[Cheonsa's pov]
"Sayang~ Bangun sayang~" Suara ni... Buatkan aku rasa seram sejuk. Aku toleh ke belakang. "Bah!" Dah agak dah. Ha. Ru. To. Dah seminggu dia ikut aku ke sini.
"Arghhhh!!! Tekejut aku oiiii!" jerit aku. "Hehe. Sowriiii..." Rasa tak percaya. Roh ketua mafia ni dah kenapa? "Cheonsa! Kau kenapa?!" jerit oppa kerisauan.
"Takde apa2, oppa. Tadi cicak berjalan kat atas kaki Cheonsa. Tu Cheonsa yg terkejut tu, ha!" tipu aku. Aku tau kau tersengih-sengih, Haruto. "Eh, ada cicak ke kat dalam bilik Cheonsa ni?" Kadang2 aku tak faham oppa aku seorang ni. Rumah mana yg takda cicak? Hadehhhhh...
"Wahai oppa kesayangan Cheonsa yg bernama Kim Junkyu... Cuba bagitau Cheonsa. Berapa lama kita tinggal kat sini?" tanya aku. Punya la lama dia fikir tu, akhirnya dia pun jawab, "10 tahun."
"Pernah nampak cicak tak kat sini?" tanya aku lagi. "Pernah. Tapi tak pernah pun nampak kat bilik Cheonsa." jawab Junkyu oppa. "Adoiiiii... Takpe la. Maaf buat oppa terkejut tadi. Dah, pergi mandi." balas aku.
Dia pun segera keluar dari bilik aku. "Ha! Yg kau tersengih-sengih mcm kerang busuk ni dah kenapa? Buang tabiat ke?" tanya aku kat Haruto. "Sengih2 je kot. Eh, kau memang pandai tipu oppa kau. Dia pun senang nak percaya kat kau. Innocent betul muka dia." jawabnya.
"Oh, ya. Kau suka tak aku panggil kau 'sayang'? Suka kan?" tambahnya lagi. Aku rasa nak hempuk je mamat sorang ni. Tapi tu la, dia hanyalah 'roh' yg berkeliaran.
"Hotak mu!" kata aku sambil menunjal kepala dia, tapi tak boleh tunjal. Dia kan seorang roh? "Kau tak boleh tunjal kepala aku! Hahaha." Tak tau pula ketua mafia ni annoying gila.
[No one's pov]
*ringtone telefon Junkyu berdering*
"Siapa pula yg call aku ni?" monolog Junkyu. Dia lalu melihat nama yg tertera di telefonnya. "Yoshi? Kenapa dia call aku?" monolognya lagi.
*Dalam panggilan*
Junkyu: Eh, Yosh! Kenapa call pagi2 ni?
Yoshi: Kau free tak nanti?
Junkyu: Free mcm mana tu? Masa ke badan aku?
Yoshi: Tak kuasa aku nak badan kau. Of course aku tanya pasal masa.
Junkyu: Rileks lah. Aku gurau je. Aku free hari ni, takde kerja. Kenapa?
Yoshi: Nanti aku nak jumpa kau boleh tak? Ada benda aku nak bincang dengan kau.
Junkyu: Takleh bincang dalam phone ke?
Yoshi: Takleh. Ni rahsia pasal keluarga kau.
Junkyu: Keluarga aku? Kau stalk keluarga aku eh?
Yoshi: Lantak kau lah nak fikir apa. Tapi aku nak jumpa kau.
Junkyu: Kau tau apa pasal keluarga aku? Kau jangan main2!
Yoshi: Aku serius ni. Yg penting, aku nak jumpa kau. Nanti aku send location kat kau.
Junkyu: Tunggu-
*panggilan ditamatkan*
"Dah kenapa si Yosh ni? Ada sesuatu yg aku patut tau ke?" bisiknya. Haruto yg dari tadi berada di bilik Junkyu, berasa hairan. Kenapa hyung nya call Junkyu?
"Apa korang nak buat kat dia, Yosh-kun?" monolog Haruto. "Aku mesti bagitau Cheonsa." Haruto lalu mencari Cheonsa di ruang tamu.
Di ruang tamu...
"Weh, Cheonsa. Aku nak bagitau sesuatu pasal oppa kau." Cheonsa lalu berbisik, "Jom bincang kat bilik aku. Nanti appa aku dengar."
Diorang lalu pergi ke bilik Cheonsa.
"Okay, sekarang kau bagitau aku. Kenapa dengan oppa aku?" kata Cheonsa dengan perlahan. "Salah seorang dari ahli mafia aku baru je call oppa kau."
"Eh? Mcm mana dia tau pasal oppa aku?" tanya Cheonsa, masih bernada perlahan. "Kau tau tak siapa di antara kawan oppa kau yg rapat dia?" tanya Haruto.
"Jap, eh. Aku imbas kembali dulu. Hmmm... Oh! Oppa aku ada berkawan dengan sorang mamat Jepun ni." jawab Cheonsa.
"Nama dia... Yosh-" belum habis kata2 Cheonsa, Haruto lalu menyambung, "Yoshinori. Kan?" Cheonsa lalu membalas, "Jap... Mcm mana kau tau?"
"Aku dah cakap tadi. Dia salah satu dari ahli maf-" kata2 Haruto terhenti di situ setelah Junkyu memasuki bilik Cheonsa. "Cheonsa, oppa pergi jumpa kawan dulu tau. Nanti kalau nak makan, nanti order online je eh. Dah, oppa pergi dulu." pesan Junkyu.
"Nae." balas Cheonsa. Junkyu lalu berlalu dari situ. "See? Kan aku dah cakap." kata Haruto. "Hmmm... I smell something fishy..." kata Cheonsa dengan curiga.
To be continued...
YOU ARE READING
╰Mafia Ghost╮⇨Haruto FF⇦
Fanfic"Kau nak tolong aku tak?" -Haruto "Tolong apa?" -Cheonsa "Balas dendam kat appa kau." -Haruto Kim Cheonsa, yg mempunyai '6th sense', berada dalam dilemma. Dia nak tolong Haruto, tapi dia sayangkan appa dia. Adakah Cheonsa rela membantu Haruto membal...