Zaras moppebil står på vägen utanför Humana och spelar musik hög nog för hela Söder att höra. Såklart Beyonce. Jag hoppar in i bilen och drar ner jackans dragkedja. Det känns som en bastu med värmen på högsta nivån.
Handskfacket stänger jag när jag ser flaskan med glidmedel och kondomerna. Vad hon och möjligtvis Ludwig, möjligtvis någon annan, har gjort här behöver jag inte veta. Åtminstone inte veta genom bevis, hellre att hon berättar."Godmorgon!" Hon sänker musiken.
"Godmorgon. Hur mår du?" Hon är lika glad som alltid.
"Det är skola." svarar jag och tycker det räcker för att förklara.
"Och det är fredag." Hon har en poäng. Om bara någon månad börjar festerna hos överklassungarna på Danderyd som alltid går överstyr. Längtar.
"Antar att du mår bra?"
"Det börjar ju en ny tjej idag." Det är mer än vad jag visste. "Vi får ta och bli bästa vänner med henne." Troligtvis kommer Zara lyckas bråka med henne som med de flesta.
"Mhm." mumlar jag medan jag kollar igenom notiserna från Snapchat och Ask. Inget intressant.
"Du borde skaffa kille," säger hon plötsligt. "inte för att du behöver det men det skulle vara roligt. En kille kan faktiskt vara trevligt." Jag suckar lite. "Eller tjej." Jag skakar på huvudet.
"Vad är det jag hör? Säger feministfittan Zara Larsson att man behöver en kille?!"
"Nej jag säger ingenting. Bara att det finns killar som visar intresse men du bara ignorerar det!"
"Noel? Du kan ju inte seriöst tänka att jag ska bli ihop med honom?"
"Ett, Noel är en fantastisk kille och hans ex säger att han är väldigt bra i sängen." Steget för långt men ett bra försök. "Två, du har inte tänkt att Sebastian är så snäll för att han vill knulla dig?" Med ett leende sladdar hon in framför skolan och missar en vit skåpbil med några centimeter till godo, föraren som kliver ur fordonet ser livrädd ut.
"Du kanske har rätt men jag kommer fan aldrig ta relationstips från dig." Jag kliver ur bilen och ställer mig bredvid henne när hon stannar. Det visar sig att vi ska vänta på ett par fina killar. Ludwig och Noel.
"Godmorgon." Noel börjar gå bredvid mig och jag hälsar tillbaka. Han drar av sig luvan och rättar till smurfmössan som hamnar på sniskan av rörelsen. Lite hår sticker ut i nacken och flyger i den starka vinden som sticker i all hud som inte täcks av tjocka kläder.
-
"Vad gör du?" Det är Noel som lutar sig mot skåpet bredvid mitt och ler stort.
"Tar mina grejer." Jag stänger skåpet. "Vad gör du?"
"Hoppas att du glömt din dator igen." flinar han och kollar på laptopen i min famn. "Dock verkar jag behöva komma på någon annan anledning till att vara med dig"
"Visst ser hon ny ut?" Dante tränger sig fram mellan oss och lägger ena handen på min axel och andra på Noels. Vi alla tre kollar på samma svarthåriga tjej som jag och Noel såg igår påväg mot samma skåp som då.
"Hat du försökt ligga med henne innan?" Han skakar på huvudet. "Då är hon det." svarar Noel.
"Tack för svar." Han klappar oss båda i ryggen några gånger innan han övergår till att trakassera tjejen som troligtvis redan är skräckslagen.
Utanför klassrummet möter jag Zara och Olivia medan Noel gör en fistbump med Ludwig.
"Jag ska komma på en ursäkt, jag lovar!" säger Noel och jag förutsätter att han pratar om hans tidigare grej kring att han letar efter en anledning att vara med dig.
ESTÁS LEYENDO
Efterfest (n.f)
FanficJag var inte riktigt nykter när jag för första gången pratade med dig. Det var efter en fest hos en gemensam kompis, du var vacker och glad. Det är så jag minns det och jag älskar det. Jag älskar dock alla mina minnen med dig. helt fristående från m...