kapitel 7

147 2 58
                                    

Butiken är starkt upplyst och ingen nästan ingen annan är här. Jag ska bara ha en cola så jag är hemma igen om max 5 minuter.

"Vem är det jag ser?" Oddsen?

Jag vänder mig mot Noel som drar ner luvan på sin jacka och drar på mössa istället. "Följer du efter mig?"

"Pah, du önskar." Kanske. Skoja.

"Vad händer?" Han lutar sig mot hyllen med chips och verkar tänka ut ett riktigt bra svar.

"Ludde är typ pank för han ska betala Alma för något så han bad mig fixa lite grejer inför Zaras fest på lördag bara." Justfan, orkar inte gå dit. Som att jag har något val.

"Vad betalar han Alma för då?"

"Sex." Bror. "Jag skoja. Någon skoluppgift om partierna bara." Tack gode gud. Fast hade det förvånat mig om hon varit hora?

"Har han inte gjort den än?" Noel skakar på huvudet. "Fast när lämnade han in en uppgift i tid senast?" Vi skrattar svagt.

"På tal om sånt. Vi måste fixa med svenskagrejen efter skolan någon dag om vi ska hinna bli klara." Det fina projektet.

"Absolut, vi bestämmer något." Mer känt som 'troligtvis inte men vi båda vill låta ansvariga'.

"Men vad gör du då?" Jag håller upp pet-flaskan med dryck som förklaring. Själv har han en korg med fem chipspåsar och ett antal tvålitersflaskor av cola.

Långsamt börjar vi gå mot den enda bemannade kassan där en trött, blond tjej i vår ålder. Kanske ett år äldre. 'Elvira' står det på hennes lilla namnskylt och Elvira börjar direkt scanna varorna vi lägger upp.
Noel som den gentleman han är erbjuder sig att betala för mig också, vilket jag inte direkt tackar nej till.

"Något mer?" frågar hon och klickar några gånger på sin skärm.

"Två paket Marlboro Orginal." Hennes ögon smalnar och hon överväger att legga killen som kanske är över 18, kanske inte.

"Okej." Hon tar ner två paket och Noel betalar innan vi med varsina två påsar lämnar butiken.

"Tack." säger jag med ett av ciggpaketen och min flaska i fickan.

"Det var så lite så." Han ler och vi kollar åt båda hållen innan vi korsar vägen för att nå kiosken och därefter Mariatorget. En av fördelarna med att bo centralt, aldrig särkilt långt till närmaste affär.

Ska jag göra som Zara sa? Tredje gången gillt.

"Har du planer nu eller?" Helvete. Jävla pinsamt om han har det.

"Nej de tror jag inte." Vi stannar i mitten av torget, vid fontänen, där våra vägar skiljs åt. "Vadådå?"

"Om du ville hänga med upp? Vi kan göra svenskagrejen. Eller något annat. Kolla en film?" Han ler snett och roat över mitt problem att bara få fram mitt förslag. Tänk vad han hade garvat om han känt hur satans fort mitt hjärta slår.

"Vi kan kolla en film." Lättat andas jag ut och styr stegen mot min port med Noel hack i hälarna. "Om jag får välja." Det kan jag gå med på. Det svåraste är liksom över nu.
Tredje gången gillt!

"Min familj är hemma så du får bete dig." varnar jag och låser upp dörren vi äntligen nått efter en lång och stel hisstur nått min våning.

"Jag kan bete mig?!" Han låter lite kränkt. Rätt åt honom. "Jag kommer vara så de önskar att du dejtade mig." Som du dejtar Alma?

"Du fattar vad jag menar." Skorna trampar jag ur och flyr snabbt in till mitt rum och Noel ansluter kort därefter.

"MOLLIE?!" I dörrkarmen dyker mamma upp och ler stort mot gästen. "Hej! Mia."

Noel tar hennes hand och skakar den. "Noel. Trevligt att träffas." Oj, han beter sig.

"Hur känner ni varandra?"

"Samma klass. Noel du vet?" förklarar jag och Noel stirrar rakt fram, osäker på hur vad hans nästa artighetsfras kan vara.

"Zaras kompis?" Jag nickar. "Jaha då. Välkommen Noel. Om Mollie inte kan sköta sig så är det bara att du säger till mig. Det jag har hört från Mollie är bara bra saker." Han nickar stelt och mamma lämnar med ett leende. Dock behöver jag lämna sängen för att stänga dörren hon inte kunde förmå att ha igen efter sig.

"Du pratar om mig med dina föräldrar." flinar han och sätter sig bredvid mig på sängen.

"Håll käften. Det gör jag inte alls." Bara ibland. Men inga såna saker som han tänker på.

"Vi ska se 'The Amazing Spiderman'." berättar han och jag slår upp min dator för att kunna fixa det.

"Har faktiskt inte sett den innan."

"Va?! Du har en upplevelse framför dig. Andrew är bättre spiderman än Tobey till och med." Vi hoppar bak på sängen så man kan luta sig mot väggen.

"Nej asså jag har inte sett någon spiderman alls." Han ser förskräckt på mig och verkar inte tro sina öron. "Är det så hemskt?"

"Mollie, Mollie, Mollie." Han suckar och flinar lite. "Då ska vi ju se Spiderman först."

"Jag har inget val antar jag."

"Jah kommer tvinga dig igenom de tre orginalfilmerna och den med Andrew och du kommer älska varenda sekund utav det." försäkrar han mig och tar dator ifrån mig för att börja söka upp titlarna.

"Vad säger du om ett spiderman maraton på fredag?" Han lyser upp vid mitt förslag men leende försvinner lika fort igen.

"Vi har ju båda planer." Kul. Då har jag gjort bort mig igen. "Men någon annan gång."

"Någon annan gång." bekräftar jag och trycker igång filmen. Jävla Sebastian. Jävla Alma.

Där blir vi i mörkret kollandes på en film från 2002. Jag lägger mitt huvud mot hans axel och handen precis bredvid hans.
Inte i hans, för på fredag ska vi båda träffa andra. Skillnaden är dock att jag troligen kommer ljuga om sjukdom när det gäller och Noel kommer sitta på bion han bjöd Alma på.
Mysigt.

-

mollie lite svartsjuk va?

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Jun 27, 2022 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Efterfest (n.f)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora