Masa silam

819 58 4
                                    

Setelah semua selesai memilih apa yang ingin mereka beli, Lynda membayar semua belanjaan lalu mereka kembali pada taman.

Mereka duduk dan berborak hingga tak sadar salah satu dari mereka tiada disana sampai akhirnya yaya menyadari Fang tiada bersama mereka.

Yaya - korang ada nampak Fang tak? Aku tak nampak dari tadi

Semua melihat sekeliling mereka untuk memastikan ada ke tiada Fang.

Ying - Yallo mana si Fang tu?

Gopal - Ada dia tertinggal kat kedai?

Boboiboy - Kalo iya pun mesti Fang ada kat sini, kedai tu takde la jauh sangat

Lynda - Hm.. Betul juga

Kawan kawan Fang pula mulai risau termasuk Lynda sedangkan kaizo hanya diam memikirkan sesuatu.

Lalu kaizo mendekat pada telinga Lynda dan membisikan sesuatu yang ntah tiada yang tau.

Kaizo kembali pada posisinya semula.

Kaizo - Dah tak payah risau, pang pergi balik agaknya

Boboiboy - Hm.. Kenapa pula dia balik e?

Lynda - mungkin Dia tak suka bila akak ada dekat korang dengan kaizo

Ying - Aik? Apasal tak suka?

Gopal - Ha'ah akak kan terbaik

Boboiboy, Ying, yaya pula mengangguk setuju.

Kaizo - Pang memang tak suka dengan Lynda dari kecik lagi

Dengan suara datar lalu menyantap makanannya.

Boboiboy - iye ke? Kenapa?

Lynda menghela nafas panjang lalu tersenyum pada kawan kawan Fang ia melirik sekilas kaizo lalu kembali melihat kawan Fang.

Lynda - Sebab Fang anggap akak yang ada niat nak bunuh abang dia

Semua terkejut pasalnya Lynda terlihat sebagai wanita dewasa yang sangat dermawan, baik, penyabar dan Penyayang.

Yaya - Biar betul kak? Tapi betul ke akak ada niat nak bunuh kapten kaizo?

Kaizo - Mana ade

Lynda menggangguk setuju.

.
.
.

___________________________________________

Di sebuah planet yang indah, kaya akan rempah-rempah juga teknologi yang bisa dibilang berkembang pesat.

Terdapat sebuah pulau terapung yang dimana ialah tempat para durjana berkumpul.

Fang mendapat misi bersama kaizo, Lynda, sai juga shielda untuk menerobos masuk ,dengan identitas palsu dan mendapatkan maklumat tentang boss besar.

Kita sebut saja tim A, ya tim A sudah berada disana sangat lama karna untuk mencari atau bahkan sekedar tau apakah boss besar ada disana bukan hal yang mudah.

Boss besar yang dimaksud bukan sembarang boss dia tau pasti ada diantara banyaknya alien disana yang sedang menyamar dan mengincar nya.

Dengan begitu ia menutup rapat rapat tentang diri dan misinya.. Sungguh dia adalah alien paling terbaik dalam membuat alien lain kesusahan mencari informasi atau bahkan tau akan keberadaannya.
___________________________________________

Kenapa Dengan Fang? Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang