3. Bölüm
Beyza eve geldiğinde hüzünlü bir şekilde hazırlanmaya başladı. Annesi çok telaşlıydı ve sevinçliydi sonuçta kızının mürvetini görecekti. Beyza herşeye olgunlukla yaklaşıyor aklında ve kalbinde olan Serkan'ı yavaş yavaş siliyordu o da kendini içinde bulunduğu duruma kaptırmış olacak ki kapı zili çaldığında heyecanlanmıştı. Babası kapıya doğru yönelerek Cemil beyi ve ailesini salona doğru buyur etti, Beyza Aliyi daha önce bir kez görmüştü o da 12 yaşındayken sonra Cemil beyler taşınmıştı. Ve bu sayede Ankara ya memleketlerine geri gelmişlerdi. Aileler konuşuyor Beyza mutfakta bekliyordu. Ablası gelerek biraz sonra Aliyle burada görüşeceksin iyice konuşup anlaşın ve ona göre bir yanıt vermenizi bekliyoruz dedi. Aliyi mutfağa çağırdılar ve karşılıklı masaya oturdular Beyza utancından pek Alinin yüzüne bakamamıştı ama gözleri dikkatini çekmişti Yeşil yeşil bakıyordu Beyza'ya konuşmaya Ali başladı merhaba Beyza nasılsın dedi Beyza sakin bir tavırla iyiyim peki sen dedi? Ali de şükür diyerek karşılık verdi ve bana sormak istediğin bir şey var mı dedi Ali. Beyza da var diyerek Namaz kılıyor musun? diye sordu Ali elhamdülillah dedi ve konuşmasından da anlamıştı Beyza Alinin n kadar dindar ve kibar olduğunu halbuki Serkan pek namaz kılmazdı Cumadan Cumaya gider. Günahtan pek sakınmazdı ama Beyza buna rağmen Serkan'ı sevmişti...
Ama en doğru kararın Ali olduğuna kanaat getirmeye başlamıştı. Beyza Aliye hiç Aşık oldun mu diye sordu aslında bu soru o kadar saçma gelmişti ki kendine ama soramadan da edememişti Ali de gülerek karşılık verdi ve şu kelimelerle söze başladı Aşk tanım olarak değişir dedi İki turlu Aşk vardır. 1. Seni yoktan var edene Aşk kelimesini sana söyletenedir dedi. Beyza heyecanla dinmeye
Başlamıştı Ali öyle güzel konuşuyordu ki...
Ali devam ederek 2. İse Allah'ın emrettiği gibi onun yolunda giden kadına sevgidir dedi.
Beyza iki cümleyle nasıl etkilendiğimi düşünüyor ve Ali de ki farklılığı iman aşkını anlıyordu. Aslında Beyza'nın da hep hayal ettiği şey buydu ya.. Serkan karşısına çıkana kadar tabi. Beyza devam ederek ona katıldığını belirten bir tebessüm etti. Ve başka bir soru sordu beni beğendin mi Ali? dedi.
Ali: Allah suretini ve sıretini bana ısındırdı diyerek hoş bir tebessümde bulundu ve Ali kendinden bahsetmeye devam etti 25 yaşındayım, Arapça öğretmenliği yapıyorum diye ekledi. Beyza da ben edebiyat okuyorum evlendikten sonra da okuluma devam edebilir miyim diye sordu ? O da kaç yılın kaldığını sordu Beyza bir yıl sonra bitecek inşallah dedi. Ali gülümseyerek bir yıl seni idare edebilirim diye güldü.
Bu söylediği şey Beyza'nın da hoşuna gitmiş olacak ki mutfaktan mutlu çıktılar Ali Beyza'ya iyi haberlerini bekliyorum diyerek Anne ve babasının yanına salona ilerledi babası o zaman kalkalım biz diyerek Hayırlı haberlerinizi bekliyoruz cümlesini de eklemeyi eksik etmediler bizde onları selamlayarak içeri geçtik. Beyza'nın babası yanına gelmiş ve kızının rızası olup olmadığını anlamaya çalışıyordu Beyza babasına dönerek dedi ki ben kabul ediyorum baba sizinde rızanız varsa tabi. Babası hemen ekledi Beyza düşünmen için vakit var kızım eğer istemiyorsan kimse seni zorlayamaz dedi Beyza kararlı bir tavırla Ali çok iyi bir insana benziyor beklemem için hiç mi Sebep yok baba dedi. Bu cümleyi söylerken de çok düşünmüştü aslında gerçekten de hiç bir sebep yok muydu? Ama yoktu Serkan gidişinin sebebini bile söylememişti onu öylece bekleyecek miydi? Bu sorularla babası baş başa bırakarak kızının yanağına bir öpücük kondurdu ve yatın haber veririz o zaman dedi. Odu onaylar bir biçimde kafasını salladı Beyza şiiri çok sevdiği için Serkan'a yazdığı buyun şiirleri yırtıp atmıştı artık o günden sonra ALİ vardı iyi bir insan olduğuna 30 dakikalık konuşmada farkına varmıştı. Bir ömür nasıl güzel geçerdi diye düşünmekten kendini alı koyamadı Ali onu büyülemişti resmen hemen hemen her kızın aklında olan damat profilini çiziyordu artık bütün şiirler Ali yr yazılmalı dedi ve iki sonra nişan hazırlıklarını başlatmaya karar verdiler..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Evet arkadaşlar hikayemizi beğendikçe okundukça daha güzel olacağını düşünüyorum ve yorumlarınızı desteklerinizi bekliyorum. Yazım hataları için çok özür dilerim daha dikkatli olmaya çalışacağım inşallah Hayırlı okumalar :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TEVAFUK
RomanceBeyza her zaman ki gibi düşünüyordu... Her şey "TEVAFUK"muydu ? Serkanın karşısına çıkması tamda unutmuşken. Mutluluğa bir adım atmışken üstelik aradan 5 yıl geçmiş ve Beyza nişanlanmıştı...