Chapter 2 - First greetings

333 17 12
                                    

Daniaelle POV

(Sunday, 2nd January, 1 p.m)

Aku masuk ke bilik aku di Jasmine High bersama Adib yang baru sahaja aku kenal semasa pendaftaran tadi. Kalau diikutkan, boleh je nak masuk terus dalam bilik untuk kemas barang-barang dulu sebelum pergi ke dewan untuk taklimat tapi aku dengan dia pilih nak terus pergi ke dewan.

Ouh, Abang Harris pun masuk sini sekali. Aku ingat aku boleh la lari daripada dia. Tapi itu semua adalah mimpi sahaja. Well, aku pernah cakapkan yang kitaorang berdua ni pandai it's just dia tu pemalas je.

Bersyukur sangat aku tak sebilik dengan Abang Harris. Kalau tak mati aku nak hadap dia dua tahun dekat sini. Dekat rumah pun kena hadap dia hari-hari. Malangnya hidup seorang Daniaelle.

"ouh, roommates kita yang lain dah sampailah." beritahu Adib.

"kalau macam tu, aku ambil katil yang ni and kau yang ni boleh?"

"boleh je"

Sejurus selepas itu seseorang tiba-tiba membuka pintu bilik.

"eh..bilik sini ke?" tanya Noah.

"ya bilik sini."

"so we're roommates!" ucap dia dengan gembira.

He looks like a happy person and boleh tahan comel jugak la.

"aku Noah."

"aku Daniaelle." jawab aku.

Mestilah kena jawab kalau tak di panggil sombong pulak.

"Adib." jawab Adib.

"err...mana seorang lagi?" tanya aku.

"ahh..dia tengah mandi. Kejap lagi dia baliklah" beritahu Noah.

Few minutes later.

"assalamualaikum, Noah apa yang riuh-rendah sangat tu? eh, dah sampai." tanya Roths.

seorang budak lelaki masuk.

"waalaikumussalam, ni roommates kita ni la..boleh pulak dia buat lawak."

"hi, aku Rothswell. Boleh panggil Roths."

"aku Daniaelle." jawab aku.

Rothswell? Quite unique. Jarang ada orang pakai nama ni. Orangnya pulak cute.

"aku Adib. Nice to meet you." ucap Adib.

"nice to meet both of you. Ni aku nak jumpa Abang aku kejap tau. Kau nak jumpa Abang Danny tak Noah?" beritahu Roths.

Abang? Mesti rapatkan? Tak macam aku. Sampai sekarang aku terfikir peribahasa ni 'air yang dicincang tak akan putus'. Aku rasa it doesn't makes any sense to me even kitaorang ni stepbrothers je.

"kau je la... nanti-nanti je aku jumpa dia." jawab Noah.

Diorang ni dah lama kenal ke? Siap kenal family members lagi.

(6 p.m)

"korang memang dah lama kenal ke?" tanya aku.

Roths menoleh ke arah aku.

"kitaorang memang dah lama kenal. Kenapa kau tanya?" tanya Roths.

"sebab masa kau nak jumpa Abang kau tadi. Cara kau cakap dekat Noah macam korang ni dah lama kenal."

"ouh kitaorang kenal since form 1. Dari sekolah yang sama." jelas Roths.

Aku mengangguk sebelum Adib tiba-tiba bertanya.

"ohh by the way Daniaelle, siapa tadi masa pendaftaran? kenapa korang datang sama-sama tadi? kau ada kembar ke?" tanya Adib tiba-tiba.

Lepas je Adib tanya macam tu, terus mereka bertiga memandang aku menantikan jawapan.

"kembar? eh tak lah. Dia Abang aku."

"abang? seriously? macam bukan je."

"memang la bukan. Dia tu abang tiri aku. Sama umur just tua beberapa bulan je."

"I see"

Aku bagitahu diorang itu sahaja. Part aku kena ragging tu memang taklah aku nak bagitahu.

Then, diorang sambung buat hal masing-masing.

(10 p.m)

Aku baru balik dari bilik Abang Harris. Dia suruh aku iron baju dia untuk esok. Aku mengeluh penat. Dah la aku mengantuk. Dekat sini pun aku kena lagi, ingatkan dekat rumah je.

Nasib baik aku dah siapkan stuff aku semua awal tadi. Roommates aku yang lain masing-masing dengan phone and laptop diorang like diorang ni tak pernah rasa penat ke? kecuali Roths. Dia dari tadi dengan buku.

"kau pergi mana tadi?" tanya Roths.

"aku jumpa abang aku" jawab aku.

"ouh..okay..ni kita sama class kan? kau duduk sebelah aku tau esok"

"okay..tapi kalau boleh belah tingkap tau. Aku tak nak duduk bawah kipas" kata aku.

Roths mengangguk lalu sambung membaca bukunya.

Aku kalau boleh memang tak nak duduk bawah kipas. Tapi kebanyakkan students suka pulak.

09/04/2022 [621 words]

DaniaelleWhere stories live. Discover now