Chapter 4 - Strange things

282 16 4
                                    

Daniaelle POV

Aku masuk ke dalam class dan cari tempat duduk berdekatan tingkap. Tetapi hanya tinggal 3 ruangan kosong. Dua ruangan kosong bersebelahan dan satu kosong dibelakang. Aku terus duduk di meja tersebut.

Belum panas lagi aku duduk, aku dah ditegur seseorang. Handsome, tapi muka macam nak makan orang.

"kau duduk belakang." arah dia tiba-tiba.

Eh dia ni dah kenapa? Main sergah je aku.

"kenapa pulak? aku dapat dulu." balas aku.

"duduk je la belakang. Aku nak duduk sini." katanya lagi.

"issh..err...boleh tak nak tukar tempat?" tanya aku kepada seseorang.

"tak boleh! Kau duduk je situ. Kalau tak, korang takkan aman dalam class ni" kata dia kepada kami.

"eh? kau siapa nak ugut kitaorang?" tanya aku.

Terus dia buat muka berang. Aku pun cuak la. Terpaksa ikut je kata dia duduk belakang. Taknak aku kena belasah dengan dia. Cukuplah Abang Harris je yang buat aku. Lepas tu, dia letak bag dia and keluar balik.

Yang dia nak sangat duduk situ kenapa? Nak kata rabun tak pun. Pekak? Boleh je jawab apa aku tanya tadi.

Tanpa melenggahkan masa, aku berkenalan dengan tablemate aku yang baru tu.

"err...sorry tiba-tiba suruh kau tukar tempat. By the way, nama aku Daniaelle." beritahu aku.

"it's okay, aku Ben." jawab dia.
"korang kenapa tadi?" tanya dia.

"entah. Aku baru je sampai, dia terus suruh aku duduk sini. Aku dah janji nak duduk sebelah roommate aku tapi dia belum sampai lagi" jawab aku.

Dia mengangguk tanda faham dan kemudian Roths pun tiba.

"Daniaelle! kenapa kau tak duduk sebelah aku?" tanya Roths.

"orang sebelah kau tu la. Dia suruh aku duduk sini. Dia kata dia nak meja tu jugak" beritahu aku.

"yang kau ikut je cakap dia kenapa?" tanya Roths lagi.

"Dah muka dia macam nak makan orang. Aku ikut je la. Siap ugut lagi kitaorang ni."
"kau...duduk je la sebelah dia. Kita jumpa jugak dekat bilik nanti." kata aku.

Masa cikgu dah masuk tu, nasib baik tak ada nak kenalkan diri apa semua tu. Just cikgu panggil nama then angkat tangan je.

Ben pulak masa cikgu mengajar bukan dia focus pun. Aku tengok dia scroll phone order something. Dia kata dia tak suka physics. Ada je species macam ni suka Biology but not Chemistry and Physics and vise versa.

Recess time

Roths cepat-cepat tarik aku keluar dari class. Tapi lelaki yang muka ni macam nak makan orang tadi tu panggil Roths. Nama dia Kiser.

Aku pun dengar je la apa diorang cakapkan.

Kiser: Kiser...nak minta maaf.

Roths: minta maaf? which one? too much to be remembered.

Kiser: for everything Roths. Please forgive me.

Roths: okay.

Kiser: that all? Please, Roths...nampak macam terpaksa je. You know that I love you too. Kiser tak pernah tolak pun apa yang Roths rasa dekat Kiser.

Roths: can you stop talking about this?

Kiser: tapi Kiser...

Roths: just don't!

Kiser tarik tangan Roths.

Roths: Lepaslah!

Kiser: no! Listen first. Kiser tak pernah ada niat pun nak buat Roths macam tu.

Roths: KAU TINGGALKAN AKU SEORANG! KAU PUKUL AKU! BUAT AKU MACAM TAK ADA PERASAAN! KALAU KAU CINTAKAN AKU, MANA KAU TIME TU? KAU TAK BUAT AKU MACAM TU! KAU BIAR AKU HADAP SEMUA TU! KAU SIAP JOIN KAWAN-KAWAN KAU YANG BODOH TU! MANA DIORANG SEKARANG? MATI DAH?

[PLEASE READ CHAPTER 2 OF THE KING OF MY HEART]

Kiser tu punyalah merayu nak minta maaf dekat Roths macam diorang ni dah lama kenal.

Tapi...

...aku terkejut bila...

...Kiser kata...

...dia suka dekat Roths.

Then lepas Kiser cakap something tu, Roths terus tumbuk muka dia.
Aku pun bertambah terkejut la. Woah! Roths! Aku ingat tak ada siapa berani nak tumbuk muka dia ni. Padan muka kau ambil tempat duduk aku lagi kan.

Aku rasa something happened between them back then. Kalau tak Roths takkan marah macam ni and si Kiser tu takkan merayu sampai macam tu sekali.

Roths pulak suruh aku pergi sendiri je dewan makan dengan Noah sebab dia nak sendirian dalam tandas.

♪°♪°♪°♪°

As I said chapter untuk story ni around 500 to 650 words je. More than that, bawa pergi next chapter.

By the way, I've changed the cover for this book! What do you think of it? Okay tak? Ke tak berapa sangat? Love the simple one je...tak nak nampak crowded sangat 🥺

Story ni sama timeline dengan King Of My Heart

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Story ni sama timeline dengan King Of My Heart. So, for a start, the story is a bit slow 🥺 I hope you all sudi nak baca and support.

Can you give me a feedback about this story? Please? 🥺😭

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

04/07/2022 [747 words]

DaniaelleWhere stories live. Discover now