Daniaelle POVBeberapa bulan dah berlalu sejak Roths pengsan and kejadian dekat lab hari tu, dalam tempoh tu ada satu malam aku kena pukul dengan Abang Harris. FUCK YOU HARRIS!
Petang ni kalau nak diikutkan, roommates aku semua nak pergi padang main basketball. Dah lama aku tak main. Last aku main dengan budak-budak Cina dekat sekolah lama dulu.
At first, dia yang suruh aku datang. Sampai je dekat bilik dia, boleh pulak dia buat sesi soal jawab. Tanya itu ini macam aku ada buat salah besar. Cakap aku suka sangat dekat dengan Ben.Yang aku tak boleh terima, dia siap tuduh aku dengan Ben buat bukan-bukan. Memang kena la daripada aku. Sedap mulut dia je nak tuduh aku.
Sampai hati dia cakap macam tu dekat aku. Aku tahu la yang aku ni tak straight tapi aku still ada maruah. Yang paling sakit sangat orang yang cakap macam tu adalah orang yang paling aku sayang. Orang yang telah mencuri hati aku.
"Daniaelle dengan Ben tu ada apa-apa ke?"
"ada...apa?"
"something? Abang tengok rapat semacam je"
"rapat semacam? Kitaorang deskmate je la. Tak lebih dari tu pun"
"ye ke? Sweet je abang tengok"
"kenapa dengan abang ni? Daniaelle study la dengan dia. Bukannya buat apa-apa pun."
"ala, kau bukannya study pun. Huh, korang together kan? Ke sebab dia...dah rasa Daniaelle" smirks aku.
"MANA ADA! ABANG NAK TUDUH DANIAELLE NI KENAPA?"
"KAU JANGAN NAK MENIPU AKU. AKU TAHU LA."
Dan ya, dia menerima tamparan sulung aku. Woah! Daniaelle sangat berani.
Tapi...
...seperti biasa, aku la yang lebih teruk kena. Siap warning jangan rapat dengan Ben tu. Bodoh ke apa? Dia tu deskmate aku la. Setiap hari aku jumpa dia. Kena warning kalau aku rapat jugak tahu la nasib aku.
Harris POV
Aku perhati je Daniaelle ni, Ya. Memang aku yang pukul dia. Aku jealous. Jealous. Kenapa Daniaelle layan dia baik tapi aku, macam terpaksa je.
Memang terpaksa la kalau kau pun macam hantu dengan dia.
"Daniaelle dengan Ben tu ada apa-apa ke?"
"ada...apa?"
"something? Abang tengok rapat semacam je"
"rapat semacam? Kitaorang deskmate je la. Tak lebih dari tu pun"
"ye ke? Sweet je abang tengok"
"kenapa dengan abang ni? Daniaelle study la dengan dia. Bukannya buat apa-apa pun."
"ala, kau bukannya study pun. Huh, korang together kan? Ke sebab dia...dah rasa Daniaelle" smirks aku.
"MANA ADA! ABANG NAK TUDUH DANIAELLE NI KENAPA?"
"KAU JANGAN NAK MENIPU AKU. AKU TAHU LA."
Aku geram. Terus aku tampar pipi Daniaelle sekuat hati aku.
"bodoh! Kau ingat tak sakit?" kata aku lalu menarik kasar rambut Daniaelle.
Pipi Daniaelle merah kesakitan.
"a-abang Harris...sakit...jangan.." rayu Daniaelle.
"habis kau ingat selama ni aku tak sakit hati dengan kau?" Kata aku sambil menarik kasar rambut Daniaelle lagi.
Daniaelle mula menangis teresak-esak sidikit.
"abanggg Harris! Sakit...jangannn" rayu Daniaelle.
Lantas aku menumbuk dia sekali. Asyik nak menjerit je. Rasakan.
Daniaelle mengerang kesakitan. Air mata dia dah meleleh.
Dan petang itu, macam-macam aku buat dekat dia.
Author tak nak type part ni sebab tak sanggup. Readers boleh bayangkan sendiri macam mana Daniaelle kena pukul dengan Harris ni mengikut imagination masing-masing.
"kau keluar sekarang dari bilik aku" arah aku.
Penuh lebam di badan Daniaelle aku kerjakan. Sebab jealous. Sebab jealous aku buat dia macam ni. Bodoh kau Harris. Kau bodoh.
Daniaelle POV
Malam dalam pukul 11.30 lepas aku mandi, Roths ternampak badan aku masa nak pakai pyjamas.
"Daniaelle! Kenapa belakang kau penuh lebam? Siapa yang buat kau ni?" tanya Roths dan dia terus datang ke arah aku dengan risau.
Tiba-tiba aku teringat.
"orang lain tau...lagi teruk aku kerjakan" ugut Abang Harris.
"erk...tak ada apa la...dah lama...sikit je ni" beritahu aku.
Roths yang tak puas hati dengan jawapan aku berubah muka.
"kau tipu! Lebam ni baru je lagi...siapa yang buat kau ni?" tanya Roths concerned lagi sekali.
"tak ada siapa la" jawab aku lagi.
Diorang ni kenapa nak paksa aku jawab. Bukannya libatkan korang pun.
"kitaorang tanya je, kau buat apa sampai kena macam ni. Siapa yang buat kau?" tanya Adib pula.
Aku dah tak tahan dengan paksaan diorang!
"AKU CAKAP TAK ADA SIAPA, TAK ADA SIAPA LA...TAK FAHAM BAHASA KE?" marah aku lalu terus baring di katil aku.
Sorry korang. Aku dah tak sanggup nak kena macam ni lagi. Aku dah penat.
07/09/2022 [700 words]
YOU ARE READING
Daniaelle
Romance"benda paling menyesal Daniaelle pernah buat adalah mencintai abang" Happy ever after did exist. • THIS BOOK IS PURELY FICTIONAL •