#1

711 65 29
                                    

Kazutora'nın bakış açısı

"Biliyorum anne evet." Derin bir iç çekerek son lokmamı alıp kalktım.  Sürekli bu oluyordu, saçma sapan tartışmalar. Odamda duvara bakarak düşünüyordum, canım sıkılmıştı. Dışarı çıkmak istesem izin vermeyeceklerdi. Aniden doğrulup cama baktım. "Ne olur ki en fazla?" Gülerek camı açtım. Ceketimi üstüme geçirip dikkatlice çıktım. Üçüncü kattaydım zaten, borulara tutunarak sorunsuz bir şekilde indim.

Gururla yürürken geçenlerde gittiğim kitapçı aklıma geldi. Okuyup yarım bıraktığım bir kitap vardı. Yapacak bir şey olmadığına göre oraya gidebilirdim.

Kapıyı açtığımda bi zil sesi yankılandı. "Günaydın, hoşgeldiniz." Siyah kısa saçlı, yeşil gözlü bir adam önündeki yeşil önlükle dibimde bitmişti. Bu geçen hafta yoktu şimdi nasıl okuyacağım gizlice?
"Günaydın." Sahte bir gülümseme ile ilerledim. "Size nasıl yardımcı olabilirim?" Ben içeri yürürken peşimden geliyordu. "Bakıyorum sadece." Adam kafasını sallayarak kasaya geri gitti.

Okuduğum kitabı aramaya başladım. "İştee.." Gülerek kitabı elime aldım ve yandaki masaya oturdum. Beş dakika sonra kasadaki adam geri geldi. "Yalnız müdürümüz kitapların satın alınmadan burada okunmasını yasakladı." Ufak bir tebessümle konuşmuştu. "Ah.. Gerçekten yanımda hiç para yok, bu seferlik gözardı etseniz olmaz mı?" Yakasındaki isime baktım. "Matsuno." Biraz düşündü. "Üzgünüm ama bunu yapamam."

Yanımıza elinde bir kaç kitapla bir adam daha geldi. "Bence sakıncası yok." Uzun siyah saçları ve kehribar gözleri dikkat çekmeyecek gibi değildi. Hevesle ikisine bakıyordum. Matsuno gözlerini devirdi. "Eğer bir sorun olursa sorumlu sensin Baji." Baji denilen adam elini Matsuno'nun omzuna koydu. "Sorun yok." Bana doğru döndü. "İçeri kel bi adam gelirse göze batma." Gülerek elindeki kitapları raflara yerleştirmeye başladığında Matsuno sessizce bir şeyler mırıldanıyordu.

Yaklaşık 1 saat sonra işi abartmamak için kitabı kaldığım yerde işaretleyerek kapattım. Sessizce gidip yerine koydum. "Teşekkürler Matsuno ve Baji." Kasada bir şeylerle uğraşıyorlardı. "Rica ederiz." Matsuno bıkkın bir yüz ifadesi ile konuştu. "İyi günler." Kapıyı açtım. "İyi günler!" Baji ben çıkarken seslenmişti.

Esneyerek eve doğru gidiyordum. "Nasıl içeri gireceğim lan ben?" Apartmanın önüne geldiğimde pencere ile biraz bakıştık. Oflayarak tırmanmaya başladım.

kitap dükkanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin