𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 33

5.4K 354 45
                                    

Afeeq memandang Aqeef

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Afeeq memandang Aqeef. Aqeef memandang Aefeq. Saling berpandangan mereka bertiga. Kemudian bahu diangkat serentak. Mereka masih mencari jawapan mengapa tiba-tiba Aryan muncul di muka pintu rumah mereka. Sedang sibuk menjaga princess, tiba-tiba dikejutkan dengan kedatangan Aryan secara mengejut itu.

"Ar, kau okay tak ni?" Soal Afeeq untuk membuka bicara yang terkunci sejak tadi. Wajah sepupunya itu kelihatan tidak terurus. Ada masalahkah? Tapi macam salah server saja. Kami ni bukan menyelesaikan masalah, menambah masalah ada la.

"Aku nak tanya something." Aryan mula bersuara. Tiga kembar itu mula memberi perhatian kepada Aryan.

"Aku ni jahat sangat ke?"

Berkerut dahi tiga kembar itu. Mereka memandang antara satu sama lain. Demam ke Ar ni? Tapi nampak macam biul pun ada.

"Aku tanya tu jawablah."

Mereka mengangguk faham.

"Nak aku jujur ke tipu-tipu sikit?" Aqeef menggaru belakang telinganya. Rasa serba salah nak cakap. Tapi kena cakap jugak.

"Aku nak semua jujur." Kata Aryan senada.

"Okay, macam ni Ar. Kau tak adalah jahat sangat. Tapi jahat banyak. Mulut kau kalau boleh mengata orang memang tak ingat dunia. Mulut kaulah paling jahat antara yang terjahat di dunia." Selamba Aqeef. Afeeq menepuk dahinya.

"Kau ni, Qeef. Mana ada Ar macam tu. Ar baik sikit daripada yang paling jahat tu. Sebab dia selalu belanja makan. Tapi baik sikit je la. Kut." Afeeq mengusap pangkal lehernya.

Tergeleng kepala Aefeq memandang kembar-kembarnya.

"Tak baiklah cakap macam tu dekat Ar. Ar, kau sebenarnya baik. Nampak saja macam jahat. Tapi hati kau baik. Selama aku kenal kau. By the way kita kenal dari baby. Kau baik sangat. Waktu aku kena buli dekat sekolah, kau yang tolong aku. Harapkan dua ekor ni, awal lagi lari selamatkan diri. Kau je yang selalu ada untuk kitorang. Masa aku sakit, kau sanggup ponteng sekolah jaga aku dekat rumah. Kalau aku tak pandai buat kerja sekolah, kau yang tolong ajarkan. Kalau aku sedih, kau yang hiburkan aku." Aefeq senyum memandang Aryan. Tanpa semena Aryan menyeka air matanya laju. Terharu dengan kata-kata Aefeq.

"Hiks Hiks Hiks."

Mereka menoleh memandang Aqeef yang menangis tersedu sedan. Dah pehal pula mangkuk hayun ni?

"Kau kenapa nangis?" Afeeq menyiku lengan Aqeef.

"Ar baik sangat. Sampai aku rasa aku paling jahat dalam book ni. Hiks Hiks."

Afeeq menepuk dahinya. Bangang lahai adik siapa ni?

"Ar, kau ada masalah ke? Kalau ada kongsilah." Aefeq mengabaikan abang-abangnya. Dia fokus kepada Aryan.

"Ada orang cuba runtuhkan rumah tangga aku." Luahnya. Entah pada siapa lagi dia mahu meluah. Hanya pada kembar yang memahaminya. Kalau dia luah dekat Darren, mamat beku tu mana tahu comfort orang. Tak pasal-pasal dia cari si penghantar gambar tu, lepastu tembak sampai mati.

2.0 | Tuan Aryan Darmish ©Where stories live. Discover now