-ʙᴜʟᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴍᴇᴍʙᴀᴡᴀ sᴇʀɪʙᴜ ᴋᴇʙᴇʀᴋᴀᴛᴀɴ-
.
.
.
."Awak kerja elok - elok tau..jangan menggatal! Kalau saya tahu awak geli - geli dengan perempuan - perempuan tak berapa nak muda tu. Siap awak!" Lis memberi amaran keras pada Encik suami.
Firash sudah sengih kambing. Jangan geli - geli? Dia nak bercakap pun tidak inikan nak geli - geli. Kirim salam jer lah! Memang sampai bila - bila pun takkan terjadi.
"Sayang ni.. Takkan lah saya nak geli - geli dengan perempuan tu semua. Saya sayang awak sorang jer sayang, hanya awak jer dalam hati saya. Takde yang lain dah," Manis Firash bertutur membuatkan Lis senyum malu.
Suami dia ni nakal lah! Gigit kang!
"Yer - yer lah tu.. Entah - entah depan saya awak cakap lain, belakang saya awak cakap lain. Mana saya nak tahukan?" Provoke Lis sedangkan dia tahu suaminya jujur dan tidak menipu.
Lis membetulkan tali leher Firash yang tidak kemas. Senget sana senget sini, compang - camping. Kek gelandangan pokoknya!
"Sayang, saya takkan tipu awak walau sekalipun. Awak kena percayakan saya tau, tak kesah lah banyak mana pun fitnah yang ditaburkan ke atas saya. Saya nak awak percayakan saya, oky baby girl?," Kata Firash penuh maksud tersirat sebelum dia mencuit puncak hidung Lis sedikit.
Lis ketawa kecil. Suaminya sangat pandai dalam bermain kata dan memujuk. Walaupun takdelah sweet macam lelaki - lelaki lain.. Firash tetap berusaha memujuk hati tisu Lis.
Tisu? Kalau nak tengok Lis jadi hati batu boleh, tapi tunggu Ara musnahkan book pasal diorang dulu. HEHEHE..
"Awak ni, yang bergula sangat ni dah kenapa? Saya gigit kang baru tahu," Lis memandang ke arah lain. Dah lah! Jangan seksa sanubari dia boleh tak.
Firash memandang Lis lama. Sebelum dia menarik sedikit kepala Lis agar berdekatan dengan nya lalu bibir melabuhkan sebuah ciuman lembut membuatkan Lis terbuai sambil matanya tertutup rapat.
"I love you.."
Lis memandang Firash tanpa kelip. Dia terkaku, terkedu, tercekik lalu terkentut. Firash ni kena sampuk dengan jin apa pulak ni? Takde angin takde ribut tiba - tiba say 'i love you'.
Belakang tangan Lis naik melekap sebentar di dahi suaminya. Dia merasa suhu badan Firash sambil sebelah lagi tangan merasa suhu badan sendiri.
Tak panas..
"Awak tak sihat ker? Kalau tak sihat tak payah lah pergi kerja, nanti awak melarat lagi susah" Kata Lis dipandang nya Firash dengan wajah resah.
Firash melepaskan tawa nya. Apa yang comel sangat isteri dia ni? Sampai macam tu sekali reaksi yang diberikan bila dia kata 'i love you' pada Lis?
Firash berhenti dari tawanya lalu dia senyum manis. Dia menggelengkan kepala nya sedikit sebelum tangan menggapai lengan Lis.
Mereka berdua menuju ke arah tangga dan satu persatu anak tangga di turuni nya dengan penuh berhati - hati.
"Saya nak pergi kerja dah,"
Firash mendekati anak kembar nya yang berada di ruang tamu rumah miliknya. Di cium Aaron dan Laticia sebelum dia bergerak ke arah pintu utama.
Lis memandang suami nya yang sedang memakai kasut. Selesai memakai kasut Lis terus menghulurkan beg Firash lalu tangan suami diraih dan disalam serta dicium.
"Tak care awak. Bawak kereta elok - elok"
Firash mengangguk berkali - kali lalu dia mencium pipi Lis sekilas sebelum bergerak ke arah kereta nya. Sempat lagi dia mengenyitkan sebelah mata ke arah Lis. Menggoda sungguh lah abe ni!
YOU ARE READING
Encik CEO dan Cik Sewel Raya [STOP]
Roman d'amourSeperti yang anda tahu kedua pasangan merpati sejoli ini telah melalui banyak cabaran sebelum mereka bergelar suami isteri. Akan satu kepercayaan mereka masih setia mencintai satu sama lain serta berjanji untuk setia sehidup semati. Mereka ialah Fir...