#أحببت القيصر
#الفصل الأول
انتهي من الاجتماع الأسبوعي للشركة وقعد على مكتبه وطلب السكرتيرة
سلوى (السكرتيرة ): اؤمر يافندم.
محمد بجدية :ابعتيلي《علي》 موظف الحسابات.
سلوى: تحت أمرك يافندم . وطلبت (علي) على التليفون
سلوى :استاذ علي محمد بيه عايزك .
علي بلع ريقه واتوتر:ع عايزني انا ؟..ط طب مقلكيش ليه؟
سلوى:لا مقلش حاجة واظاهر كدا فيه مصيبة .
علي:طب انا جاي حالا . وفي نفسه:استر يا رب .
علي مشي ورجليه كانت بتخبط في بعض لغاية ما وصل المكتب ومحمد اذن ليه بالدخول.محمد وهو بيولع سيجاره:اقعد يا علي واقف ليه. علي قعد
(محمد عبدالوهاب 30سنة صاحب اكبر شركة مقاولات ومصانع حديد شخصية مغرورة وقاسيه وغامضة مات والديه اثر حريق في منزلهم )
علي بتوتر:خير يافندم في حاجة .
محمد ضحك :مالك يا علي متوتر كدا ليه زي ما تكون عامل عاملة.
علي بسرعة:انا لا ابدا مفيش حاجة بس استغربت أن حضرتك طالبني.
محمد وهو بينفخ دخان السيجارة في وشه:لا ابدا انا قولت ادردش معاك شوية .
علي:معايا انا؟
محمد:وانت مستقل بنفسك ولا ايه ....قولي ايه أخبار الحسابات ال6 شهور الي فاتو .
علي بخوف وتوتر اكتر:ت.ت.تمام يا باشا كل حاجة مظبوطة وموجودة في الملفات. ...
⬅⬅⬅⬅⬅⬅
في الجامعةمها بزهق:اووف أخيرا المحاضرة خلصت انا كنت بموت.
أسماء بضحك:ههههه هانت كلها 4 سنين ونخلص .
مها بغيظ:اضحكي اضحكي انا مش عارفة ايه الي دخلني هندسة واوجع دماغي .
(مها علي:20سنة شخصية مرحة توفيت والدتها وهي في سن ال ١٠ بتدرس في كلية هندسة)
اسماء:اتجوزي واقعدي احسن واهو احسن من وجع الدماغ .
مها: لا انا مش بفكر في الجواز دلوقتي غير لما أخلص الجامعة واشتغل... وبعدين اتجوز واحد عامل فيها سي سيد ويكون بكرش ههههه شكله هيبقا مسخرة .
أسماء بضحك :ههههه ربنا يرزقك بواحد شبهه يوريكي النجوم في عز الضهر.
مها بغيظ:امشي يا كلبة من وشي .
⬅⬅⬅⬅⬅⬅
محمد بسخرية:ايه رأيك في الملفات يا علي بقا يا راجل اراجع وراك بنفسي القيك مختلس 5 مليون في 6 شهور ومش عارف تضرب الورق لا لا انت مش لعيب يا علي .علي برجاء :أبوس ايدك يا محمد بيه سامحني انا عندي بنت وعايز اربيها مش عايز بعد العمر دا كله تشوفني حرامي ومش عايز حد يتكلم عليها
أنت تقرأ
أحببت القيصر
Misterio / Suspensoشاب غامض قلبه لا يعرف الرحمة وفتاة رقيقة وضعها القدر في طريقه لتغير حياته كاملة ولكن لا تكتمل الحياة كما نريدها....