أح ــببت آلقيصࢪ
آلفصل 26
بقلمٓ مٓح ــمٓد عبدآلوهاب
________________________
بعد مرور نصف ساعة عاد محمد وهو يسأل عنها ورأته الخادمة فأسرعت إلى الغرفة ودخلت مسرعة ورأته يرتدي ملابسهالخادمة بخوف:يالا بسرعة الباشا طالع .
طارق:خلاص خلصت ...بوقك ميتفتحش بكلمة مفهوم .
أومأت ثم غادر كما أتى ونظرت لمها النائمة على الفراش واعدلت ملابسها بسرعة ثم خرجت.
________________________
في الاسفلدلف محمد و رأهم يجلسون ولكنها ليست معهم وعلي وجوههم علامات القلق.
محمد: صباح الخير.
الكل : صباح،النور.
ميرفت بقلق: كنت فين بدري كدا ...وجاسر فين؟
محمد بهدوء: متخافوش حصلت مشكلة في الشركة وكان لازم ننزل بسرعة...جاسر سايبه هناك،يتابع معاهم.
اسماء: يعني هو كويس؟
محمد بإبتسامة: كويس متخافيش ...اومال مها فين؟
داليا بإبتسامة: سألت عليك،وطلعت تطمن عليك بالتليفون.
محمد: طب،هطلع اشوفها عن اذنكم.
ميرفت: اتفضل يابني.
صعد إلى الأعلى ودلف للغرفة فرأها تتململ فى نومها وبدأت تستيقظ ووجد الكوب ملقي على الارض
محمد بإبتسامة:صباح الخير.
مها وهي تفرك عينها:صباح النور...هو انا نمت ازاي وانت جيت امتى؟
محمد وهو يخلع جاكته:انا لسة جاي حالا بس نمتي ازاي دي الله اعلم.
مها : مش عارفة انا شربت العصير الي الدادة بعتته ونمت ..يالا مش مشكلة ...المهم انت كنت فين بدري كدا؟
محمد وهو يتجه للفراش:مشكلة وخلصت الحمدلله.
مها:طب احضرلك الفطار.
محمد:لا انا هنام شوية وهنزل .
مها:ماشي .
________________________السماك:ههههههههه..ثم اكمل بخبث..شكلك كنت ناوي تتأخر عن كدا لولا هو وصل.
طارق بضيق:انا مش عارف عملت كدا ازاي ....انت شيطان انا ازاي سمعت كلامك ...انا قرفان من نفسي اوي.
السماك:اوعى تكون فاكر ان انا بالكلمتين دول هزعل او اندم ..ثم اكمل بغضب...فوووق انا السماك يعني الي يقف في وشي افرومه.
طارق بعصبية:وهي دي مشكلتك ...فاكر ان الكل مينفعش يقف في وشك ويخافو ويعملولك الف حساب .
السماك:زمان الي كان واقف في وشي دفنته حي هو ومراته....بس مامتوش عشان انا عايز كدا ...تفتكر انت يلي ملكش لازمة هعمل فيك ايه؟
أنت تقرأ
أحببت القيصر
Tajemnica / Thrillerشاب غامض قلبه لا يعرف الرحمة وفتاة رقيقة وضعها القدر في طريقه لتغير حياته كاملة ولكن لا تكتمل الحياة كما نريدها....