Hacettepe Tıp Fakültesinden bu hafta mezun oluyorum. Hekimlik diplomasını almanın hazzını yaşayacağım bu hafta. Son komitelerden de başarıyla geçtim.
Çok mutluyum ve bir yandan da hüzünlü. Buradaki arkadaşlıklarımızı, pis öğrenci evimizi, yediğimiz makarnaları ve gittiğimiz kütüphaneleri asla unutamayacağım. Aile evine dönmenin zorluğunu da şimdiden hissediyorum.
***
Mezuniyet elbisemi giydim. Sade ve naif görünen bir pastel mavi renk. Pul payet göğüs detayları ve şifon eteği ile adeta prenses gibiyim. Aynada ki halimi baya seviyorum. Makyaj masasına oturdum sonra. Göz makyajımı yaptım.
Metalik bir görüntü ama sade. Sadeliği kendime daha çok yakıştırıyorum. Hadi ama bu benim mezuniyetim. Neler çektim ben mezun olabilmek için biraz daha abartmalıyım. Gözüm ile elmacık kemiğim arasına bir kaç dokunuş daha yapmak istedim ve minik damla görünümlü swarovski taşlardan yerleştirdim bir kaç tane.
Saçlarımdaki bigudileri yavaşça açmaya başladım. Güzel sarı saçlarımın sağ ve sol yanını arkaya doğru spreyle yapıştırdım. Daha sonra üst kısmını da spreyleyip arkaya doğru gönderdim. Güzel oldu.
Kelebek şeklinde çok küçük veya çok büyük boy olmayan orta boylardaki mavi beyaz taşlı küpelerimi taktım. Sok kulağımdaki pircingi çıkarma gereği duymadım. Şık gümüş bir bileklik taktım. Ve bir iki eklem yüzüğü geçirdim. Kalıcı ojelerime çok yakıştı.
Ve ayakkabı. Elbisem ile aynı kumaştan yapılan flatform topuklu ayakkabılarımı giydim. Artık mezuniyet baloma hazırım. Aaa unutmadan son dokunuş çiçeksi kokulu parfümümü sıkıyorum.
Arda ve Rümeysa beni arabayla almaya geldiler. Öğrenci evimden çıkıp evi kilitliyorum. Arda ve Rümeysa Hacettepe'den en sevdiğim arkadaşlarım. Aynı zamanla onlar haricinde hiç kimseyle görüşmüyorum.
"Hadi Helen, çabuk ol. Balo bitecek." dedi Arda.
"Canım kankam düşmesin koluna gireyim demiyorsun da ordan laf atıyorsun anca Arda. Gelip tutar mısın beni topuklu ayakkabıya alışık değilim hiç."
"Tutamam canım. Giymeseydin bununla yürümeyi bilmiyorsan."
"Öff, istemiyorum senden bir şey. Geldim işte çalıştır arabayı."
"Hadi bin çok konuşma orda."
"Oo Rümeysa hanımda burdaymış, çok şık olmuşsun bebeğim"
"Hiçbir şey giymedim ki Helen ne alaka."
"Kinaye yapıyorum bende sana zaten, neden hazır değil Arda bu?"
"Gelmeyecekmiş hanım efendi o yüzden giyinmemiş."
"Rumi arabada mı oturcaksın niye gelmiyorsun."
"Sahne korkum var Baloda sahneye çıkıp diploma alamam ben herkes gittikten sonra girip alacağım ve sadece sizle fotoğraf çekileceğim."
"Çevremde bi tane normali yok. Peki doktor hanım sen bilirsin ne diyeyim."
***
Balo güzel geçti. Rumi gerçekten de dediği gibi yaptı. Ve bunun için tam 5 saat araba da bekledi. Sadece bizimle fotoğraf çekildi.Artık resmen doktor oldum. Tıp doktoru.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RUHUNA TESLİM
Romance2015 yılında lisedeyken, kendi yaptığı hata yüzünden, aşık olduğu Berksanın gitmesine sebep olan Helen, 2022 yılında Berksan ile karşılaşır