James vågner af en kølig vind der trækker gennem vinduet. Det er køligt om morgenen, men James nyder det. I Florida er det næsten altid sol og sommer, men når kulden træder til føltes det rart, som en frihed. James rejser sig op, og finder en t-shirt, og et par baggy jeans. De fleste på børnehjemmet sover, men James vågner altid tidligt, om morgenen. Han tager sin telefon, der ligger på skrivebordet. Klokken er 05:5, James tager den slidte hoodie der ligger i skabet på, for ikke at komme til at fryse. Han går ud fra sit værelse. Lukker forsigtigt døren, så han ikke vækker nogen. Normalt om morgen går James en tur i gangsternes kvarter. Miami er en stor by, med mange gangstere, og kriminelle, men James kan godt lide at kigge på hvad der foregår. Det er egentlig forbudt for børnene på børnehjemmet at gå udenfor før klokken 07:00, men James har brudt den regel så mange gange før, uden at blive taget. Ingen må heller ikke gå i gangsternes kvarter. Børnehjemmet er bange for at børnene bliver blandet ind i kriminelle sager, som narko, og hash. James går i raskt tempo på vej hen til gangsternes kvarter. Trafikken er proppet som altid, også selvom klokken kun er 06:00. James føler nogen holder øje med ham, den følelse føler han tit. Normalt siger han at hans forældre våger over ham, men det her føles anderledes, som om der er nogen der følger efter ham. Han kigger bagud, men der er ikke nogen. Det er sikkert bare hans mor og far der ser ned på ham. James går forbi en hjemløs mand på vejen, han ser sørgmodigt mod James. "Knægt hold dig væk for stoffer, så ender du bare som mig. Kan jeg låne lidt penge af dig" siger han hæst "host" "host" "jeg har ikke nogen desværre" manden sukker, og lukker øjnene. Hjemløse, som ham bruger sikkert bare sine penge på at købe nye stoffer, så barskt er det en gang imellem. Det har James lært efterhånden. Han har mødt mange af dem, imens han har boet på børnehjem. James går videre, stadig med en følelse af at der er nogen der følger efter ham. James synker en klump, og kigger tilbage... ingen. Larmen fra mennesker får James til at ryste. Der lyder mange råb fra voldsmænd, folk der prøver at stjæle, og mange andre ting. James er nu også kommet til gangster kvarteret. Han ser et par unge gutter, stå og rulle et par joins. Han ser mænd der overfalder en ung kvinde. Alt kan ske her. James prøver at undgå alle de kriminelle i området. Men det er lettere sagt end gjort. En mand kommer løbende hen til James, med en pistol i hånden. "Giv mig alle dine værdigenstande eller jeg skyder!" Råber han. "Hvad nu hvis jeg siger nej, hvad sker der så" "jeg skyder" James sparker pistolen ud af mandens hænder. "HVAD" råber manden. "Jeg tæver dig" manden sprinter ind i James så han vælter, men James er for hurtig til at manden kan nå at hoppe ned på ham. Manden trækker en lang kniv ud fra sit bælte. "Jeg stikker dig" James er nød til at tænke hurtigt. Den første tanke der for igennem hans hoved er skub ham ind i muren. James gør som han tænker og skubber manden ind i muren. Manden synker sammen, og kniven falder ud af hans hånd. James samler kniven op. Hans tanke er denne gang dumdristig, men han bliver nød til at gøre det. James stikker manden i benet. Så han ikke kan løbe efter James. Bare for at være sej placere han en knytnæve i tuden på ham. James løber forpustet væk. Da han er ude af gangster kvarteret puster han lettet ud. Han hører en stemme bagfra. "Sejt kæmpet knægt" James vender sig om, og ser en høj muskuløs mand. "Hvem er du" spørger James forvirret, med en snert af nervøsitet i stemmen. "Jeg er Matthew. Rart at møde dig James"
Spørgsmål-
Har i nogle gode råd?
Hvad synes i om længden på kapitlerne?
Har i nogle ideer til hvad der skal ske fremover?
Håber i nyder historien, og håber den er skrevet ordentligt. MVH Emma
YOU ARE READING
Jungle akademiet- Prøven
ActionJames er en helt normal trettenårig. Han bor i Florida, med sine plejeforældre. Dem har han haft mange af. Ingen ville have ham, fordi han har en tendens til at komme i problemer. Alt fra små ting ovre i skolen, til vilde slåskampe. Da James plejefo...