3. First school day.

1.1K 58 9
                                    

*Noa's POV*

Gisteren hebben Louis en ik niks meer tegen elkaar gezegd. Naja bijna niks... Hij vroeg welke Pizza ik wou en ik moest antwoorden... Oke. Ik pak mijn boeken. Vandaag is het de eerste school dag. Ik neem nog snel een blik in de spiegel en knik. Simpel maar effectief. Niet te tuttig en niet te... Hoe noem je dat? Nerdy? Ik pak de plattegrond van de school en zucht. Een groot doolhof. Dit word lachen. Ik loop naar de aula en ga gewoon maar ergens zitten. Ik zie allemaal nieuwe mensen. Logisch ik ken hier niemand en ben hier voor het eerst, maar ik bedoel eerste klassers. Een meisje kijkt rond voor een plekje. Ze lijkt een beetje op mij. Qua uiterlijk dan. Ze ziet het plekje naast mij en loopt deze kant op. ''H-hey... Is deze plek vrij?'' Vraagt ze en ik knik. Ze glimlach en gaat zitten. ''Ik ben Evi.'' Zegt ze blij. ''Ik ben Noa!'' Zeg ik blij terug. Ze lijkt me best aardig. Maar ja ik oordeel heel snel over mensen. Bijvoorbeeld Louis: Ik zeg dat het een junk is nadat ik heb een keer gezien had. Misschien is hij wel aardig. ''Ben je ook nieuw?'' Vraag ik en Evi knikt. ''Ja welke vakken doe je?'' Vraagt ze en ik laat mijn rooster zien. ''Omg we zitten samen! Wat leuk!'' Zegt ze blij en ik glimlach. ''Ik zag de plattegrond en dacht gelijk: Wat een doolhof!'' Zegt Evi en ik knik.''Ik ook. Misschien kunnen we het samen vinden!'' Zeg ik en ze glimlacht. ''Dat zou handig zijn!'' Zegt ze blij. ''Waar is jou kamer?'' vraagt Evi en ik denk na. ''193 geloof ik.'' Zeg ik en Evi begint te glunderen. ''Tof zitten we ook nog bij elkaar.'' Zegt ze blij. ''Bij wie zit jij?'' Vraag ik en Evi zucht. ''Een of andere junk. Tattoos en piercings. Hij stonk naar rook.'' Zegt Evi. ''We hebben zo veel hetzelfde! Mijn kamer genoot ook. Louis geloof ik ofzo...'' Zeg ik zuchtend. ''Ja wat is er?'' Vraagt een stem achter me en ik draai me om. Daar staat Louis met de zelfde jongens die gister ook in onze kamer waren. Ik slik.''N-niks...'' Zeg ik snel en hij rolt met zijn ogen en loopt door. ''Omg zag je die met die bruine krullen?'' Vraagt Evi en ik knik. ''Die zit bij mij.'' Zegt ze. ''Zo eng!'' Zeg ik en Evi knikt.''Ik was in zijn kamer!'' Zeg ik tegen Evi en ze kijkt me aan. ''En?'' Vraagt ze nieuwsgierig. ''Gebruikte condooms en naakte vrouwen posters. Het stinkt er en is er een zwijnenstal!'' Zeg ik en Evi kijkt me ongelovig aan. ''Gatver! Ik zou over m'n nek gaan!'' Zegt Evi en ik knik. ''Ging ik ook bijna... Ik moet ook nog mijn badkamer met hem delen!'' Zeg ik en Evi knikt. ''Ik ook...'' Zegt ze met een zucht. Als de bel gaat gaan we opzoek naar ons lokaal. We zijn er verrassend snel. ''Hallo meiden! Ik ben mevrouw van der Laan!'' Zegt de docent en we schudden haar hand. We gaan naast elkaar zitten en wachten op de rest....

Als we uit zijn is het al half vier.''Ga je even mee naar mij?'' Vraag ik aan Evi en ze knikt enthousiast. Na een tijd hebben we de weg gevonden en open ik onze deur. Louis loopt net langs de deur met een handje vol vieze condooms en kijkt ons geschrokken aan. ''Ik... euhh... Ben aan het opruimen...'' Mompelt hij en hij gooit het in de prullenbak. Zijn slaapkamer deur staat open. Het is opgeruimd en zijn posters zijn de bovenste punaises weg zodat hij hangt en maar de helft van de poster ziet. En dat is de achterkant dus je ziet niet wat voor poster het is. De woonkamer is ook opgeruimd en in de keuken is alles afgewassen. Ik kijk Evi fronsend aan en zij haalt ook haar schouders op. We lopen naar mijn kamer en ze kijk me triomfantelijk aan. ''We zijn fan van de zelfde personen!'' Zegt Evi blij en ik glimlach. ''Cool!'' Zeg ik blij en we gaat zitten op mijn bed en praten wat. Ineens stormt Louis mijn kamer in en ik frons. ''Euhh... Sorry... Ik wou alleen even zeggen dat mijn ouders zo komen...'' Zegt Louis en ik knik. ''Ohh daarom ruim je op!'' Merk ik op en hij knikt. ''Nou dan mag je wel een luchtverfrisser gaan halen als je wilt dat je ouders niet er achter mogen komen dat je rookt!'' Zeg ik en hij slikt. ''H-hoezo?'' Vraagt Louis. ''Het stinkt hier...'' Zeg ik droog. ''En hoezo denk je dat mijn ouders dat niet weten?'' Vraagt Louis en ik frons. ''Anders verberg je je naakte vrouwen posters en je gore gebruikte spullen ook niet...'' Zeg ik en Louis slikt weer. ''Hoe weet jij nou weer dat ik dat heb?'' Vraagt hij ineens boos en ik slik. ''I-i... We delen een badkamer en ik was nieuwschierig wat er achter de deur zat en toen... Toen kwam ik er achter dat dat jou kamer was... Sorry... En je liep net zelf voorbij!'' Zeg ik en Louis knikt. Louis loopt weg en sluit de deur. Een paar secondes later gaat hij weer open. ''Heb je deo of een luchtje voor me?'' Vraagt hij en ik zucht. ''Nee.'' Zeg ik snel. ''Oh...'' Zegt Louis en hij zucht en sluit de deur.

Roommates | Dutch | One Direction | Voltooid.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu