8. The joint

1K 49 4
                                    

*Noa's POV*

Louis en ik zitten samen op de bank. Ik heb vandaag maar geen lessen meer gevolgd. Louis pakt uit zijn drugslaatje. Een joint. Hij kijkt me afwachtend aan. ''Louis...'' Zucht ik en hij gaat rechtop zitten. ''Ah komop! Ik word er rustig van!'' Zegt Louis en ik frons. ''Zo rustig dat je mensen aanvalt!'' Zeg ik en Louis rolt met zijn ogen. Het boeit hem blijkbaar niks en steekt de joint aan. ''Rook jij eigenlijk?'' Vraagt Louis. ''Alleen op feestjes en soms als ik heel erg stress.'' Zeg ik eerlijk. ''Zie je! Ik dus ook als ik veel stress!'' Zegt Louis en ik zucht. ''Proberen?'' Vraagt Louis en hij houd me de joint voor. Ik schud mijn hoofd. ''Nee! Ik wil niet zo'n garnaal worden als jij!'' Zeg ik en Louis fronst. ''Garnaal?'' Vraagt Louis en ik knik. Hij schiet in de lach en ik moet grinniken. ''Aww dan kunnen we samen zwemmen in de garnalen zee!'' Zegt Louis lachend en ik zucht. ''Komop zo erg is het niet!'' Zegt Louis. Ik kijk Louis aan en pruilt. ''We zijn morgen toch vrij!'' Zegt Louis. ''Jij bent altijd vrij!'' Zeg ik en Louis knikt. ''Noa doe niet zo kinderachtig. Neem gewoon! Één keertje!'' Zegt Louis. Ik zucht weer en pak de joint over van Louis over en hij glimlacht. ''YAY!'' Roept hij blij.

Ik laat voor de zoveelste keer het rook uit mijn mond zweven. Het is super gezellig met Louis. Ookal kan ik niet helder nadenken maar oke. We hebben niet de hele tijd ruzie. Beter nog we lachen heel veel! Ik en Louis liggen helemaal in een deuk door een dom grapje van Louis. Er hangt een grote rookwolk om Louis en mij heen.

Ik word wakker met een bonkend hoofd. What the fack!? Ik lig op de bank en ga rechtop zitten. ''Oh hey zonnestraaltje! Je bent wakker! Blijf maar liggen dat is beter!'' Zegt Louis. Oke dan. Ik ga weer liggen en Louis geeft me water en paracetamol. ''Is er iets vaags gebeurd ofzo?'' Vraag ik droog. ''Nope... Geloof van niet! Alleen dat je me een garnaal noemde... Dat deel snapte ik niet. De rest van de tijd dat je stoned was komt zo wel terug!'' Zegt Louis en mijn ogen worden groot. Stoned? STONED? Was ik stoned? What the fack hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen? Ik zie Louis grijnzen. ''Ik weet wat je denkt Noa, maar je wou het zelf!'' Zegt Louis en hij steekt onschuldig zijn handen in de lucht. Eikel. Ik zucht en sluit mijn ogen en denk diep na. Wat weet ik nog wel van gister? Ik denk diep na. Ik zucht. ''Hoe komt het dat jij geen koppijn hebt?'' Vraag ik zacht met mijn ogen nog steeds gesloten. ''Weet je wel hoe vaak ik wel niet stoned ben?'' Vraagt Louis lachend en ik zucht. Dat antwoord had ik kunnen verwachten. Alles komt stukje voor stukje terug en ik val in slaap met de gedachte. Sinds wanneer is Louis zo lief?

Als ik wakker word is de hoofdpijn meer en deel al weg. Ik word gebeld. Mama. Staat er en ik neem op. "Hey lieverd alles goed daar?" Vraagt mijn moeder. "Ja alles oke." Zeg ik droog. We praten nog wat en nemen dan afscheid. Warr I'd Louis eigenlijk. Pas nu hoor ik dat de douche aanstaan. Oke mysterie opgelost...

Ik zie Louis de kamer in komen met een meisje. EEN MEISJE!? Fack dit meen je niet!? "Zie je snel Lou!" Zegt ze flirterig. "Ja Doei! " Zegt Louis droog en hij knalt de deur achter haar dicht. Hij gaat naast me zitten en ik kijk hem droog aan. "H-hebben jullie... In de douche..." "Jups dat hebben we!" Zegt Louis en hij grijnst trots. "Gatver! Louis is moet daar ook douchen!" Zeg ik en Louis fronst. "Het was veilig rustig aan. En anders is alles weggespoeld door het putje!" Zegt Louis en ik zucht. "Louis dit is echt goor." Zeg ik boos. "Doe niet alsof je er last van hebt! Noa maak er niet zo een groot probleem van. Alles is schoon en wees blij dat je er geen last van hebt en dat je het niet gehoord hebt!" Zegt Louis boos terug. Ik zucht en pak een glas water voor mezelf. "Is het je vriendin?" Vraag ik voorzichtig. "Neuj ben je gek? Ik ben niet ban de vaste relaties... Ik doe ze een keer en dan mogen ze oprotten!" Zeg Louis en ik proest mijn drinken uit. "Wat!?" Vraag ik boos. "Joh hier op school zitten allemaal van die mensen... Meiden dan doe doen het voor de sex!" Zegt Louis. "Ja en jij niet wilde je zeggen!?" Zeg ik boos. Toen bleef het stil.

Roommates | Dutch | One Direction | Voltooid.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu