Bab 23

7 4 0
                                    


   Pagi itu Ayla keluar dari biliknya. Rasanya dia kena spend time dekat Korea sampai Ethan nakkan dia balik. Aku tak fahamlah kenapa dia nak sangat lindungi Hanna? Cantik pun tak. Perempuan tu sepatutnya digelar psycho. Nampak baik tapi niat nak rampas suami aku. Dasar perempuan. Aku menaiki taxi dan berjalan di taman permainan berhampiran dengan sekolah Lulu.

Aku Cuma nak jumpa Lulu. Dengar dalam phone macam dia nak sangat jumpa aku. Rasanya boleh jer kot nak jumpa Lulu sekejap. Salji semakin lebat. Walaupun pakaianku sudah cukup tebal tetapi. Kedinginannya masih menusuk ke dalam tulangku.

Aku menyalakan rokokku. Seorang gadis kecil melihat ke arah Ayla. "What?" aku lihat ke arahnya dengan jelingan tajam.

" Miss, we're at the school so this is no smoking area" geram pula aku. Memandai aje budak ni nak ajar aku. Aku menarik rambut gadis kecil itu. "Do you think I care?" sinis Ayla.

Memang nangislah budak perempuan itu."Mummy!" panggilan Lulu.

Ayla melepaskan rambut budak perempuan itu. Budak perempuan itu mendekati Lulu. "Nathasha, are you good?" Lulu tanya dengan melihat ke arah Nathasha. Nathasha mengangguk.

"Is this witch your mom?" teresak-esak dia menangis.

"Mummy, buat apa dekat sini?" tanya Lulu. Nathasha berlindung di belakang Lulu.

"Is this rabbit your girlfriend?" Ayla sinis dengan mata tajam memandang Nathasha. Rabbit dia panggilnya? Eloklah tu.

"Okay, enough, enough. Mummy pergi mana? Risau Lulu" lega Lulu.

"Selagi Ethan tak minta aku untuk balik selagi itu mummy takkan balik" Dah dua kali dia dihalau oleh Ethan. Patutkah dia balik ke Malaysia aja?

Ringtone phone Ayla berbunyi dan melihat siapa yang menelefonnya. Ada dua pilihan sama ada dia akan ceraikan aku atau dia akan panggil aku balik. Panggil aku balik? Mungkin juga! Aku mengangkat telefon. Lulu kehairanan melihat aku macam teruja lain macam. Siapalah yang telefon mummy aku ni?

"What The Heck Ayla?!" tengking Ethan dari dalam telefon. Sehingga membuatkan Ayla menjauhkan telinganya dari skrin phonenya.

"Apa kau ni? Aku tak kacau pun kan Hanna kau tu?!" bidas Ayla. Maka di situ tahulah Lulu bahawa itu ialah daddy nya.

"Kau guna colour spray conteng kereta aku kan?!" Aku? Hello, aku tak ingat pun plat nombor kereta dia berapa. Macam mana aku nak spray? Aku bukannya kreatif sangat nak warnakan kereta orang.

"What colour?"

"Is that important? Clean this mess now!"

"Excuse me, kalau I yang buat I akan spray warna pink tau? I tak tahu pun kereta you yang mana. Itulah balasan Allah. Nak tunjuk balasan halau isteri dari rumah. Hah, padanlah muka!" sedap cili Ayla bagi untuk Ethan.

"Kau tak payah banyak excuses sangat. Aku nak kau bersihkan kereta aku sampai berkilat"

"Okay" Ayla tersenyum sinis. Terkejut juga Ethan yang Ayla tidak melawan. Allah dah lembutkan hatinya kot. Ayla tersenyum jahat. Adalah niat jahatnya itu.

"Lulu, tunggu daddy ambil."

"Okay,mummy"

Ayla melangkah dengan but hitamnya ke rumah Ethan. Oh inilah keretanya? Aku tahu dia sengaja nak sakitkan hati aku. Padahal dia ada banyak lagi kereta lain. Baseball bat berada di tangannya. Terconteng 'coward' di keretanya.

Kau nak sangat kan?!

'Wee woo wee woo~' berbunyi kereta Ethan dengan bunyi kaca yang pecah. Segera Ethan membuka pintu rumah.

BON APPETITE CINTA✔️Where stories live. Discover now