Ora 21:09,30 septembrie 1840 in fata cortului regal stateau 5500 de soldati indieni gata de lupta.Harlem Hills era capul operatiunilor care aveau scop cucerirea Texasului de la indieni, fiind cel mai vast teritoriu din SUA.Cucerirea acestuia insemna un succes important pentru cele 23 de state deja existente, toata operatiune stand in mainile capitanului Willy Grant.Din cort a iesit primul Pacha Chititè si dupa Pata'badaeng imbracati in acelasi echipament de lupta.Aveau 2 tomahawk-uri,2 revolvere Thompson si o pusca de calibru 8mm Leighton.La iesirea acestora din cort, soldati au dat un chiot.
-Dragi mei compatrioti asta este ziua victoriei, albi poate ca ne vor lua pamantul, dar nu cat sunt eu aici!spuse Pata.
Aceasta afirmatie aduse urale in randul soldatilor.Pacha isi puse in compartimentul unde avea talismanul norocos cutia care avea deasupra o maneta care trebuia apasata pentru a arunca in aer dinamita.Facandu-si semn cu capul cei doi loderi si-au indrumat armata prin stepa americana, in toiul noptii.La 23:18 au ajuns la periferia orasului.Orasul era flancat de doua dealuri in vest si est.Pacha si 2250 de soldati s-au dus pe dealul din vest, iar Pata si cealata jumatate in est.
Capitanul Willy Grant in acest timp se afla in subsolul primariei cautand niste harti.A dat rapid de harta si s-a dus in biroul sau neavand nici cea mai vaga idee de ce v-a urma.
Pata s-a asezat pe pozitii si Pacha la fel.Ceasul magnetic al lui Pata arata 23:51.Mai trebuia doar sa ii dea semnalul lui Pacha si acesta detuna dinamita.Prin coincidenta cei doi si-au sarutat talismanele in acelasi timp, amandoi simtind o energie puternica.Pata si-a incarcat pusca cu glontul in care fusese bagat praf rosu, acest fiind semnalul.Pata trase in sus si iesi un fum gros si rosu.Pacha recunoscu semnul scoase cutia care detuna dinamita si apasa pe maneta.Toate cladirile orasului fura deodata cuprinse de flacari zburandu-le acoperisul, geamuri sau unele joase chiar prabusindu-se.Willy Grant fu aruncat cu tot cu birou prin geamul mare al biroului piciorul stang fiindu-i spulberat pana la jumatatea tibiei.Osul se rupsese in doua si iesi prin carne, cealalta parte a piciorului zburand nu se stie unde.Dandu-si seama ca sunt atacati, garnizoana de 1730 de soldati a orasului o lua in viteza cu pustile incarcate spre partea de vest, de unde Pacha cobora cu cei 2250 de indieni.Lupta se incinse aprig, fiind pierderi de ambele parti, dar albi nu stiau ca soarta le este pecetluita, din partea de est venind ceilalti 2250 de indieni ghidati de Pata.In 3 ore lupta fu gata,1678 de morti in tabara albilor si restul de 22 prizonieri care urmau sa fie executati, in timp ce indieni au 579 de oameni.Pacha il capturase pe capitan care agoniza.L-a adus tatalui sau bandajat la picior pentru ai opri sangerarea care i-ar fi putut aduce moartea.Aceasta era una din cele mai notabile victorii ale indienilor care se intorceau acasa aureolati de glorie.VREAU PARERI, IDEI SI VOT;)