8.kapitola

270 23 0
                                    

Drahý Severusi Snape,

Dneska jsem byl v Dracově obchodě s lektvary. Je vážně skvělé, že někdo ve věku osmnácti let dosáhl něčeho takového, i přes to, že nepracuje pro peníze.

Vážně si teď začínám uvědomovat, že jsme dospělí.

Dneska jsem si něco uvědomil. Nejsem gay. Mám rád obě pohlaví. Nevím, proč se mi tolik ulevilo. Předtím jsem se cítil tak... ztracený, zmatený. Teď vím, kdo jsem.

Dneska jsem byl venku s Nevillem, Lenkou, Ronem a Hermionou. Neville nám oznámil, že spolu s Lenkou chodí a plánují si otevřít obchod s bylinkami. Jsem za ně vážně moc rád. Nemůžu si pomoct a cítím se trochu osaměle. Každý něco má. Ron bude bystrozorem. Hermiona chce pracovat pro ministerstvo. Lenka bude léčitelka. Neville má svoje rostliny. Draco lektvary.

Ale já nemám nikoho a nic. Jasně, studuju s Dracem lektvary, ale nevěřím, že v nich někdy budu skvělý. Každý má svou věc, kromě mě.

No, to asi není úplně pravda. Jednu věc mám.

Voldemorta.

Mám noční můry a slávu, o kterou nestojím.

Kdybyste neměl lektvary, co by byla vaše věc?

Se vší úctou,

Harry Potter.

***********

Milý pane Pottere,

Už jsou to dva týdny. Začíná mě to unavovat. Plánujete tohle dělat po zbytek svého života? Budu prožívat své osobní peklo čtením vašich dopisů po zbytek svého života?

Píšete, že nic nemáte, ale pokud si vzpomínám, byl jste dobrý v obraně proti černé magii. Je důvod, proč se tomu předmětu vyhýbáte?

Voldemort nemůže být vaše "věc", Pottere. To vám zakazuji. A jak už jsme to řešili předtím, noční můry jsou vaše vina. Jednoduše stačí prostudovat vaši mysl. Ale oba víme, že na to jste příliš dobrý.

Mojí věcí jsou lektvary. A vždycky budou. Pokud by jich nebylo, nejspíš bych se zajímal o obranu proti černé magii, stejně jako vy. Ukojil jsem vaši zvědavost?

Dobře. Teď mě laskavě přestaňte otravovat.

S úctou,

Severus Snape.

********************

Drahý Severusi Snape,

Dnes jsem uvařil Žhavou baziliščí kůži. Právě teď je v Dracově skladě. Řekl mi, že je dost dobrý, aby se prodal. Nejsem si jistý proč, ale mám neuvěřitelnou radost, když říká takové věci. Lidé si kupují moje lektvary!

Slyšel jsem, že dětem v Bradavicích se nová laboratoř líbí. Opovrhoval byste jejich radostí nebo byste byl rád? Přál bych si to vědět. Přál bych si, abyste viděl Dracův obchod, je vážně skvělý.

Dneska jsem byl v Doupěti na večeři. Ginny mě přemlouvala, abych se k ní vrátil. Pohádali jsme se a já na ni zařval, že jsem gay. Samozřejmě, že nejsem, jen to ze mě vylítlo. Každopádně, Ron zuřil. George mě vzal ven a nějakou dobu jsme seděli ve sněhu. Řekl mi, že je gay a že na to přišel po své první puse. Požádal jsem ho, jestli mě políbí, když jsem do té doby líbal jen holky. A Merline, bylo to neuvěřitelné. Nikdy v životě jsem necítil nic podobného.

Nechal jsem vedle vašeho hrobu postavit památník. Není to moc, ale budu na vašem případu pracovat dál. Mít Hermionu na ministerstvu by mohlo pomoct. Doufám, že se máte dobře.

Se vší úctou,

Harry Potter.

************************

Byly to tři měsíce a Snape to už nezvládal. Nezbyla mu žádná trpělivost.

Už nechtěl slyšet o Harryho lektvarech, milostném životě nebo očišťování jmen.

Ne, měl toho dost. Dneska mu odepíše. Dnešek bude jiný. Dneska tu odpověď pošle.

***********************

Dobře, konečně tomu spratkovi odpověděl. Doufal, že teď mu dá pokoj.

Ale z nějakého důvodu se jeho ruka netrpělivě pohybovala po stole, když psal další odpověď, kterou nikdy nepošle.

Milý pane Pottere,

Dneska jsem vás po válce poprvé viděl. Nejsem si jistý, jestli jsem byl znechucený nebo potěšený, že jste se nezměnil. Bez přemýšlení jste vtrhnul do mého domu a i když mě to naštvalo, musím uznat, že máte kuráž. Nikdo jiný by se neopovážil jít po obávaném mistru lektvarů.

I přes to, že obdivuji vaši kuráž, Pottere, nemůžu říct, že doufám, že se zase uvidíme.

S úctou,

Severus Snape.

************************

Milý pane Pottere,

Dal jste mi vánoční dárek. Ve skutečnosti to je ten nejlepší dárek, co jsem kdy dostal. Nechápu, proč jste vložil tolik do snahy udělat pro mě něco takového. Nikdy předtím to pro mě nikdo neudělal a přiznávám to jen proto, protože vím, že to nebudete číst.

Nejsem si jistý, jestli bych měl být naštvaný nebo dojatý. Udělal jste hloupost, riskoval jste mé odhalení. Ale zároveň to bylo pozoruhodné. Sám jste vlastnoručně vystopoval DuPonta. Kdybyste takovou snahu vynaložil už v Bradavicích, byl byste nejlepší student ve třídě. Život by byl o tolik jiný, ale želbohu nebyl.

S úctou,

Severus Snape.

**********************

Milý pane Pottere,

Je Nový rok a vy jste se u Draca opil do němoty, ne že by mě to překvapilo. Vlezl jste do mého pokoje, narušil mé soukromí a lehl si do mé postele. A já teď sedím na gauči a píšu tenhle dopis.

I když to nerad přiznávám, byl jsem vaším jednáním poněkud vyladěn. Vážně se mě nebojíte. Opilí nebo ne, většina mých bývalých studentů by vylétla z kůže jen pohledu na mě. Ale vy ne. Nepřestáváte mě překvapovat, Pottere, i když nevím, jestli je to dobrá věc.

S úctou,

Severus Snape.

***************

Milý Harry Pottere,

Ano. Teď je to Harry, ne pan Potter. Předpokládám, že byste rád věděl, proč ta náhlá změna.

Stalo se pár věcí, které nemůžu ignorovat. Za prvé, odmítal jste uvěřit, že svou kávu piju černou. Víte, že mám rád slazený čaj, proto jste automaticky předpokládal, že budu sladit i kávu. Máte pravdu. Nikdo jiný si toho předtím nevšiml a já si to nikdy nepřipustil. Může to znít jako malý, bezvýznamný detail a o to právě jde. Kdo jiný by si všiml tak absurdního detailu?

Za druhé, zachránil jste mi život. Nemyslím si, že si to vůbec uvědomujete, ale je to tak. Lektvar explodoval a jeho obsah byl na mně. Odtáhl jste mě do schodů, vykoupal a uložil do postele. Nejdřív jsem zuřil, ale teď si uvědomuji, že jste to udělal, abyste mě ochránil. Byl jsem vyladěn, když jsem se vzbudil vedle vás, ale za to vás nemůžu obviňovat. Reagoval jsem špatně a za to se omlouvám. Byl jste na tom stejně špatně jako já.

Teď vám dlužím život, i když pochybuju, že to někdy zjistíte. Jsem si vědom vašich pocitů, když jde o takové věci. Přál bych si, abych vás mohl přesvědčit cítit něco jiného, ale vím, že to není možné. Mohu jen doufat, že budu schopen v budoucnu poměrně snadno naplnit svůj životní dluh...

S úctou,

Severus Snape.

Milý Harry Pottere (SNARRY)Kde žijí příběhy. Začni objevovat