Milý Harry,
Dneska se vrátili smrtijedi. Část ve mně se za to všechno obviňuje. Nemůžu si pomoct, ale pořád si říkám, co jsem během války mohl udělat jinak. Ani to nemusíš říkat nahlas, abych to věděl. Jak jsme spolu seděli v tom malém přístěnku, skoro jako bych slyšel tvoje myšlenky. Nevěděl jsi, že jsem byl stejně vyděšený jako ty. Nevěděl jsi, že i mě přístěnek připomínal dětství a mého otce. Nevěděl jsi, že se mi třásly ruce z představy, že bych měl čelit těm smrtijedům za dveřmi. A nechtěl jsem, abys to zjistil, protože poprvé v mém životě ses na mě díval jako bych s tím mohl něco udělat. Díval ses na mě jako bych mohl já sám porazit temného pána, jako bych tě mohl ochránit před vším na světě. A já bych to tak moc chtěl.
Omlouvám se, že nemůžu.
S úctou,
Severus.
*****************
Jsi idiot, Pottere. Jsi vyšinutý, hloupý blázen. Jak si jim mohl dovolit, aby tě dostali? Jak jsi je mohl nechat, aby ti ublížili? Víš, jak moc je Příčná nebezpečná. Ty a všichni lidi okolo víte, jak moc nebezpečné to je a stejně sis nedával pozor. A teď ležíš u Sv. Munga a já ti nemůžu nijak pomoct. Kruci, Harry, proč to musíš být vždycky ty? A ještě jsi do toho zatáhl Draca! Pochybuju, že ti dávají pořádné lektvary, proto teď trávím celou noc vařením jednoho, který ti určitě pomůže. Dokonce ani nevím, jak moc zraněný jsi! Jediné co můžu je pročítat noviny a čekat až přijdeš domů.
Pokud přijdeš domů.
Vrať se domů, prosím.
Severus.
*********************
Sectumsempra. Do háje. Uvědomuješ si, jak blízko jsi byl smrti? Kdyby tam nebyl Draco, byl bys několik stop pod zemí a to jen kvůli zatracenýmu kouzlu, který jsem vymyslel. Zatraceně, Pottere. Nezajímá mě, že mě teď nenávidíš. Nezajímá mě, že se na mě nemůžeš ani podívat. Ani já se ti nemůžu podívat do očí, i kdybych chtěl. Protože pravdou je, že za to můžu já. Je moje chyba, že máš bolesti, že jsi skoro zemřel. Během války jsem nebyl dost silný. Musel jsem temnému pánovi něco dát. Nikdy jsem si nemyslel, že to budeš ty. Snažím se tě vyléčit. Snažím se zbavit těch jizev. Vím, že mě teď nenávidíš, ale snažím se.
S úctou,
Severus.
*************
Milý Harry,
Ztratil jsi ten zatracený náramek. Samozřejmě, že ano. Nemělo by mě tolik bolet, že ho nemáš. Ale poté, co ses postavil na Longbottomovu stranu, něco ve mně prasklo. Myslel jsem, že nedovolíš, aby na mě někdo přišel, že o mně nikomu neřekneš. Pletl jsem se. A ačkoliv to nerad přiznávám, nemůžu odejít. Nemůžu projít těmi dveřmi. Ne, když mě prosíš, abych zůstal. Merline, někdy tě vážně nenávidím.
Severus.
***************
Harry.
Omlouvám se. Vím, že brzy bude konec. Dneska jsem zabil Parkinsonovou a to nemůžeme tajit napořád. Vím, jak tohle skončí, jen nevím kdy. Je mi líto, že tě musím opustit. Tenhle dopis nejspíš nikdy nenajdeš, ale pokud ano, postarej se za mě o Draca. Pokud mě ministerstvo najde, zabijí mě. Neobviňuj se za to, protože já vím, že ty budeš. Není to tvoje chyba. A pokud zemřu, věz, že nelituju toho, že jsem tě zachránil. Udělal bych to znovu. Pokud skončím v Azkabanu, nebude den kdy bych nedoufal, že jsi tam venku v bezpečí.
Sbohem, Harry.
S úctou,
Severus.
*********************
Milý Harry,
Potřebuju tě. Nechci to přiznat, ale potřebuju tě, stejně jako ty potřebuješ mě. Zachránil jsi mi život, nemysli si, že to nevím. Zachránil jsi můj život ve více směrech. Pomohl jsi mi během soudu. Pomohl jsi mi, když zemřela moje matka. Byl jsem na tebe tak moc naštvaný, ale teď už to nejde. Potřebuju, aby v mém životě bylo aspoň něco normálního. A to normální nějak přišlo s tebou.
S úctou,
Severus.
*****************
Harry,
Dneska jsme se spojili poutem. Nešlo to tak jak jsem plánoval, i když si nemyslím, že sis toho všiml. Občas cítím tvoje emoce. Nejdřív jen trochu, teď je to silnější. Nevím, co se stalo. Nevím, jak to napravit. Chtěl jsem tě jen chránit, ale bojím se, že věci dělám jen horší. Poslední věc, co bych chtěl je, abys dělal na tomhle případu, ale předpokládám, že tě nemůžu přesvědčit, abys změnil názor. Jednou až toho smrtijeda chytneme, doufám, že se posuneme dál. Je zvláštní myslet na naši budoucnost. Co jsme, Pottere? Kromě toho pouta? Co se stane, až si věci sednou? Občas si říkám, jestli bych neměl odejít. Poslední věc co bych chtěl je, abych tě dostal do nebezpečí.
S úctou,
Severus.
**************
Harry,
Taky tě miluju. Nejspíš už to tak bude delší dobu, jen jsem ty pocity nemohl vyjádřit slovy. Zkoušel jsem své city přeformulovat do slov, ale vždycky mi to šlo lépe skrze činy. Doufám, že chycení smrtijeda ti dá dost najevo, co k tobě cítím.
S láskou,
Severus.
ČTEŠ
Milý Harry Pottere (SNARRY)
FanfictionSequel k povídce "Drahý Severusi Snape". Severusovy reakce na Harryho dopisy, které nikdy neodeslal. ************ Jedná se o překlad. Není to můj příběh.