-اسمه فارس محمد ضرغام .
-''مرام بصت لنوح بصدمة و رجعت بصت لياسين بِخوف و قامت ورا نوح و قالت''
-انا مِش موافقه دَ الولد اللِ ڪان بيڪلمني .
-"ياسين".. ايه .
-ايوة هو والله اسمه ڪدَ .
-وانتِ خايفه مني و بتستخبي في نوح .
-بابا هي مڪانتش تقصد .
-اسڪت يا نوح "بص لمرام" بڪلمك يا مرام انتِ خايفه مني .
-"راحت وقفت قدام ياسين".. خايفه تضربني .
-"وحضنها".. لأ متخفيش مني يا مرام-"عند فارس كان قاعد لغاية ما آيات نزلت "
-انتَ إزاي يجيلك القلب انك تتقدم لمرام .
-اممم هو انا لحقت اقول لابوكِ علشان يقولك .
-لم لسانك و جاوب انتَ ازاي تتقدم ليها .
-"بُِبرود".. انتِ مالك انا حُر .
-اتڪلم عدل زي ما بڪلمك انتَ اڪيد معملتش ڪدَ حباً فيها .
-"ضحك باستفزاز ".. احلىٰ حاجه انك فاهمني ڪويس .
-هو انتَ مِش خايف اللِ بتعملوا في بنات الناس يتعمل فيا .
-دَ انا اودي ورا الشمس .
-اللهُمَّ بَارِك طلع عندك دم اهو وبتخاف عليا اومال مِش عامل احترام لبنات الناس ليه .
-مزاجي ڪدَ .
-صدقني هتندم عَلَىٰ اللِ بتعمله دَ .
-امشي يا بت من هنا اصل مِش فاضي هجهز علشان عروستي مستنيني .-''آيات اضايقت من طريقه ڪلامه و سيتوا وطلعت غُرفتها و فارس جهز نفسه و راح بيت مرام''
-انا يا عمي يشرفني اني اتقدم الآنسه مرام .
-فين باباك ومامتك .
-بابا الآسف مِش موجود حالياً و مامتي اللّٰه يرحمها .
-امممم اللّٰه يرحمها يا فارس بس انتَ مرفوض .
-مرفوض يعني ايه .
-يعني اطلع برا .
-"بِبُرود".. عايز اتڪلم مع مرام شويه هي فين .
-وانا ڪلامي واضح اطلع برا .-''فارس خرج برا غُرفة الضيوف و جري عَلَىٰ غُرفة مرام اللِ ڪانت قاعده فيها وخايفه''
-بقىٰ انا ترفضيني يا حيوانه واقسم بِاللّٰه لفضحك قدام اهلك .
-"نوح راح ناحيته و ضربه في وشه ".. انتَ ازاي تتجرأ وتعمل الحرڪة دِ .
-انا اعمل اللِ انا عاوزة انتَ متعرفش انا ابقىٰ مين انا ممڪن في لحظه ارميڪم في الشارع .
-"نوح بِسُخريه".. يا مامي خوفت الحقيني يا ماما فارس ايه اه فارس محمد ضرغام هيمشينى من البيت ، انا مبحبش شُغل العيال دَ فاهم و يلا اطلع برا .
-"بص لمرام بخبث".. ايه دَ ، دَ اخوكِ طلع بيحبك اهو ياترىٰ بقىٰ هيفضل يدافع عنك بعد ما يعرف انك ڪُنتِ بتڪلميني .
-عارف .
-"بِصدمة".. نعم .
-اتصدمت ليه عارف انك العيل اللِ ڪُنت بتڪلمها .-''فارس وشه إحمر علشان مِش عارف يئذيها و مشى و هو متعصب والڪل قرب من مرام حضنها''
-ربنا يحفظكم ليا .
-يارب يا روحي قومي يلا شوفِ هتعملي ايه و اوعي تخافِ منه مهما حصل انا و اخوكِ نوح معاكِ .
-حاضر .-''خرجوا من الغُرفة و مرام اتصلت بآيات و حڪت لها حصل ايه ، اما فارس راح الڤله ولقىٰ آيات نازله عَلَىٰ السلم بتزغرط و بتبص ليّ بشماته''
-الف مُبارك يا قلب اختك .
-"بِعصيبة".. آيات لمي الدور تمام .
-فرحانة ليك يا قلب آيات في ايه مرام رفضت واخيرا جت البنت اللِ ترفض فارس ضرغام وﷲ البت صحبتي دِ قمر "وبصت ليّ بخبث" البت مرام تستاهل بوسه .
-ايات اسڪتِ .
-"بِفرح".. احسن يا فارس .-''مقدرش يسيطر عَلَىٰ نفسه و مسڪها و فِضل يضرب فيها وهي تصوت لغايه ما زقها عَلَىٰ الارض و الدم بقىٰ حولها وهي مش بتتحرك''
-آيات ايه الدم دَ آيات ردي عليا آيات
-يُتبع..
#ما_وراء_النقاب#Bart "9"
#Maram_Ashraf_Eissa..🦋
أنت تقرأ
مَا وراءَ النِـقـاب
روحانياتستُبيـن لڪَ الأيـام؛ أنَّ اليـد التِّي أفلتتـڪ لـم تـڪُن تُـاسبـڪ منـذ البدايـة٬ ستتـأڪد بـأنَّ الطريـق الـذي اختـارهُ اللَّـه لـڪَ ڪان أفـضـل ألـف مـرة مِـن الطريـق الـذي اختارتـه لنفـسـڪ٬ وستطمئـن بـأن انهيـار الأسـباب مِـن حـولڪ ڪانـت رحمـةً بـڪ...