Konnichiwa semua, author di sini. Hehehe. Mari saja kita langsung sambung alur cerita nya.
Cerita dimulai
____________________________________________
Author POV
Di sebuah pulau kecil berhampiran dengan benua tensura, terdapat sebuah istana yang didiami oleh seseorang yang sangat cantik dan anggun. Sosok itu mempunyai kekuatan yang berada di tingkat kedua dunia tensura. Dia adalah <{ Sea Dragon Rimuru}>.
Author POV end
Rimuru POV
Rimuru: SIALAN!!!!!!!
Hah..... Kamu semua pasti bertanya-tanya tentang kenapa istana ini sekarang berada di pulau. Itu kerana seluruh negara di kawasan timur sudah bersatu jadi kami terpaksa pindah ke sini. Sepertinya mereka tidak mampu melawan Blanc dan memutuskan untuk bersatu menentang nya. Sekarang kawasan timur dikenali sebagai kekasaran timur dan dipimpin oleh seorang kaisar bernama rudra.
Velgrynd telah pergi ke sana untuk menyelidiki dan beberapa bulan kemudian dia memutuskan untuk tinggal di sana. Nii-san juga sepertinya sudah pergi ke sana. Dia kata dia ada urusan tapi entah kenapa ia agak mencurigakan.
Hah........ Adik kecil ku sudah meninggalkan ku lagi. Aku pula terjebak dengan semua dokumen ini. Hah..... Aku harap hari ini akan tenang.
???: Ri~mu~ru~sa~ma~ saya sudah pulang~~
Rimuru: bye bye hari damai.
Pintu aku dibuka dengan kuat dan terlihat seorang perempuan memasuki ruangan ku. Dia memiliki rambut berwarna silver, mata merah darah dan kulit yang pucat. Nama dia adalah Venessa. Orang yang paling malas aku nak urus.
Seperti yang dilihat, dia itu vampir dan kamu fikir sendirilah sifat vampir wanita di tensura seperti apa.Venessa: sudah lama sekali saya tidak melihat rimuru-sama.
Rimuru: benarkah? Entah kenapa aku merasa sangat cepat.
Venessa: saya juga sudah 3 minggu tidak makan jadi-
Rimuru: tidak, pergi ambil yang di dapur.
Venessa: Eh....... Kenapa tidak?
Rimuru: kerana darah ku terlalu kuat, kamu akan mati jika menghisapnya. Sudah berkali-kali aku peringatkan.
Venessa: baik.... Jika begitu, malam ini-
Shu: tidak
Sepertinya pembuat masalah lain telah tiba.
Venessa: wah wah wah, aku kira apa yang menganggu ku, ternyata ada fallen yang busuk di sini💢💢.
Shu: kuh kuh kuh, aku tidak ingin orang yang tidak puas dimarahi sepertimu mengatakan itu pada ku, dasar jelek💢💢.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dragonoid Rimuru
ActionBercerita tentang kelahiran rimuru sebagai ras dragonoid dan perjalanan hidupnya yang baru.