Konnichiwa semua, memandangkan author tidak ada apa-apa yang ingin diberitahu kita langsung akan mulakan alur ceritanya.
Cerita dimulai
____________________________________________
Author POV
Di selatan benua tensura terdapat sebuah negara yang hanya mementingkan kekuatan dan wilayah kekuasaan kini dalam sebuah peperangan melawan negara lain.
Negara itu kini sedang terpojok kerana negara musuh mempunyai jumlah pasukan yang jauh lebih besar daripada negara itu.
Author POV end
Rimuru POV
Sudah 800 tahun setelah dragon test pertama nya velzard. Dia sekarang sudah menjalani dragon test sebanyak 9 kali tapi semua nya berakhir dangan kegagalan. Walaupun begitu dia sekarang dapat bertahan di dalam dimensi dragon test selama beberapa hari jadi dia sudah berkembang pesat. Ais miliknya juga sudah menjadi semakin kuat.
Oh ya, aku sekarang sedang berada di istana kerajaan negara selatan yang berada dalam peperangan melawan negara lain. Negara ini sejujurnya sangat bodoh. Hanya mementingkan kuasa dan harta. Aku sampai mual bila berada di sini dalam waktu yang lama.
Aku sekarang sedang melakukan pekerjaan ku iaitu menyamar dan mengumpulkan informasi tentang negara ini. Aku boleh saja mencipta bawahan baru dan menyuruh nya melakukan tugas ini tapi dikeranakan aku bosan dan velzard hanya terus berlatih aku jadi ingin melakukan sesuatu dan berakhir di sini. Aku sekarang sedang menyamar menjadi maid di dalam istana kerajaan untuk lebih mudah mendapatkan informasi.
( Bukan gambar author dan bayangkan tanduk dan ekor nya tidak ada ya. )Aku sekarang ingin pergi ke kantor raja untuk menghantarkan kopi sambil ingin mendapatkan informasi.
Aku sudah tiba di depan kantor raja dan aku pun mengetuk pintu nya.
Tok Tok Tok
Raja: siapa tu.
Rimuru: ini saya rimuru, saya datang membawa kopi untuk yang mulia raja.
Raja: Oh, rimuru kah. Masuklah.
Setelah diberi kebenaran aku memasuki kantor nya dan meletakkan cangkir kopi itu di meja raja.
Raja: bagus kerja kamu.
Rimuru: terima kasih, jadi yang mulia, macam mana strategi kita untuk melawan balik pihak musuh?
Raja: hah? Kenapa aku harus memberi tahu itu kepada maid seperti kamu?
Oh, menyakitkan hati sekali. Tak mengapa kalau kau tidak ingin memberi tahu ku. Aku akan mencari tahu menggunakan cara kasar.
Rimuru POV end
Author POV
Rimuru yang mendengar perkataan raja tadi menjadi kesal dan kehilangan kesabaran dalam memantau soalan.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dragonoid Rimuru
AcciónBercerita tentang kelahiran rimuru sebagai ras dragonoid dan perjalanan hidupnya yang baru.