Konnichiwa semua, kerana tak ada sesiapa lagi yang komen di novel sebelah author buat keputusan yang author akan mengeluarkan novel yang ini dulu. Jadi kita akan memulakan alur cerita [ Dragonoid Rimuru ]. Harap semua suka.
CERITA DIMULAI
____________________________________________
Rimuru POV
Urk....apa jadi? Dekat mana aku? Siapa aku? Aku cuba melihat sekeliling dan tidak jumpa apa-apa. Semuanya biru dan aku rasa yang aku sedang melayang. Oh, aku pasti ada di dalam air. Cari permukaan, ah itu dia.
Aku berenang ke arah permukaan dan keluar dari air. Sepertinya di sini seperti tasik kecil.
( Author: boleh sesiapa jawab siapa orang ini. Author hanya jumpa gambarnya tapi tak kenal dia siapa tapi ciri-cirinya sama seperti rimuru sebab itu author ambil gambarnya. )
Hmm.......tak ada apa-apa di sini.
???: Nampaknya kamu sudah bangun ya.
Rimuru: Siapa?!
( Note:rimuru belum ada nama dan rimuru di sini adalah wanita. )
Aku menoleh ke belakang dengan cepat dan aku melihat seseorang yang sedang melayang di belakang ku.
Rimuru: 'Sejak bila dia ada di sana'
???: Bertenang lah, aku bukan musuh mu.
Rimuru: macam tu, jadi siapa kau.
???: Oh ya, salam kenal namaku adalah star dragon veldanava. Aku adalah dewa yang menciptakan dunia ni dan kau adalah makhluk pertama yang aku ciptakan.
Rimuru: Eh? dewa?
Velda: betul tu.
______
______
______
Velda: apa kau buat?
Rimuru: (pose buddha) hm? Kau kata kau dewa kan?
Velda: hentikan tu.
Rimuru: baiklah velda-san. Ngomong-ngomong kau kata aku adalah makhluk ciptaan kau yang pertama kan. Kenapa kau menciptakan aku dan sampai datang hanya untuk menyapa.
Velda: aku akan beri tahumu nanti. Kita pindah ke tempat yang lebih selesa dahulu.
Rimuru: Eh, kenapa? Aku dah sangat selesa dah ni.( Separuh badan rimuru masih berada di dalam air ).
Velda: serius?
Rimuru: ya!
Velda: ah betul juga, kamu adalah naga air.
Rimuru: naga air?
Velda: betul tu, jenis naga kamu adalah naga air. Kalau ras kamu pula adalah ras dragonoid.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dragonoid Rimuru
ActionBercerita tentang kelahiran rimuru sebagai ras dragonoid dan perjalanan hidupnya yang baru.