Konnichiwa semua, maaf kerana sudah lama tidak update. Author memiliki urusan. Jadi mari kita langsung saja mulakan alur cerita {Dragonoid Rimuru}.
Cerita dimulai.
_________________________________________
Rimuru POV
Yo semua, ini rimuru. Hah...... Aku sangat keletihan kerana aku memiliki memiliki beberapa masalah yang harus diurus. Seperti yang kalian tahu, masalah tentang Venessa yang ketahuan dan perjumpaan ku dengan ratu kerajaan vampir. Persiapan ke sana juga harus diurus. Aku juga tidak mengetahui kenapa ratu vampir ingin menjumpai ku. Aku sebenar nya bisa cari tahu sendiri tapi itu tidak sopan.
Aku sekarang menuju ke perpustakaan istana untuk menyelesaikan satu lagi masalah iaitu tentang si harpy itu pergi ke labirin ramiris.
Tidak lama kemudian aku tiba di perpustakaan yang berada di kawasan barat istana. Aku memasuki perpustakaan dan melihat rak-rak buku yang mencecah langit dan bilangan buku yang sangat banyak. Ini permandangan biasa setiap kali aku ke sini. Yah, mari langsung mulakan kerja.
Rimuru: Maria!!!!!
* Bruk
Aku mendengar bunyi sesuatu jatuh. Mungkin buku atau mungkin itu dia.
* Tak tak tak
Aku mendengar suara langkah kaki yang semakin mendekat dan terlihat seorang wanita dewasa yang membawa satu buku. Dia memiliki rambut putih dan dihujung nya berwarna pink dan kulit putih pucat. Dia adalah Maria, penjaga perpustakaan istana dan merupakan ghost doll. Ghost yang diberikan tubuh buatan.
Maria: selamat siang rimuru-sama, apakah anda datang ke mari untuk membaca lagi? Atau menulis?
Rimuru: bukan Maria. Aku ke sini kerana aku memiliki masalah dan aku ingin kamu menolong ku.
Maria: masalah? Baiklah, saya akan tolong semampu ku.
Rimuru: bagus, apakah kamu memiliki pengintai di Mira?
Maria: Mira-chan? Sudah tentu.
Rimuru: bagus, aku ingin kamu menayangkan nya.
Maria: haik.
Kami pindah lokasi ke sebuah meja perpustakaan.
Rimuru: baiklah, tayangkan sekarang.
Maria: baiklah. {Spy eyes}.
Muncul sebuah skrin di hadapan kami dan terlihat yang Mira hampir tiba di labirin ramiris.
Rimuru POV end
Author POV
Di luar sebuah labirin yang digeruni iaitu labirin ratu roh ramiris. Terlihat seorang herpy yang terbang sambil melihat ke arah labirin.
Mira: yosh, Mira akan kalahkan ramiris-sama. Sekejap, kanapa Mira lakukan sesuatu yang merepotkan. Hmm...... Yah, itu fikir nanti.
Mira berputar di udara dan semakin lama kelajuan nya semakin meningkat. Api merah terang mulai keluar dari tubuh Mira dan membuat putaran Mira terlihat seperti cincin api. Apabila putaran Mira berada pada kelajuan yang sangat tinggi, Mira menukar arah dan memecut ke arah labirin. Badan Mira diselimuti oleh api tahap mitos yang mencairkan apa saja di sekeliling nya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Dragonoid Rimuru
AkčníBercerita tentang kelahiran rimuru sebagai ras dragonoid dan perjalanan hidupnya yang baru.