[23] KEKUATAN SEA DRAGON

665 58 5
                                    

Konnichiwa semua, sudah lama author tidak menyambung cerita jadi author kita maaf dulu ya. Baiklah, mari kita sambung alur cerita (Dragonoid Rimuru).

Cerita dimulai

_________________________________________

Rimuru POV

Aku adalah makhluk kedua terkuat di dunia ini. Aku merupakan ciptaan pertama yang dicipta oleh dewa utama dan sekaligus True Dragon tertua di dunia tensura yang bernama <{Star King Dragon Veldanava}>.

Aku diciptakan dengan tujuan untuk membesarkan adik-adik kepada Veldanava. Tetapi seiring berjalan nya waktu, tanpa sedar aku sudah menjadi salah satu daripada adik Veldanava. Keseluruh naga kecil yang saya besarkan memanggil ku sebagai kakak mereka. Aku juga sudah mengumpulkan banyak bawahan yang sudah kuanggap keluarga.

Di dalam tubuh ku juga memiliki telur True Dragon yang boleh membantu ku berevolusi. Tetapi aku memutuskan untuk tidak berevolusi ke true dragon dikeranakan aku merasa kekuatan yang aku miliki sekarang sudah cukup bagi ku. Kekuatan yang lebih besar hanya akan membawa musuh yang lebih kuat kesini.

Aku harus melindungi adik-adik dan semua bawahan ku. Jadi aku memutuskan untuk berhenti menjadi lebih kuat. Walau begitu, aku tetap menganalisa telur True Dragon ku dan dengan data yang ku perolehi, aku mampu untuk menciptakan type Magic khas yang dimiliki hanya oleh para True dragon. Milik Velzard bernama {White Ice Magic}, Milik Velgrynd pula bernama {Scorch Magic} dan akhir sekali Veldora dengan {Storm Magic} nya. Nii-san juga mempunyai nya yang bernama {Star King Magic}. Aku mencipta kan Magic khas ini untuk membuktikan bahawa aku juga salah satu daripada keluarga ini. Aku memanggil Magic milik ku dengan nama.......

.
.
.
.

Rimuru: {Sea Magic: Geyser Wall}

Rimuru POV end

Author POV

Muncul lingkaran sihir di bawah kaki Rimuru dan lingkaran itu menembak kan Geyser yang besar ke langit. Geyser itu menahan ketiga-tiga serangan yang dilancarkan oleh Velzard, Velgrynd dan Veldora.

Velgrynd: apa?!

Veldora: kombo kita!!!!

Velzard: "Sea Magic? Aku tak pernah dengar tentang ini sebelum nya."

Rimuru: hehe, tiba waktu nya untuk menari, adik-adik ku~~~

Rimuru menghulurkan kedua tangan nya kedepan dan menyiapkan serangan nya.

Rimuru: {Sea Magic: Tears Slices}

Keluar titisan air dari lingkaran sihir milik Rimuru dan kesemua nya mengarah ke arah ketiga True dragon dengan kecepatan tinggi.

Velzard: menghindar!!

Velzard dan Velgrynd langsung menghindar dari kawasan serangan tetapi Veldora masih tidak bergerak.

Velzard: Veldora!! Apa yang kau lakukan?!

Veldora: kuhahahaha!!!! Apa titisan air tu boleh lakukan?!

Velgrynd: cepat menghindar si bodoh!!

Veldora: bertenang-

Seluruh titisan air dari serangan Rimuru menembusi badan Veldora seperti tidak ada apa-apa di sana. Veldora memuntahkan banyak darah dan kehilangan keseimbangan nya.

Veldora: UHUAK!!!!!

Velzard/Velgrynd: VELDORA!!!!!

Veldora tidak sedarkan diri dan jatuh ke bawah.

Velzard: cih, {White Ice Magic: World Divider}!!!

Muncul sebuah tembok yang tinggi ke angkasa dan panjang yang tidak dapat dilihat menghalangi laluan Rimuru ke mereka.

Dragonoid RimuruTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang