" Tengku Adqil!", jerit seseorang.
Dia termengah-mengah berlari dek kerana mengejar sang jejaka sambil memakai kasut tumit tinggi (heels).
" Adqil! Can you please stop?", Kata dia.
Tengku Adqil yang naik rimas dengan orang tersebut memandang dia dengan pandangan mendatar.
Ha nak apa ni?
" Qil, boleh tak you jangan main lari-lari dekat sini? I penat la nak kejar you", kata Tengku Erina yang jelas kepenatan.
" Ada aku suruh kau kejar aku ke? Takdekan? Yang kau beria sangat nak kejar aku apahal?", balas Tengku Adqil dengan kasar.
Tengku Erina terkedu. Kali ini, bukan lagi rasa penat, malah dia rasa marah. Lebih teruk lagi apabila Tengku Adqil sendiri yang bahasakan ' kau-aku' dengannya.
" I tak faham why you nak berkasar dengan I? I hanya nak bercakap dengan you je. Itu pon tak boleh ke?!"
" Tak amenda kau ni? Apa masalah kau sekarang? Kau kejar aku dari toilet lepastu kau suruh aku stop and yes aku dah stop. Then? Kau nak marah pulak apahal?!"
" I tak sangka Adqil. You dah berubah. I nak Tengku Adqil yang dulu! Yang sentiasa lembut and gentle bila cakap dengan I. But now? You've changed. Im impressed. I guess its all about that bitch, right?!!"
Mata Tengku Adqil membesar. Eh kurang ajarnya betina ni.
" You're the bitch one, Tengku Erina", kata seseorang dari arah kanan mereka.
Mereka berdua menoleh untuk melihat siapakah gerangan yang berani membalas tuduhan Tengku Erina. Ceh kau macam ayat zaman dulu. Siapakah gerangan tuan hamba? HHAHAHAAH
" Axiel?"
" Haah aku. Asal? Terkejut ke? Tak payah nak buat-buat terkejut sangat la perempuan. Kau tau tak muka kau hodoh?"
" Ha?", Tengku Erina tidak mengerti.
" Eyyy apa ni?! Hodohnya muka. Eww nak muntah. Buekk", kata orang lain pula.
Mereka bertiga menoleh ke arah belakang Axiel. Kali ini, Imran.
" What's wrong with you?! Ada I kacau hidup you ke?", tanya Tengku Erina.
" Dude, macam mana kau boleh suka dia eh? Aku risau la. Taste kau teruk do dalam pilih awek ni", kata Axiel kepada Tengku Adqil.
" Woi woi woi. Bini dia tak okay. Bini dia jujur aku cakap lagi cantik dari perempuan ni. Aku ingatkan, muka je hauk tapi perangai lagi GHAAOKK!", kata Ayden yang muncul tiba-tiba yang entah dari mana.
" Hmm betul betul betul", balas Imran sebijik tiru ayat Upin dan Ipin. Cuma tak botak je.
" Ah bising la kau!", kata Imran.
Mereka semua pelik. Siapa yang bising ni? Jawapannya aku la HAHAHA.
" Tengku Erina. Kau ni memang tak serik lagi ke? Dah la tu. Adqil kesayangan kau ni dah jadi laki orang dah pon. Kau tak reti nak move on ke?", kata Zariel yang muncul bersama Arida, Hayyen dan isterinya, Dianne.
Dianne memandang menyampah ke arah Tengku Erina. Dia kenal sangat dengan Tengku Erina. Orang yang pernah menghancurkan hubungan dia bersama bekas kekasihnya dahulu.
Mereka berdua menjalinkan hubungan selama 5 tahun namun, sejak datangnya Tengku Erina, semuanya huru-hara. Pada mulanya, mereka berkawan baik namun itu semua rancangan Tengku Erina untuk merampak kekasihnya.
Sekarang, semuanya sudah menjadi satu kenangan pahit yang Dianne tidak ingin ingat kembali. Dia pun sudah bahagia dengan Hayyen. Jadi buat apa nak ingat benda dah lama, kan?
YOU ARE READING
Mr Tengku Adqil
RomanceBOOK 1: ADQIL X ARIDA Tengku Adqil Arzan-seorang ahli korporat yang berjaya dan dikenali. Dia dikenali kerana mempunyai wajah yang serba full pakej dan sikap berfoya itu. Namun, ada satu yang dia anti. Perempuan. Susah untuk dia mempercayai perempua...