Luku 1. "E-ei sillä oo väliä.."

312 32 30
                                    

Mahtava päästä vihdoin alottaan tätä kirjaa uudestaan! Onks täl kirjalla muuten viel lukioita? Tää on siis jatko-osa sille "Voitko olla vaan siinä?" Kirjalle. Jos et siis oo käyny lukemassa sitä, niin suosittelen lukemaan sen ensiks(en mä kyllä sitä suosittele lukemaan, se on huono kirja:D). Mä päästän teidät nyt kumminkin jatkamaan lukemista(:! (Suosittelen lukemaan ihan loppuun, koska lopussa on jotain semmosta ns tärkeetä tietoo..)

Time skip 1vuosi(me hypätään heti täs alus ns syväänpäätyyn..)

Ollin nk:
Siitä on nyt noin vuosi aikaa, kun menimme Aleksin kanssa naimisiin. Suhteemme on ollut todella hyvä.. Okei kelle vitulle valehetelen?.. Suhteemme on mennyt vain alaspäin..

Olemme riidelleet Aleksin kanssa melkein joka viikko.. Ihan vain, koska Aleksi on alkanut juomaan aika paljon, ja tuo käy varmaan joka viikko vähintään kerran baarissa..

Yleensä Aleksi on tullut kotiin humalassa ja saattanut "vitsillä" haukkua minua, esimerkiksi vaikka läskiksi.. Taikka pulleroksi.. Jonka myötä olemme riidelleet, kun tuo on ollut kännissä. Tiedän Aleksin olleen kännissä aina, kun on haukkunut minua, ei Aleksi sellaista tekisi selvinpäin.. Eihän?

Mutta siltikkin vaikka Aleksi on ollut humalassa, tuon haukkumiset on jäänyt päähäni, jonka myötä olen alkanut vähentämään syömistäni, aika paljonkin.. Ihan vain, jotta olisin parempi Aleksille.. Ja jotta tuo olisi enemmän niinkuin rakastunut minuun.. Olen muutenkin aina jokseenkin ollut epävarma itsestäni, eikä se ole sitten yhtään helpottanu, että Aleksi haukkuu minua.

Aleksi ei tiedä haukkumisistaan, tai syömiseni vähentämisestä.. Eikä tule tietämäänkään ikinä..

Ajatukseni keskeytyvät, kun tunne jonkun halaavaan minua seläntakaa. Darrainen Aleksihan se siinä.. Vittu.. Viime yönikin meni oikeastaan itkiessäni ja katsellessani nukkuvaa Aleksia..

"Huomenta.." Tuo kuiskaa korvaani. "Huomenta.." Mumisen tuolle vain. Olemme siis keittiössä. Teen Aleksille aamupalaa, vain koska olen hyvä aviomies.

"Sulla meni eilen myöhään, enkä ees tienny, että missä oot, paitsi siinä vaiheessa tiesin, ku tulit kännissä kotiin.." Sanon Aleksille hiljaa. "Joo.. Anteeks rakas, Joonas vaan kysy mua baariin. Mä lupaan ens kerralla ilmottaa sulle.." Tuo sanoo minulle.

"No, mutta ethän sä viime kerrallakaan ilmottanu mitään ja lupasit ton saman.." Mumisen tuolle hiljaa. "Anteeks rakas.." Aleksi kuiskaa minulle ja painaa pusun minun niskaani. Hymähdän vain hiljaa.

Aleksin nk:
Halaan Ollia vain tiukasti takaapäin. "Mä tein sulle aamupalaa." Olli sanoo ja irrotautuu minun halauksestani. Tuo ojentaa minulle sitten lautasen missä on munakasta. "Kiitos rakas. Eks sä aijo syödä?" Kysyn tuolta hieman ihmeissäni. "No.. Mä söin jo aikasemmin, heräsin jo muutama tunti sitten." Olli sanoo minulle, johon vain nyökkään.

Olli poistuu sitten keittiöstä olohuoneeseen, ja minä jään syömään aamupalaa. Olli vaikuttaa jotenkin oudolta, tai siis jotenkin poissa olevalta, niinkuin aina silloin, kun olen tullut edellis iltana baarista kotiin. Olenkohan minä tehnyt sitten aina jotain tyhmää kännissä?.. Ehkä kysyn Ollilta asiasta jotain.

Jonkin aikaa kuluu, kunnes olen saanut syötyä. Laitan lautasen tiskikoneeseen ja poistun keittiöstä olohuoneeseen. Olohuoneessa näen Ollin, joka on käpertyneenä sohvan-nurkkaan. "Rakas." Sanon Ollille ja menen tuon vierelle istumaan sohvalle.

"Mm?.." Tuo mumisee vain. "Onks kaikki okei, sä vaikutat jotenki poissaolevalta?.." Kysyn Ollilta hiljaa. Tuo vain nyökkää. Huokaisen raskaasti. Tätä minä tarkoitin, kun sanoin, että tuo on poissaoleva..

Vien toisen käsistäni varovasti tuon käsivarrelle ja alan silittämään sitä pienesti. "Olli rakas.. Sä tiedät, että voit kertoo mulle mitä tahansa ja, kun mä huomaan, että kaikki ei oo okei.." Kuiskaan tuolle hiljaa. "Mm joo joo.." Tuo vain mumisee. "Oonks mä tehny sulle jotain kännissä? Tai sanonu jotain?" Kysyn tuolta hiljaa.

"E-et.." Olli vain mumisee änkyttävästi. Eli olen.. Olisi kyllä ihan helvetin kiva tietää, että mitä vittua olen tehnyt tai sanonut. "Eli oon.. Mitä mä oon tehny tai sanonu sulle?.." Kysyn tuolta hiljaa.

"E-ei sillä oo väliä.." Olli änkyttää. "Rakas, sillä todellakin on väliä.. Ihan tosissaan, sillä on aika helvetisti väliä." Sanon tuolle, ehkä pienesti korottaen ääntäni. "Ä-älä huuda." Olli sanoo hiljaa. "No vittu sä et suostu kertoon mitään mulle." Jatkan tuolle vain.

Olli katsoo minua jokseenkin, ehkä pelokkaana. Pelkääkö tuo minun huutamistani? Eikai.. Miksi pelkäisi?

--------------------------------------------------
||548 sanaa|| ✨✨

Tosissaan moi! Elikkä tätä(kään) kirjaa ei oo tulossa hirveen aktiivisesti, koska haluun panostaa näihin lukuihin nyt paljon enemmän, mitä aikasemmin, enkä haluu, että näitä ois mitenkään tönkköstä lukea.

"Voitko olla vaan siinä?" 2||Blind channel|| Oleksi(olli x Aleksi)Where stories live. Discover now