Ik loop door de stallen eigelijk meer omdat ik Char niet mis wil lopen.
Ik zie dat ze net komt aan fietsen.
Ze loopt de kantine in ze kijkt verlegen bang weg ze lijkt me wel niet aan te durfen kijken , maar zegt dan toch goeie morge.
Ik zie dat ze slecht geslapen heeft.
Haar ogen hebben rode randjes en ze heeft lichte walen haar haar piekt wild om zich heen en er staat een kras op haar wang.
Ze ziet er nog altijd goed uit daar niet van.
Ik ga op eem stoel zitten en trek Charlotta op schoot.
Ze schrik even maar vertrouwd me en gaat tegen me aan zitten.
Vertel..
"Wat"
Wat is er gaande.
"Hoe bedoelt u" zegt ze met een bibberende stem.
Char alsjeblieft vertrouw me nou.
Ze kijkt naar beneden in haar oog hoeken staan tranen.
"Ik vertrouw je wel, het is alleen...zo veel"
Ik heb alle tijd .
"Zze haten me"
Ik heb mijn armen om Charlotta heen geslagen , ze hoeft me niet aantekijken als ze praat en dat schijnt toch wel makelijker te gaan zo.
Wie?
"M'n ouders"
Diep van binnen had ik dit wel verwacht maarja wie gaat nou aan een meisje vragen of ze het goed heeft thuis...?
"Iiik snap het niet ik doe alles in huis smorgens melk ik de koeien voer ze ga naar school haal voldoendes kom thuis ga aan de paarden , want mijn ouders zijn gek van mijn schoonzus die voorniks haar paard bij ons heeft staan maar doet daar niks aan dan kook ik als dat klaar is zet ik alles in de oven om warm te blijven en ga de kalveren enz voeren daarna dek ik de tafel na het eten doe ik de afwas en daarna de handoeken was.
Wat doe ik verkeerd , ik ben een meisje maar dat maakt toch niet uit?"
Char ...als ik dit geweten had.
"Ik heb laatst tegen u gelogen , ik zat niet tussen de muur mijn vader had mijn hand tegen de muur geslagen em de blauwe plekken zijn van mijn moeder en vader samen de schraap op mn wang is van de ring met diamamt die m'n moeder draagt ik schaam me zo waarom ik" ze begint te huilen.
"Ben ik echt lelijk en dik zoals ze zeggen , ik heb faalangst maar dat hoeft toch niet zo erg te zijn ben ik gewoon een egoist een vervelend kind heb ik het zelf niet door waarom zeggen ze het niet gewoon"
Mijn borst is inmiddels aardig nat.
Charlot jij ben het mooiste liefste en hardwerkenste meisje dat ik ooit gezien heb je ouders hebben hier totaal geen goeie reden voor.
Waarom doe je al het werk nog voor ze..
"De dieren hebben me nodig en als ik de andere dingen niet doe maak ik het meself veel zwaarder, mijn broer is laatst weggelopen ziet u en ze hebben mij de schuld gegeven ze begonnen met spullen naar me te gooien" ze schuift haar shirt omhoog .
Charlotta stotter ik er beginnen tranen in m'n ogen te komen ik pak haar nog strakker vast.
"Ze gooide haar kopje thee ...ik had hem net voor haar gezet"
Op haar buik was duidelijk een brandwond te zien.
Ze trekt zich beetje los en laat haar schouder zien , mijn vader drukte voor straf mijn sigaretje op mijn schouder uit."
Ik moet huilen ja klingt stom ik ben een 43 jarige man huil nooit .
Het spijt me zo Char...
"Waarvoor?"
Dat ik je nooit geholpen heb.
U kon toch niet lacht ze naar me ze kijkt me aan , ik ben u juist dankbaar. U schreeuwt niet naarme u bent de enigste die dat niet doet zelfs mijn broers doen dat je bent de enige die dit weet. .ze kijkt me aan Char doe dit nou niet ik moet jou troosten niet andersom..
Ik knuffel haar weer ze gaat meer tegen me aan zitten/liggen we zitten zeker een uur zo er lopen nogsteeds tranen over Charlotta s wangen ik kijk naar haar waarom doen ze haar dit aan , ik ben inmiddels weer vermand, ik kan nu kijken naar de wonden die ze heeft zonder tranen in m'n ogen te krijgen.
Ze is in slaap gevallen arm kind.
Ik til haar op en kijk of er niemand op het erf loopt dan til ik haar naar binnen.
Rick kijkt me verbaasd aan maar ziet dam Chars betraande slapende gezicht en zegt niets hij staat op en pakt dekens ik leg Charlotta op de bank met de dekens van Rick ,ik streel nog even door haar haar en ga dan met Rick aan tafel zitten.
"Gaat het pap?"
Neeh,Rick het gaat niet beloof me dat je dit niet zult zeggen tegen wie dan ook.
Chatlotta heeft ons nodig alsjeblieft help me...
"Pap wat is er gebeurt."
Ze is zwaar mishandeld, terwijl ze zich kapot werkt en ik heb niks gemerkt..
Verdrietig kijk ik naar de slapende Charlotta.
Rick is naast me komen staan en omhelst me.
"Pap, voel je niet schuldig kijk hoe veel ze je nodig heeft ...dat zegt genoeg toch ze vertrouwt je anders had ze dit nooit
vertelt "
Dankje..
"Blijft ze hier"
Ik kan haar niet laten gaan Rick ik wil het niet.
"Ikuh moet u wat vertellen..."
"Mam is weggegaan ze is samen met Jolien naar een hotel een weekje voor de dames , ze zeggen dat je vreemd gaat ze heeft Jolien tegen u opgestookt maar.... pap het is niet waar toch"
Cindy is weg stotter ik...
"Ze komen terug"
Geloof jij ze zeg ik schor.
"Neeh jij doet dat niet"
Dankje.
"Ast"
Ikuhm moet aan het werk anders gaan ze vragen stellen, ben je vrij vandaag?
" we hebben studie dagen bij elkaar gedaan en deze week bij de volgende week samengedaan dus we hebben vervroegd vakantie zegmaar"
"Ga maar ik blijf bij Char"
Ik kijk hem even bang aan maar besef dat ik echt moet gaan.
"Vertrouw me nou maar"
Dankje....