Goeie morgee.
Ik geef Charlotta een zoen op haar voorhoofd, lekker geslapen meis?
Haar ogen gaan half open mnhanhehh.
Ik moet lachen kom je eten?
Ja zegt ze dromerig.
Ze stapt uit bed en pakt een heel groot shirt uit haar tas en sloffen ze sloft achter me aan naar beneden.
"Is dit niet heel raar "
Wat?
"Nou ik, bij jullie in huis is het niet heel raar?"
Uhm neeh niet echt..
"En Rick?"
Ow die vind alles best hoor.
" waar zijn Cindy en Jolien eigenlijk " ze vraagt het zo zachtjes dat je het bijna niet hoort ze kijkt een beetje bang dat ze het verkeerde gezecht heeft mijn kant op.
Ja dat weet ik eigelijk ook niet, op vakantie ofzo ...
"Moet u der niet bellen dan?"
Eigelijk wel he....
"Ja"
Ik zoek m'n mobiel.
Kan jij Rick misschien even wakker maken?
Alleen als je wilt hoor.
"Is goed" er komt een klein tinkelingetje in haar ogen hetzelfde tinkeltje als toen ze Lisa in de stapmolen deed .....
Ik bel Cindy en zie Charlotta naar boven lopen ik hoor wat gerommel en hoor Rick dan heel hard schreeuwen.
Charlotta's gelach komt erboven uit
"Marcel"
Cindy waar ben je ?
"Weg met Jolien"
Waarheen?
"Beauty resort in België.."
Waarom ineens , zo stiekem.
"Dat doe jij toch ook?"
Hoe bedoel je?
'Is dat pap?'
"Ja"
Is dat Jolien , mag ik haar??
Het is even stil maar dan krijg ik jolien aan de lijn.
'Dus pap je belt wel een beetje laat he?'
Jolien alsjeblieft waarom doen jullie dit ik houd van jullie zeg me wat ik fout doe...
"Het maakt niet uit Marcel we gaan weer doeeggg!"
Dddoeg...
Ondertussen komen Rick en Charlotta de trap af struikelen met z'n tweeën.
"PAP , vind je dit normaal ofzooo handlanger inzetten om me wakker te maken sjeee"
Charlotta lacht .
Wat heeft ze gedaan dan lach ik.
Over dramatisch begint Rick te vertellen "ze sloop m'n kamer in en maakte me Wakker!!!"
Dus?
"Je teckelde me terwijl ik je nog wel zo zacht wakker gemaakt heb " lacht Char.
Je hebt wat gedaan?!
"Nou tliep een beetje uit op een eh bed gevecht?"
Hard??? Ik kijk nu misschien beetje te overbezorgt maar ja kweet het niet.
"Nee pap ik ben alleen maar even op haar gaan zitten " lacht Rick.
"Kging bijna dood" lacht Char overdramatisch.
Stel gekken zucht ik.
"Hoe ging je telefoontje" vraagt Rick.
Hoe weet jij da,"we stonden eigelijk al beneden ughm"
Char kijkt verlegen naar de grond 'sorry...'
Ik snap het niet , Ze doet zo raar.
Rick en Char gaan omeheen staan en slaan allebij hun armen om me heen.
Gaan we nog eten of blijven jullie zo staan vraag ik na een tijdje(owkee 23 sec. Ofzo)
"Nouw eigelijkkkk"
'Staan we wel lekker zoo'
Lachen Rick en Charlotta samen.
Ze knijpen me nog even fijn en gaan dan aan tafel zitten.
Terwijl ze eten kijk ik rond .
Rick is voor het eerst sinds tijden echt heel vrolijk , en Charlotta ziet er gewoon zo veel 'geleegder' uit alsof een angst van haar af geveegd is en er nu een laagje vertrouwen em rust over haar heen glanst.
Wacht eens even zag ik dat goed.
Ja ja ik zag het goed.
Dat was toch echt de blik van Rick.
De stiekeme observatie met dromerige ogen.
Aiaiai dit gaat sneller dan verwacht.
Ik moet lachen gelukkig merken ze het niet op.
Die middag (het is trouwens de laatste stage dag voor de vakanfie van Char, naja ze blijft hier maar imprensipe zou ze nu twee weken vrij hebben en dan de week erna weer komen stage lopen..)
Is het druk op stal Lisa Wouter en Lizz zijn er allemaal, het is enorm lekker weer.
Ik zie dat Charlotta bij de paddocks achter de bak is met een emmer water die ze daarzo bij het kraantje gevuld heeft.
Ze blijft alleen beetje lang staan dus ik pak de andere emmer en trek haar mee naar binnen.
"Neeh waa, telaat ik heb de deur opengetrokken en krijg een emmer water over me heen.
Ik zie Rick tegen de muur staan van het lachen Charlotta kijkt me geschrokken aan.
"Ik zei wacht...."
Lacht ze dan zachtjes .
Riccckkkkk!! Ik gooi mn emmer water over hem heen in middels heeft hij de water spuit van de poetsplaats op mij en Charlotta gericht .
Je raadt het al binnen nowtime is het zeik en zeik nat .
Als we dan een maal verder door de gang lopen alsof er niks aan de hand is komt Rebecca net aanlopen.
"Omy "
Ze kijkt ons alle drie aan.
"Jullie uhghm , Marcel ik had dit niet van jou verwacht"
Pardon zei begonnen lach ik.
Rebecca begint te lachen , "erg volwassen dit"
Ik loop naar haar toe en sla mijn armen om haar heen.
Ze slaakt een gil"maarcceeeeel dit is zoo kouuuddddddd"
Weet ik toch lach ik.
Ineens zie ik twee emmers water onze kant op komen hellaas te laat want Rick en Charlotta hebben ze al gegooid.
Ik laat Rebacca los die zwaar beledigd staat te kijken.
Ik begin te lachen uiteindelijk eindigen we allemaal in de kantine met handoeken, het was voornamelijk hoofd en T-shirt wat bij iedereen nat was en ook wel broek enz maar dat waren meer gedeeltes niet echt doorweekt ofzo je kan wel zeggen dat de stal het grootste slachtoffer geworden is.