Doğan yasiroğlu

21 3 0
                                    

Mardin denen yerde,hiç bir iz bulamamam beni deli ediyordu. istanbuldan buraya geldiğimden beri buranın saçma ağalarından başka bir iz yoktu.
Yıl olmuş 2022 hala zorla evlendiriliyordu
küçük yaşta.! kadınlara söz hakkı tanımıyorlar burada ki insanlar.
Bazı gençler eskisi kadar töre denen şeyi uygulamıyordu, onlarda anlıyordu törenin saçmalığını. ama buranın yaşlı insanları hala kendince töreleri uyguluyorlardı. Buraya başka sebeblerden gelmiştim ve bir iz bulamadım hala.

3 sene önce Zelişin öldürülmesinin sebebi burdaki ağalardan biri olmalıydı. Şimdi diyeceksiniz neden 3 sene ki davala ilgileniyorsun. Benden önceki Kemal savcı trafik kazasında öldükten sonra.bu davada kimse bir iz bulamadığı için kapatılmıştı 3 sene önce.

Yeni savcı olduğum için genelde kapatılan dosyalar benim daha bir ilgimi çekiyordu.  Büyük savcımdan zar zor zelişin dosyasını ala bilmiştim, ama dosyada çok eksik şeyler vardı. Bu davala ilgilenen rahmetli kemal savcı çok karmaşık bir dosya geride bırakmıştı dosyada bir kaç kişinin fotoğrafı ve isimleri vardı bir kaç kişi eksik bırakılmış gibiydi bunuda zamanla kendim öğrenirdim o bilmediğim kişileri. çünkü Zelişin yaşadığı evde kaç kişi vardı bunuda kemal savcı'nın  tam bir araştırma yapmadan ölmesi olmalıydı.. Dosyayı anlamam için mardinde Küçük bir araştırma yapsamda burdadaki bütün her kez bana zelişi kötülemişti .

15 yaşındaki kıza demediklerini bırakmamışlardı. kimisi o kızın "ahlaksız veya o..s..bu" olduğunu demişlerdi.  Hiç biri onu dinlememişti bile. hiç kimse yaaa biriside çıkıp dinlememişti küçük çocuğu. Eyer yaşasaydı zeliş dün 21 hazıran doğum günüydü 18 yaşına girmişti.

ama bunu onların yanına bırakmayacaktım.
O insanların dediği şeyler aklıma geldikçe. elimdeki siyah kahve kupasını sıkmıştım sıkıca. Bir kaç damla kahve damlayınca elime, kendime geldim. Sonra Kahveyi masaya bırakıp. etraftaki dosyaları topladım güzelcene siyah çantama koydum her birini daha bakamamıştım hepsine.

baş savcım zelişin dosyasını kapatmamı istiyordu bir iz bulamadım diye. Daha fazla mardinde kalmamı istemiyordu oda. İstememe sebebini anlaya biliyordum burdaki ağalar beni şikayet ediyorlardı. Pek istenen biri değildim burada.

burara ya geldiğim günden beri herkese karışır oldum ve burdaki ağalar beni sevmediler bir türlü.
Ama haklıydım karışmakla sürekli bir kızı birine vermeleri,Dövmeleri beni deli etmişti bende işlerine karıştım. yada burnu mu soktum onların dediği tabirde. ama ne derlerse desinler, Bu yapılanlara göz yumamazdım .

Onlarda beni şikayet ediyorlardı belirli yerlere . Eli kolu uzun ağalar devlete yalan yanlış rapor veriyorlardı hakımda .
Baş savcımda oradaki insanlarla uğraşılmaz bir iz yok geri dön İstanbulla demişti emir büyük yerdendi. El mahkum geri dönüyordum istanbula bügün .

ama zelişin dosyasını gizliden bir şekil yürütecektim ama nasıl işte bir yolunu bulacaktım. Dün gece  hazırladığım bavuluma, dosyaları koyduğum için çok kıyafet getirmemiştim buraya, Havalimanına 2 tane eşya taşımamak için herseyi büyük bavula koymuştum. Eksik bir şeyler var mı diye kontör etmiştim etrafa, her şey tamam dı galiba.

Masaya bıraktığım kahveyi son kez içmek için masaya doğru eğildim. Elime aldığımda kalan son yudumlarıda içtiğimde bırakmıştım yerine. Otelden çıkış yapmadan önce aynadan üzerime baktım. Takım elbisem düzgün gözüktüğünü görünce.
bavulumu elime aldım odadan çıkıcağım an . Yatağın ucundaki şey gözüme takılmıştı. Onu almak için yatağa doğru adımladım.

yerdeki baş örtüyü elime alıp kısa bir bakış attım renkli örtüye. Hafif bir sırıtttım aklıma gelen kişiyle. Uçağı kaçırmadan örtüyü ceketimin içine koymuştum nedensizce.

Namus Bekçileri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin