Als Emily de tram sneller kon laten gaan had ze het gedaan. Als de tram eindelijk aan komt bij de locatie is een groot deel van de straat afgezet. De journalist doe haar Pers badge om en ik loop onder de linten door. Snel doe ze haar donkerbruine haar in een staart en Emily pakt haar camera erbij. Snel maakt ze een paar foto's en ze schrijft wat op. Dan tikt de journalist een man aan, die de korpschef blijkt te zijn. "Emily Black, misdaadjournalist." Stelt ze zichzelf voor en ze steekt hand uit. "James Gordon, korpschef van Gotham." Er verschijnt een klein lachje in de baard van de man. "Ik ken jou volgens mij." Hij kijkt heel moeilijk en ze weet gelijk waar hij het over heeft. "Dochter van William Black." Zeggen ze tegelijk. "Je hebt best goed werk geleverd." Zegt James en hij knikt naar de camera. "Dankuwel." Zegt Emily. "Wat doe je hier dan?" Hij kijkt rond. "Ik doe een onderzoek over de criminaliteitscijfers binnen Gotham, dus ik ga nu heel veel crime scenes langs om politieagenten te interviewen." Zegt de jonge meid. "Dan hoef je niet al die agenten langs, je kunt ook een keer met mij koffie gaan drinken." James haalt een papiertje uit zijn zak en hij geeft het aan haar. "Dankjewel." Ze kijkt er even naar en ze ziet onder andere zijn nummer staan. "App me, ik wil wel een keer met je koffiedrinken." Zegt James voordat hij weggeroepen wordt. Dan staat Emily weer alleen. Ze kijkt rond en merkt op dat er rare dingen op de grond liggen. Een clownsneus, verschillende soorten slingers en ballonen. Ze maakt overal foto's van en dan besluit ze de beroofde bank zelf in te gaan. Het grote gebouw doet haar een beetje denken aan zo'n oude Griekse tempel, met de zuilen. Hier en daar liggen nog gevangenen, met clownsmaskers op. De politie is druk in gesprek met elkaar en Emily kan er snel tussendoor lopen. In de donkere bank flikkert nog een rood licht en ergens achterin gaat een alarm af. Langzaam worden de mensen steeds minder en Emily loopt stevig door. Het rode licht wordt feller en als de journalist de hoek om gaat ziet ze nog snel een zwarte schim verdwijnen. Ze schrikt even van de beweging. Dan dringt het ook snel bij haar door dat ze veel te ver is gelopen. Snel loopt Emily terug naar het daglicht. Ze zwaait nog een paar agenten uit en dan loopt ze zo snel mogelijk naar de metrohalte. Gelukkig is in Gotham het openbaar vervoer wel goed geregeld, dus ze kan al snel in de metro stappen. Vanaf daar is het niet meer zo ver naar haar huis. Ondertussen appt ze James Gordon. Morgenkoffie doen? Stuurt Emily. 👍Krijgt ze terug. Waar? Emily kijkt naar haar telefoon. Bij ons op kantoor? Ik heb rond 15.00 tijd. Stuurt James terug. Is goed! Tot dan! Dan stopt Emily haar telefoon weg en ze kijkt naar de levendige stad waar ze door heen rijdt.
YOU ARE READING
Vigilante || Bruce Wayne
FanficDe misdaadverslaggever genaamd Emily Black is net begonnen met een onderzoek naar de criminaliteitscijfers in Gotham. Hierbij komt ze in aanraking met Gordon, die haar veel verteld over zijn werk als agent. Hij kan haar ook introduceren bij de vigil...