Write Yourself in: List en Leugens (Six of Crows)

3 0 0
                                    

Prompt: Schrijf jezelf in een scène uit je favoriete boek
---

Terwijl Kaz Brekker langzaam de groep door het sneeuw leed, slenterde ik daar vrij moeizaam achteraan. Ik heb dan wel niet mijn been gebroken door van een dak te vallen, maar een stekende, drukkende en onuitlegbare pijn in de knie is ook niet een pretje met deze afstanden. Je blijft je dan ook wel verwonderen over de doorzettingsvermogen van zo'n kind als Kaz. Het was mij nog niet duidelijk waarom ik meeging met deze opdracht, aangezien het frauderen van brieven en andere documenten prima kon vanuit mijn kamertje in de Kraaienclub. Het was immers niet zo dat ik veel te bieden had in het veld zelf. Mijn specialiteit lag namelijk vooral in de muziek en het schrijven.

Inej had eerder genoemd dat het nog twee dagen zou duren voordat we de kliffen zouden bereiken met uitzicht op Djerholm en het liefst had ik toen gezegd om mij maar achter te laten in het besneeuwde bos in Fjerda. Uiteindelijk heeft de angst om alleen dood te vriezen toch gewonnen en heb ik mijn mond gehouden. Zeuren heeft namelijk ook geen zin binnen deze groep met Kaz als leider. Wylan en ik hadden dat samen ontdekt op het schip van Ketterdam naar Fjerda. Djerholm's schone straten waren inderdaad het tegenovergestelde van het ongeordende, donkere Ketterdam. De huizen, parallel op een rij aan de straat, waren in verschillende kleuren te bewonderen – rood, blauw, geel, roze – een contrast tegen het witte sneeuw wat de stad omringde. Een mooie verandering van omgeving deed mijn ziel wel goed, misschien zou Kaz daar ook wel wat van opwarmen.

Aangekomen bij de klif keek ik eventjes over de rand. Waarom ik dat deed, weet ik ook niet meer. Misschien omdat ik Inej dat zag doen? Het was geen grap toen Matthias vertelde dat de klif zowat onmogelijk te beklimmen was. Het was in ieder geval een mooie waarschuwing en teken van een goed beveiligd gebouw: The Ice Court. Ik snapte nog steeds vrij weinig van het plan van Kaz, maar als ik hem moest geloven, en dat moest ook wilde het plan slagen, dan kwamen wij ongemerkt binnen.


Korte verhalenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu