ECEMEN / ASANSÖR

54 3 0
                                    

Gelen kişi, apartmanın Alzheimer hastası Leman Nine'dir. Leman Nine, tontiş bir ninedir. Aklı sıra evin 4 erkeğini (Kaan,Efe,Doruk,Egemen) ve diğer evin 4 kızını (Sude,Rana,Sena,Ayça) evlendirmeye çalışmaktadır. Kendi gönlü de apartman yöneticisi İsmail Bey'dedir.

Kapıyı açanların iki kişi olduğunu görünce sevinç nidaları atarak konuşur;

Leman Nine: ''Guzularım! Merhaba canlarım!''

Egemen artık evlenme muhabbetinden sıkıldığı için Leman Nine'yi her gördüğünde kaçacak delik arıyordu. Ama bu sefer evde yakalanmıştı. Yani kaçışı yoktu.

Ayça: ''Aaa, hoşgeldin Leman Nine'm hoşgeldin, geç içeri.''

Leman Nine ayakkabılarını çıkarak sallana sallana içeri girer. Uzun zamandır ki hedefini, yani kızların ve erkeklerin beraber olduğunu görünce çok ama çok sevenir. Üçlü koltuğa usulca oturur ve herkes sıraya girer.

Efe: ''Hoşgeldiniz sultanım.'' diyerek Leman Nine'nin elini öper.

Leman Nine: ''Ay ay hoşbulduk paşam. Yaşlandım mı ben neden elimi öpüyorsun hıhıhıh, otur da konuşalım biraz. Aman çocuklar oturun, yaşlanmadım daha elim öpülecek kadar.''

Leman Nine'nin bu çıkışı sonucu herkes yerlerine oturur. Leman Nine vakit kaybetmek istemezcesine lafa atlar:

Leman Nine: ''Ay çocuklar beni çok mutlu ettiniz. Sizleri sözlülerinizle görmek gözlerimi yaşarttı. Berkan! Sen hala sap gibi dolanıyosun deel mi? Bir gız bulacaksın, getirip elimi öptürteceksin. Ay gözüm arkada gidecem yaa.''

Berkan Leman Nine'yi üzdüğü için üzülür. Ama o da sadece bir kızla olmak istememektedir.

Berkan: ''Aman sultanım ya! Bu da laf mı? Ben sana gelin getireceğim ama öyle böyle değil çok güzel olacak o yüzden biraz sabretmeniz lazım.''

Egemen: ''Sultanım? Aç mısınız? Çay falan alır mısınız?''

Leman Nine: ''Hıhıhıh Egemen'im, guzuum, kibar guzuuum. Sözlünün elinden bi gahve içerim amaa, hıhıhıhıh.''

Egemen: ''Sözlücüğüm kalkıp kahve yapar mısın?'' diyerek Ayça'ya bakar.

Ayça: ''Ben miiğ?''

Leman Nine: ''Tabii sen. Kim olacak gözelim, hıhhıhıhıh, görelim marifetlerini. Aman deyim Egemen'imin gahvesine tuz koyma istemede değiliz ha, hıhıhıh.''

Leman Nine'nin bu sözlerine herkes çok güler. Ayça da bozula bozula mutfağa gidip kahve yapmaya başlar.

Leman Nine: ''Gızlaar. Nasılsınııız guzularıım?''

Rana: ''İyiyiz ninem, sen nasılsın?''

Leman Nine: ''Ay ay nazar değmesin, aman iyi kalın guzularım. Siz de giderseniz gelinsiz kalacağım. Ay bunaldım, ay, ay, Senaa. Aç hele şu camı, ay bunaldım.''

Leman Nine biraz sorunlu bir tontişti. Sıcağa hiç gelemez, bunalırdı. O nedenle girdiği ortamlarda camın açık olmasına dikkat ederdi.

Leman Nine: ''Egemen'im guzum, git sözlünün yanına yardım et, beceriksiz gızlar siziii, hıhıhıhıh.''

Sena, Sude ve Rana kendilerine beceriksiz denmesine bozulmuştu. İyi ki Ayça duymuyordu, Ayça duysa o da Leman Nine'ye 'bunak' diyebilirdi, ki bu hiç iyi olmazdı.

Egemen mutfağa girdiğinde Ayça kahveleri fincanlara taşırmadan doldurmaya çalışıyordu.

Egemen: ''Selam.''

Ayça: ''Aa, selam.'' diyerek gülümsedi. Gülümsedi ve gülümsemesi saniyeler içinde kahkahaya dönüştü.

Egemen: ''Bir selam sözcüğüne bu kadar gülmen anlamsız değil mi?''

AŞKA  ÇEYREK  KALAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin