𝐑𝐚𝐢𝐝𝐞𝐧𝐑𝐢𝐟𝐪𝐚𝐡 𝟏𝟒

867 55 3
                                    

"BEKAS suami kau tu takde ganggu kau? Sembang kari cakap je nak ganggu kau tapi tahu pula takut,"kata Raiden.

"Buat apa dia nak ganggu aku lagi agaknya dia bahagia dengan crush dia tu,"ujar Rifqah. Mereka pergi ke shopping mall yang berdekatan.

Entah mengapa Rifqah merasakan masa berlalu dengan cepat. Seperti baru semalam dia sudah bercerai dengan Adwa.

"Dah bersedia nak kahwin dengan aku?"soal Raiden.

"Entah. Kaulah dah bersedia ke nak jadi suami aku?"balas Rifqah. Mesti nak mula gaduh dengan aku ni.

"Kau kena tahu satu benda...aku takkan terima kau sebagai kawan baik aku tapi aku terima kau sebagai isteri aku nanti,"ucap Raiden.

"Siapa ajar kau jadi sweet talker ni?"tanya Rifqah selamba. Raiden hanya mengabaikan kata-kata Rifqah.

"Ketipak ketipung sayang baju pengantin dah beli ke sayang? Kalau sudah marilah kita kahwin,"balas Raiden. Rifqah tercengang lalu menepuk dahinya.

Anak siapalah ni? Anak Dato Razif.

"Malas aku nak layan perangai kau ni. Setiap masa nak jadi random,"ujar Rifqah.

"Hidup kena sentiasa santai. Nak kahwin pun santai. Santai je,"jawab Raiden yang masih mengusik Rifqah.

"Kau ingat kahwin ni macam lepak kat mamak?"jawab Rifqah lalu menyilang tangannya.

"Jangan garang sangat wahai budak pendek,"kata Raiden. Rifqah pula sambung menghabiskan makanan. Raiden terpandang ada kesan comot di tepi mulut Rifqah.

Dia pantas mengambil tisu lalu mengelap mulut Rifqah. Rifqah terkejut dengan tindakan Raiden. Muka Raiden dipandang.

Rupanya dia memang romantik dalam diam walaupun dia seorang yang kasar, bisik hati Rifqah.

"Makan pun comot tapi kau nampak comel. Aku suka,"ucap Raiden dengan muka tenang. Rifqah cuba menahan rasa malu.

"Asal pandang aku macam tu? Aku hensem ke?"soal Raiden dan Rifqah tersentak.

"Ergh sejak bila kau hensem? Memang aku takkan puji kau hensem,"kata Rifqah yang cuba menafikan kata hatinya.

"Kau tak payah tipu aku. Kau memang suka lelaki hensem macam aku kan? Lupa nak cakap aku suka perempuan comel macam kau,"ujar Raiden.

"Aku pun tak faham kenapa kau boleh suka kat aku. Apa yang istimewa tentang aku?"tanya Rifqah.

"Banyak tapi aku tak boleh cakap. Aku nak pesan jangan kau nak dekat dengan lelaki lain,"kata Raiden lagi.

"Ish macamlah ada lelaki yang nak ngorat aku. Dah kau je yang boleh terima aku!"balas Rifqah.

Eh aku jujur pula! Dasar pisang goreng.

Kening Raiden terangkat apabila mendengar kata-kata Rifqah.

"Memang aku boleh terima segala kekurangan kau. A real man doesn't love thousand girl. He loves one girl in thousand ways,"ucap Raiden.

Alahai Raiden ni dah kenapa nak buat jantung aku berdebar? Ada aku tampar dia nanti!

"Aku teringat ayat kau masa kat universiti dulu,"kata Rifqah. Kini giliran dia pula mengenakan Raiden. Raiden mengerutkan dahinya.

"Apa je yang kau tak ingat pasal aku? Semua benda kau ingat. Kau ni memang ingatan kuat ke?"balas Raiden. Rifqah tersengih.

Flashback

Ketika mereka makan bersama di kafe, tiba-tiba Raiden bersuara menyebabkan Rifqah mengangkat mukanya.

"Aku nak cakap sesuatu ni,"kata Raiden.

𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐎𝐧𝐞 | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now