"NAMPAK bahagia kau dan dia sekarang hm?" Suara Adwa menyebabkan Rifqah berpaling ke arah lelaki itu. Macam mana dia tahu aku dan Raiden ada kat sini?
"What are you doing here, dude? Macam mana kau tahu aku kat sini?" tanya Rifqah.
"Tempat ni ada nama kau ke? Aku ni pergi kat banyak tempat tak sangka pula jumpa kau kat sini," balas Adwa sinis.
"Masalah aku ke kalau kau ada kat sini? Aku tak ingin langsung nak tengok muka kau," jawab Rifqah. Raiden yang baru selesai membeli air terhenti langkahnya apabila dia melihat Adwa bersama dengan Rifqah.
Jantan takde otak ni buat apa kat bini aku?
"Kau fikir aku datang sini nak tengok muka kau? Apa reaksi suami kau bila dia tahu kau ni sengaja nak jatuhkan aku?" balas Adwa.
"Nampak sangat kau ni meroyan. Tak boleh lupakan aku. Pergi cari Aralyn kau tu!" bidas Rifqah. Dasar bekas suami tak guna!
"Excuse me? Kau ni memang perasan bagus ke? Sesuailah kau dan Raiden perangai tu lebih kurang je," kata Adwa lagi.
"Kalau sama pun perangai aku dan dia, kau ada masalah? Masih tak berpuas hati lagi dengan bekas isteri kau ni? Dia dah sah jadi isteri aku," kata Raiden yang muncul di hadapan Adwa.
"Memang aku tak puas hati dengan perbuatan dia terhadap aku," kata Adwa.
"Habis tu kau nak anggap Rifqah pun boleh lupa apa yang kau buat pada dia?" ujar Raiden lagi.
"Aku simbah air mangga ni kat kau baru tahu. Pergilah sibuk nak kacau aku date dengan isteri aku. Dia bekas isteri kau. Takkan nak jilat balik apa yang kau dah buang?" kata Raiden lagi.
"Aku tak hadap bekas isteri macam dia ni. Bekas murah siapa je nak?" balas Adwa.
Raiden memberikan air mangga kepada Rifqah lalu Raiden menarik kedua lengan bajunya ingin menumbuk Adwa.
"Kau memang suka menyalak ke gila?" Raiden ingin menumbuk wajah Adwa namun Adwa pantas lari meninggalkan Raiden dan Rifqah.
"Cis dia ingat dia siapa? Aku CEO terkenal. Dasar pengecut," kata Raiden dan dia memandang pelik ke arah isterinya yang sedang menahan ketawa.
"Kenapa kau gelak cinta?" tanya Raiden.
"Entah rasa kelakar pula bila kau nak tumbuk bekas suami aku tu. Kau marah nampak lawak," kata Rifqah lalu menyedut air mangga.
"Habis kalau aku gatal pun nampak kelakar juga? Bengang aku sebab dia cakap kau macam tu," ujar Raiden.
"Minum air mangga ni dulu. Sejukkan hati kau yang panas tu," balas Rifqah. Raiden menyedut minuman itu sehingga dia tersedak.
"Aku bukan suruh sedut bagi habis! Sedutlah sikit je dulu. Nak pergi lepak awal kat alam lain?" Selamba Rifqah berkata.
"Hoi mulut tu jaga sikit! Aku tengah marah kat bekas suami kau yang takde otak tu," balas Raiden dan Rifqah hanya ketawa.
"Jom lumba lari," kata Raiden dan Rifqah tercengang. Lumba lari kat pantai?
"Kat pantai ni?" tanya Rifqah.
"Habis tu takkan kat highway?" balas Raiden. Dia pantas menarik tangan sang isteri. Mereka bersedia untuk berlari.
Apabila sudah mula berlari, Raiden lari dengan laju dan meninggalkan isterinya yang berada di belakang. Rifqah mendengus geram. Kurang ajar punya suami !
Raiden sudah sampai di hadapan dan menunggu Rifqah. Akhirnya Rifqah sampai juga. Dia menampar lengan Raiden dan Raiden memandang pelik ke arah isterinya.
YOU ARE READING
𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐎𝐧𝐞 | 𝐎𝐆
RomanceKARYA PERTAMA COVER BOOK BY LYCIAA You own my love and loyalty Muhammad Adwa, seorang lelaki yang mempunyai kafe sendiri. Seorang yang sukar didekati oleh sesiapa pun dan dirinya berubah kerana kisah cintanya dulu yang kini menjadi memori lama. Nur...