CHAPTER 6

4.8K 37 1
                                    

Mark memerhatikan Nancy dari jauh.

Kelihatan Nancy sedang ber'possing' di hadapan kamera sambil gambar-gambarnya ditangkap oleh jurufoto.

Nancy sangat cantik. Tidak hairanlah kerja Nancy sebagai model membuatkannya mendapat skop pekerjaan selama tiga bulan di Korea itu.

Dan disebabkan itu juga, Mark mengambil keputusan untuk bercuti ke Korea selama sebulan semata-mata ingin menemani kekasih hatinya itu.

Walhal acap kali dia mendengar gosip-gosip murahan bahawa Nancy mendapatkan status nya kini dengan cara tidak bersih tetapi ditepis oleh Mark.

Bagi Mark, Nancy cukup sempurna dimatanya. Melainkan satu peristiwa hitam dimana Mark melihat dengan matanya sendiri Nancy berpelukkan dengan seorang jejaka tampan yang tidak dikenalinya sehingga membawanya ke hotel dimana Hanna juga menginap disana.

"Mark, awak okay?"

Hanna sedari sejak tadi Mark melihat kearah photoshoot tersebut.

Jelas dapat Hanna lihat seorang model cantik sedang memperagakan busana pantai yang seksi itu.

Tidak tahu kenapa hati Hanna sedikit membengkak.

"Mark.."

Mark memandang Hanna. Kaca mata hitamnya dibetulkan.

"Dah, jom. Kita check in dua hari dekat sini."

Hanna hanya mengangguk.

Seperti biasa mereka menyewa hotel berasingan tetapi kali ini bilik mereka terpisah disebabkan ramai pelancong pada hari ni.

Hanna ditempatkan di inap desa A manakala Mark di inap desa B.

"Kau buatlah apa yang patut. Petang nanti kita jumpa."

Hanna hanya mengangguk.

Hanna membawa beg nya pergi ke bilik 12 di inap desa B.

Dekorasi inap desa itu bertemakan kayu-kayan. Sangat memukau matanya seperti mereka tinggal didalam pondok di zaman lama.

Hanna ingin membuka pintu biliknya tetapi tidak boleh.

Hanna mendengus.

Kunci ni dah kenapa ketat sangat!

Lama juga Hanna mencuba masukkan kunci tersebut tetapi malangnya masih tidak boleh.

"Miss, i think you're in wrong room."

Seorang lelaki menegur Hanna dari belakang.

Hanna melihat lelaki tersebut tersenyum ke arahnya. Manis sekali.

 Manis sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"But.." Hanna mula memerhati nombor yang tertera dikuncinya.

"This is my room beautiful princess. Your room bedside my room.."

TUAN MARK AYDENWhere stories live. Discover now