CHAPTER 8

4.5K 44 1
                                    

Mark melepaskan ciuman Hanna. Matanya tidak lepas memandang anak mata Hanna.

Pandangan mata Hanna cukup membuat hati Mark meronta ingin mendapatkan Hanna malam itu.

Mark bagaikan sudah terkena panahan cinta Hanna.

Mark menolak lembut badan Hanna membuatkan Hanna terbaring.

Tangan Mark mengunci tangan Hanna keatas.

Sekali lagi bibir merah Hanna menjadi sasaran Mark.

"Mark..."

"Izinkan aku Hanna.."

Purnama penuh menyaksikan mereka ada malam itu.

Mark dan Hanna puas melayari bahtera mereka diatas ranjang kamar Hanna.

Malam itu adalah malam kedua mereka bersama tetapi bagi mereka itu adalah malam pertama mereka bersama.

**********

Tangan Mark meraba sisinya. Cahaya matahari ketika itu sangat cerah sehingga membuatkan mata Mark sakit.

"Hanna.."

Tiada sahutan.

Mark membuka matanya perlahan. Hanna tiada disisinya.

Mark pantas bangun dari pembaringannya.

"Hanna.." Mark memanggil lagi Hanna.

Masih juga tiada sahutan daripada empunya nama.

Mark memerhatikan jam di meja tidur kamar itu. Jam sudah menunjukkan pukul 12 tengahari.

"Gila lama aku tidur."

Mark meraup wajahnya. Tidak pernah dia bangun lewat sebegini.

Mark seorang yang workaholic ketika di Malaysia. Oleh sebab itu Mark sudah terbiasa bangun sekitar jam 7 ke 8 pagi.

Tapi hari ini cukup berbeza.

Mark mengambil bajunya. Lantas disarungkan ke badan.

Mark bangun dan bergerak ke tandas.

Kosong!

'Mana pula Hanna pergi?'

********

Hanna memandang kehadapan. Angin pantai yang menampar halus wajahnya membuatkan rambut Hanna beralun merdu.

Hanna tidak tahu kenapa jiwanya sangat sentimental ketika itu.

Sengaja dia membiarkan Mark tidur tanpa mengejutkannya kerana Hanna ingin bersendirian.

Seusai Mark membersihkan diri di kamarnya sendiri. Mark datang ke pantai mencari Hanna.

Selepas malam semalam, hati Mark selalu ingin bertemu dengan Hanna. Dia sendiri tidak tahu kenapa.

Mark dapat melihat Hanna dari jauh.
Hanna kelihatan sangat ayu.

Mark datang menghampiri Hanna.

"Hanna.."

Hanna tersentak sebentar dari lamunannya.

Entah kenapa hati Hanna merasakan yang dia tidak betah untuk berbual atau melihat wajah Mark ketika itu.

Hanna sudah berkira ingin berlalu pergi.

Pantas Mark memegang kemas tangan Hanna.

"Hanna, aku ada buat silap ke?"

Mark berbicara lembut pada Hanna. Dia tidak tahu sama ada Hanna marah pada dirinya ataupun tidak.

Kaki Hanna melangkah lagi.

TUAN MARK AYDENWhere stories live. Discover now