Chapter 9

3.9K 40 1
                                    

Setiba Mark menjejakkan kaki ke Lapangan Terbang Incheon.

Hati Mark berdegup kencang. Macam ada sesuatu yang tidak kena.

Mark mengorak langkahnya ingin ke tempat letak kereta yang menempatkan kereta sewanya yang sebelum ini diletakkan disitu sewaktu dia dan Hanna hendak ke Busan tempoh hari.

Mark berlari anak ingin menuruni tangga.

Terdengar sayup-sayup pengumuman dibuat yang membuatkan kaki Mark terhenti.

"Please note, the flight to Kuala Lumpur, Malaysia will depart in 15 minutes. Final call for all passengers to be alerts."

Kaki Mark memberhentikan langkah. Jantungnya masih laju berdetak. Mark berdoa didalam hatinya dengan harapan bahawa tiada insan bernama Hanna Andersson di dalam penerbangan tersebut.

Mark pantas membuang rasa curiga di dalam dirinya. Kakinya sekali lagi pantas berlari ingin kembali ke hotel yang menempatkan Hanna di Seoul.

Mark memandu laju. Dia tidak hiraukan keselamatan dirinya asalkan dia dapat bertemu Hanna dan memperjelaskan semuanya.

"Kenapa kau bodoh sangat Mark?!!" Mark memhentak-hentak stereng kereta yang dipandunya.

Kenapa dia lambat menyedari cintanya pada Hanna? Kenapa dia terlalu lewat untuk bertindak? Kenapa dia sanggup menyakiti Hanna?

Setiba di hotel yang menempatkan Hanna. Mark terus berlari ke kaunter reception hotel tersebut.

"Do you ever seen this girl, she's stay in room 517."

Sambil Mark menunjukkan gambar Hanna kepada pekerja hotel tersebut.

"Sorry sir, she's already checked out."

Jawab salah seorang pekerja hotel tersebut.

Mark meraup wajahnya kasar, kakinya menendang-nendang meja reception tersebut.

"Sh**!! Fu**!! Hanna, kenapa kau tipu aku?! Kau kata kau nak tunggu aku!!"

Mark bagaikan kerasukkan disitu.

Sungguh hati Mark sakit ketika itu. Terasa bagaikan nyawanya di bawa pergi bersama-sama Hanna.

Adakah Hanna membenci dirinya sampai begitu sekali?

Kenapa Hanna sanggup membohongi dirinya?

Adakah hanya Mark yang berlebihan dalam mencintai Hanna?

Mark berlalu keluar daripada hotel itu. Kakinya lemah. Kenapa cinta ini hadir jika untuk menyakiti dirinya dan Hanna?

Mark berjalan tidak tentu arah akhirnya dia  terduduk di kawasan pejalan kaki.

Air matanya mengalir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Air matanya mengalir. Tidak sangka panahan cinta Hanna mampu membuat air mata Mark mengalir.

"Aku benci kau Hanna!"

TUAN MARK AYDENWhere stories live. Discover now