JENNIE
İkisi de tamamen gittiğinde, sonunda nefes aldım. Aslında nefes alamıyormuşum gibi değil, sanki sürekli nefesimi tutuyormuşum gibi hissettim. Peki şimdi ne olacak? Belki de eve gitmeliyim.
Bekle, ev mi dedim? Hatta ev nedir? Mutlu bir ailenin yaşadığı, birlikte yemek yediği, birlikte güldüğü, birlikte gülümsediği, birlikte kaldığı ve her şeyi birlikte yaptığı bir yer.
Yalnız yaşıyorum. Kendim için yemek yaparım, kendim yerim, çamaşırları kendim yıkarım, kendime bakarım ve her şeyi kendim yaparım. Ve kaldığım yer evden(home) çok uzakta. Bu nedenle, sadece bir ev(house).
Neden sadece ben olduğumu merak ediyor olabilirsiniz. Dedem, annemle babamın ilişkisine karşıydı ama aşkları için o klişe aşk filmlerindeki gibi savaştılar. Kendi ailelerini kurmak için kaçtılar. İşte o zaman doğdum.
Eskiden bu evin ne kadar mutlu olduğunu hala hatırlıyorum. Hiçbir zaman zengin olmadık ama gülümsemelerimiz paha biçilemezdi. Babam bana her zaman sahip olduğum şeyler için şükretmemi ve karşılayamayacağım şeyleri aramamamı hatırlatırdı. Çalışkan biriydi, yanılmıyorsam beş farklı işi vardı. Geçimini sağlamak için elinden geleni yapıyordu. Eve her zaman yorgun gelmesine rağmen bana ve anneme yansıtmazdı. Her zaman bulaşıcı parlak gülümsemesi vardır. Bana göre o dünyanın en iyi babasıydı.
Her şey yolundaydı, bir şeylerin ters gidebileceğini düşünmemiştik ama bir gün babam trafik kazası geçirdi. Haberleri telefonda duyduğunda annemin yüzündeki ifadeyi hala hatırlıyorum. Dürüst olmak gerekirse, bazen aklımdan çıkmıyor, gözyaşları yüzünden aşağı akmaya başlamadan önce gülümsemesi bir saniyede düşmüştü. Annemi ilk kez ağlarken görmüştüm. Bu yüzden, bir an için bir şeylerin yanlış gittiğini anlamıştım.
Ve evet, babam öldü. Onu kurtarmaya çalışmışlar ama vardıklarında ölmüştü. Onu soğuk morgda cansız bir şekilde yatarken gördüğümde ne hissedeceğimi bilemedim. Çığlık atmak istedim, babamın canını kim aldıysa ona küfürler etmek istedim ama hiçbirini yapamıyordum. Bunun yerine, soğuk elini tutarken sadece ağladım. Gitme zamanı gelene kadar onu bırakmadım. Kabullenmesi zor oldu ama olanlar çoktan oldu.
Ve babam vefat etmeden önceki hayatımız ne kadar zorsa daha da zorlaştı. Yıkıldık ve yas tuttuk ama nasıl hayatta kalacağımızı merak ediyorduk. Günde üç kez yemek yiyebilmemiz bir mucizeydi. Çoğu zaman sadece tatlı patates yerdik ve hepsi bu. Aç karnına uyumaya bile alıştım.
Annem ve ben sadece ağlıyorduk. Ayrılmamızı asla istemedik ama ikimizi de kurtarmanın tek yolunun deniz aşırı ülkelerde çalışmak olduğunu söyledi. Eğer yapmazsak ikimizin de açlıktan öleceğini söyledi. Kalp kırıcı olsa da kendimi topladım ve kabul ettim.
Bekle, şimdilik bu kadar. Ağlamak istemiyordum ama o şeyleri hatırlamak gerçekten gözlerimden sıcak yaşların düşmesine neden oluyor. Yapabileceğim tek şey bu, ağlamak. Kendimi topladım ve gözyaşlarımı sildim. Annem ağladığımı görse kesinlikle beni azarlardı.
Derin bir nefes aldım ve tabii ki yalnız başıma evime geri döndüm.
Sonunda ulaştığımda, her zamanki kasvetli atmosfer tarafından karşılandım. Sadece kafamdaki düşünceleri uzaklaştırmaya çalıştım. Tekrar ağlamak istemiyorum. Hemen odama çıkıp banyo yapmaya karar verdim.
Daha sonra mutfağa gittim. Sonuçta, hala yemek zorundayım. Yemeğimi pişirdim ve yalnız masada tek başıma yedim. Annemin burada olmasını gerçekten çok isterdim. Muhtemelen günümün nasıl geçtiğinden bahsediyor olurduk. Sonuçta ben küçükken yapardı. Yemekten sonra en sevdiğim şarkıyı mırıldanarak bulaşıkları yıkadım.
İşim bittiğinde tekrar odama gitmeye ve sonunda dinlenmeye karar verdim. Ancak oturma odasından geçerken masanın üzerinde bir şey fark ettim. Pembe bir kağıt uçaktı.
Bu benim değildi, eminim bunu ben yapmadım. Bu şirin kağıt uçağın sahibini bulma umuduyla etrafa bakındım ama birini bulmak yerine bir şey fark ettim. Pencere açıktı. Uçak muhtemelen rüzgar tarafından savrulmuştu.
Aldım ve yakından baktım. Sonra üzerinde bir şey yazılı olduğunu gördüm. Merakım yine beni yendi, bu yüzden üzgünüm ama bunu açacağım. Bunu daha sonra tekrar katlayacağım.
"Hep mutlu ol."
Ne? Bu kasıtlı mı yoksa ne? Bana bunun bir tesadüf olduğunu söyle çünkü bu tür kelimeler duymaya ya da en azından okumaya ihtiyacım var.
Bu kağıt uçağın sahibi her kimse benimle dalga geçiyor olabilir ya da ben bazı şeyleri çok fazla düşünüyorum. Muhtemelen birisi bununla oynuyordur ve yanlışlıkla açık penceremden içeri girdi. Yani, sanırım bu çok önemli değil.
"Hep mutlu ol?"
Yine de denedim. Sadece durumum buna izin vermiyor. Kim yalnız yaşamaktan ve sıfır arkadaşa sahip olmaktan mutlu olur ki. Bu gerçekten sevinilecek bir şey gibi görünmüyor.Her nasılsa, bunun benim hatam olduğunu düşünüyorum çünkü ilk hareketi yapmaya hiç çalışmadım. Ama bunun garip olmasından ve etrafta olmamdan hoşlanmayacaklarından korkuyorum. Evet, doğru, paranoyak ve fazla düşünen biriyim.