JENNIE
Tatlı parlak güneş ışığı beni derin uykumdan uyandırdı. Her sabah olduğu gibi yine sağır edici bir sessizlik vardı. Ancak, bugün çok daha iyi hissediyorum. Belki de dün gece aldığım kağıt uçak yüzündendir. Çok tatlıydı. Sahibi çok düşünceli ama mesajın benim için olduğunu sanmıyorum. Annemden başka kimsenin beni umursamayacağını biliyorum.
Yataktan atladıktan sonra kağıt uçağı kaptım ve hazine kutuma koydum. Önemli şeyleri, özellikle de beni gülümsetmeyi başaranları burada saklıyorum. Daha sonra banyo yapmak için banyoya gittim ve okul için hazırlandım.
Okula gitmeden önce annemi WhatsApp üzerinden aramaya karar verdim. Umarım son günlerdeki gibi meşgul değildir. Henüz benimle iletişime geçmedi ve aslında biraz endişeliyim. Sonuçta o farklı bir ülkede. Olumsuz düşünmek istemiyorum ama çok şey olabilir. Bir şey yapabilseydim, gitmesini istemezdim.
Birkaç kez çaldıktan sonra nihayet aramayı cevapladı. Bir iç çekip gülümsedim.
"Merhaba anne, nasılsın? Son birkaç gündür aramadın." Dedim.
"Merhaba, üzgünüm tatlım. Son birkaç gündür meşguldüm çünkü patronumuzun birkaç günlüğüne misafirleri vardı, bu da bizim için daha çok iş demekti. Merak etme, ben kesinlikle iyiyim," diye yanıtladı annem.
Yorgunluğunu gizlemeye çalışsa da sesinden belli oluyordu. Biraz nefes nefese kalmış gibi ve sesi zayıf görünüyordu.
"Anne emin misin? Nefes almakta zorlanıyor gibisin. Emin misin anne? Lütfen kendine dikkat et," dedim endişeyle. Bana gerçekten iyi gibi gelmiyor.
"Çünkü işi yeni bitirdim. Bir şeyler almak için diğer eve koşmak zorunda kaldım. Bu, şu anda neden nefes aldığımı açıklıyor. Ya sen? Nasılsın?" Dedi annem ve konuyu değiştirmeye çalıştığını biliyorum. Gerçi bu hep böyle olmuştur. Ne zaman onun için endişelenmeye başlasam, konuyu değiştiriyor ve bana getiriyor.
"İyiyim anne. Benim için endişelenmene gerek yok. Artık orada çalışmak zorunda kalmaman için çok çalışıyorum."
"Bu çok tatlı ama benim için yapmak zorunda değilsin, tamam mı? Kendin içi yap tatlım. Bu arada, okul nasıldı? Daha önce birkaç arkadaş edindin mi? Bazen onların sen de kalmasına izin verebilirsin, sen de yalnız olmazsın." Annem sanki dünya kurulduğundan beri yalnız olduğumu bilmiyormuş gibi dedi. Sanırım her yıl bana zaten arkadaşım var mı diye soruyor ama hep aynı cevabı alıyor.
"Anne, benim hala arkadaşım yok" dedim ve ardından iç çektim. Annem tekrar konuşmaya başlayana kadar bir iki saniye sessizlik oldu. "Neden arkadaş edinmiyorsun? Lisede son senen tatlım. En azından takılacağın biri olmalı."
"Anne, gerçekten istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Sanırım kimse benimle arkadaş olmak istemiyor çünkü eğer birileri olursa benimle iyi geçinmek için çaba harcarlar" diye yanıtladım. Ben de yapmam gerektiğini biliyorum, yani arkadaş bulmak için çabalamaktan bahsediyorum ama benim için çok zor.
Bu yüzden söylemesem de aslında birinin bana ulaşıp benimle arkadaş olmak istediğini söylemesini bekliyorum. Sadece ilk hamleleri yapmıyorum, endişe her zaman beni alt ediyor.
"Öyle söyleme Jennie. Eminim senden hoşlanan başka çocuklar da vardır. Sadece sana yaklaşmıyorlar. Belki de bunu yapman gerekir. Yani, neden dışarı çıkmayı denemiyorsun? Bazen arkadaş olmak eğlencelidir yemin ederim. Sayı önemli değil tek arkadaşın bile olabilir. Önemli olan konuşacak, takılacak, ders çalışacak, yemek pişirecek birisinin olması.''
Haklı.
"Anne senin en yakın arkadaşın var mı?" Birden sordum. Rastgele merak ettim.
"Elbette ve şu ana kadar hala en iyi arkadaşım. Onunla lisedeyken tanıştım ve hala bazen iletişim kuruyoruz." dedi. Ondan sonra aniden kapı zilini duydum ve bu da bana hala okula gitmem gerektiğini fark ettirdi. Lanet olsun, neredeyse unutuyordum.
"Bu nedir? Bir paketin var mı?" Muhtemelen duymuştur.
"Hayır, bir şey sipariş ettiğimi hatırlamıyorum. Belki faturalardandır. Ve anne, sanırım şimdi aramayı bitirmeliyim, okula gitmeliyim."
"Ah evet, geç kalma tatlım. Kendine iyi bak. Annen seni çok seviyor."
"Ben de seni seviyorum anne. Sağlığına da dikkat et. Lütfen kendini fazla zorlama. Sonra konuşalım, olur mu?"
"Tamam, tamam, görüşürüz bebeğim." Dedi ve arama bitmeden "Hoşça kal anne" diye cevap verdim.
Aramadan sonra, kimin dışarıda olduğunu kontrol etmeye karar verdim. Kapıyı açtığımda yemin ederim beklemiyordum ama paspasın üzerinde başka bir kağıt uçak gördüm. Bu sefer yeşildi ve tıpkı diğerinde olduğu gibi üzerinde de bir mesaj yazılıydı.
"Hayat bir dağa tırmanmak gibidir. Ne kadar zor olursa olsun pes etme çünkü zirveye ulaştığında buna değecektir. Daha iyi bir bakış açısına sahip olduğunda problemler daha da küçük görünür." yazıyordu.
Vay, bunu yazan kişi kesin iyimser. Böyle bir zihniyete sahip oldukları için onları biraz kıskanıyorum. Ve aslında, bu benim günümü güzelleştirdi.