*EMMA POV*
Ik ben nu 7 maanden zwanger. Naar school ga ik ondertussen ook niet meer. Het is echt te zwaar. Niet dat het nog zolang is. School geeft me eigenlijk uitstel, tot na de bevalling. Matthy woont ondertussen zowat bij mij. De laatste weken is hij bezig geweest met de baby kamer. "Mat, kom je?" vraag ik. "Ja" zegt hij en komt de trap afgelopen. We lopen naar de lift en gaan naar de garage. Ik geef Mat de autosleutel en stap in. Matthy rijdt naar het ziekenhuis. Ik heb vandaag weer een afspraak bij de gynaecoloog. Na een paar minuten komen we aan bij het ziekenhuis. Mat komt naast me lopen. We gaan naar binnen en melden ons aan. We lopen naar de lift en gaan naar de juiste afdeling. "Lekker ding" zegt hij. "Absoluut, vooral met die 2 in m'n buik" "Al helemaal" zegt hij en drukt z'n lippen op de mijne. Ik kijk hem aan. "Ik meen het" "Stop maar" zeg ik. "Emma Vandersteen" "Ja" zeg ik. Mat en ik staan op en lopen achter de gynaecoloog aan. Ik ga op de tafel liggen en krijg gel op m'n buik. We kijken naar het scherm. "Alles ziet er goed uit met deze 2" zegt ze. Matthy kijkt me glimlachend aan. Ik voel een kusje op m'n lippen. Ik veeg de gel van m'n buik en stap dan van de tafel. We bespreken nog een paar dingen en na een kwartier zijn we terug buiten. Mat rijdt terug naar huis. "Serie kijken?" vraagt Matthy. Ik knik en ga op de bank liggen. Matthy komt naast me liggen met eten. Ik neem het eten af. "En ik?" "Ik ben zwanger" "Graag gedaan" zegt Matthy en drukt z'n lippen op de mijne. "Het moest nog niet op m'n achttiende" zeg ik. "Is toch gezellig" "Je weet dat ze 's nachts ook eten krijgen" "Ja" "En jij dat doet" "Hey, en jij dan?" "Ik slaap" zeg ik. Mat zucht. Ik voel opeens schopjes. Ik pak Mat z'n hand en leg hem op de plek waar ik schopjes voel. Mat kijkt er glimlachend naar. Ik leg m'n hoofd op z'n schouder en kijk naar z'n hand op m'n buik. Na een paar minuten val ik in slaap op z'n schouder.
*DE VOLGENDE OCHTEND*
Ik word wakker van schopjes in m'n buik. Ik kijk op de klok en zie dat het 4 uur 's nachts is. Ik leg m'n hand op m'n buik en wrijf erover. Na een paar minuten houdt het terug op en probeer ik verder te slapen. Na een paar minuten slaap ik terug.
-
Ik word wakker gemaakt door Matthy. "Nee, ik wil verder slapen" zeg ik geïrriteerd. "Ok, dan ga ik alleen ontbijten" zegt hij. "Oeh, ontbijt" zeg ik en ga rechtop zitten. "Tuurlijk, mevrouw hoort eten en is gelijk wakker" Ik knik en stap uit bed. Ik loop naar de kast en haal er een outfit uit. Ik loop naar de badkamer en kleed me om.
Ik loop de badkamer terug uit en ga naar beneden. Mat zit al aan tafel met z'n telefoon. "Is het interessant?" vraag ik en ga voor hem zitten. "Bwa" zegt hij en kijkt mij aan. Hij legt z'n telefoon weg en kijkt me doordringend aan. "Ik ken die blik, wat wil je?" vraag ik. "Kunnen we het alsjeblieft bekend maken op Insta?" vraagt hij en kijkt me hoopvol aan. "Waarom?" "Omdat het ooit zal moeten" "Mat" zeg ik zuchtend. "Please" "Hoe?" "Met een paar leuke foto's zegt hij. "Ok, doe maar" zeg ik en begin met eten. "Yes" zegt hij glimlachend en begint ook met eten. Na een tijdje zijn we klaar met eten en ruimen de tafel op. Mat gaat op de bank zitten en begint met een foto uit te zoeken. "Mag deze?" vraagt hij en toont een foto. "Ja" zeg ik en scrol wat door TikTok. "Oeh, nu kan ik een video maken over de kinderen" zegt Mat. "Nee" "Wat?" "Ik wil niet dat de kinderen online komen" "Oh please baby" "Nee" "1 keer" Ik zucht. "Please" smeekt hij. "Ok, maar niet elke video" zeg ik. "Neehee, dat wil ik zelf ook niet" "Ok, is goed" zeg ik. Mat kijkt me glimlachend aan en zoekt nog een foto. "Oeh, deze" zegt hij en toont een foto van de laatste echo. "Ja, leuk" zeg ik glimlachend. Mat plaatst de foto's op Insta.
Ik zet de tv aan en zet een serie op. Mat staat op en haalt wat te eten. *DING DONG* "Mat, doe jij open?" vraag ik. "Ja is goed" zegt hij en loopt naar de deur. Ik kijk glimlachend hoe hij naar de deur loopt. "Hoi" zegt Mat. M'n ouders lopen naar binnen. Ik sta op van de bank en loop naar m'n ouders. "Hey meisje" zegt m'n moeder. "Hoi" zeg ik en geef d'r een knuffel. Pap geeft me een knuffel en drukt een kusje op m'n haar. Ik kijk hem glimlachend aan en zie Mat terug lopen naar de keuken. "Iets drinken?" vraagt Matthy. "Ja, koffie" zegt mam. "Voor mij ook" zegt pap. "Ok" zegt Mat. We gaan aan tafel zitten en praten wat. Mat zet de koffies op tafel en loopt nog es naar de keuken. "Hoe gaat het met deze 2?" vraagt mam en kijkt naar m'n buik. "Goed, volgens de gynaecoloog ziet alles er goed uit" zeg ik glimlachend en kijk ook naar m'n buik. Mat komt terug met een paar koekjes. Ik kijk hem glimlachend aan en voel een kusje op m'n lippen. Mat komt voor me zitten en gaat mee in het gesprek. Na een paar uur gaan m'n ouders terug naar huis. "Uit eten?" vraagt Mat. "Euh" zeg ik en wijs naar m'n buik. "Wat? Alsof je daarmee niet meer uit eten kunt" "Liever niet" zeg ik en kijk hem aan. "Oh please" smeekt hij. "Mat, alsjeblieft. Ik wil niet uit eten zo" zeg ik en kijk hem aan. "Schat, alsjeblieft" "Ik ben moe" "Morgen?" "Ok" zeg ik zuchtend. Mat loopt naar de keuken en begint met koken. Ik ga loop de keuken ook in en kijk hoe Mat alles op ruimd. "Moet jij niet helpen?" vraagt hij. "Ik kan niet meer zo goed bukken" zeg ik en wijs naar m'n buik. "Over 2 maand geldt dat excuus niet meer" zegt hij zuchtend een gaat verder. "Daarom moet ik er nu zoveel mogelijk gebruik van maken" zeg ik en loop naar de trap. "Wat ga je doen?" vraagt hij. "Omkleden, ik wil in de jacuzzi" zeg ik en loop de trap op. Ik loop naar de kast en zoek een bikini. Mat komt na een paar minuten ook binnen. "Hier" zeg ik en geef hem een zwembroek. "Moet ik mee?" "Alsof je niet wil" "Ik wil iets anders" zegt hij grijnzend en slaat z'n armen rond m'n middel. "Dat heb je al genoeg gekregen, daardoor heb ik dit nu" zeg ik en wijs naar m'n buik. "Graag gedaan" zegt hij en drukt nog een kusje op m'n lippen. "Omkleden jij, ik wil zo ook nog" zeg ik en duw hem weg. "Okay" zegt Mat en loopt de badkamer in. Ik zoek verder naar een bikini. Na een paar minuten heb ik er 1 gevonden. Mat komt de badkamer uit. "Mevrouw kan" zegt hij. Ik loop de badkamer in en kleed me om.
Ik loop de badkamer terug uit en ga de trap terug af. Mat en ik lopen het balkon op en stappen in de jacuzzi. Ik leg m'n hoofd op z'n schouder en kijk voor me uit. "Ik hou van je" zegt Matthy. "En ik van jou" zeg ik en druk een kusje op z'n lippen. Mat kijkt me glimlachend aan. Na een half uur gaan we slapen. "Truste baby" zegt hij en drukt een kusje op m'n haar. "Truste cutie" zeg ik. Mat slaat z'n armen strak rond m'n middel en drukt een paar kusjes in m'n nek. Na een paar minuten val ik in slaap op Mat z'n schouder.
JE LEEST
Are you real with me?
FanfictionHij is een player Na een paar nachten samen, wordt hij verliefd op haar, zonder dat hij het doorheeft. Zij wordt verliefd op hem Ze spreken een paar keer in het geheim af Als dat maar goed afloopt...