Başarılı Olmanın Yolları.~ ♥

927 27 4
                                    

Plan yaparken hangi dersi, hangi konuyu hangi saatler arasında çalışacağınızı belirleyin.

Kısa çalışma süreleri kullanın. 40-45 dakikadan sonra mutlaka ara verin 10-15dk. dinlenin.

Sözel dersten sonra sayısal bir derse veya sayısal bir dersten sonra sözel bir derse geçerek çalışın.

Mümkünse her gün aynı saatler arasında çalışın, sizin için en verimli saatleri belirleyin.

-Dersi dinlerken öğretmeninizin yüzüne ve gözlerine bakın.Duvarlara ve arkadaşlarınıza değil

 İnsan öğrendiğini çok çabuk unutur.

- Başta ve sonda öğrenilenler daha çok hatırda kalır.

- Göze çarpan kelimeler,isimler şekiller daha iyi hatırlanır.

- Canlı tasvirler, değişik, ilginç tanımlamalar daha iyi hatırlanır.

- Uzun bir listeyi öğrenmek yerine, daha küçük parçalara bölerek öğrenmek daha kolaydır.

- Yazı yazma, ödev hazırlama gibi çalışmalar için çalışma süreleri daha da uzayabilir.

- Her çalışmadan sonra belli bir dinlenme aralığı olmalıdır.

- Hiç tekrar yapılmadığında, öğrenilenlerin ortalama olarak %80 i unutulur.Bu gerçekten doğru kızlar kendimden biliyorum.

- Not tutmak, yazarak çalışmak, öğrenmeye mümkün olduğunca çok duyu organını katmak, düzenli ve aralıklı tekrar yapmak öğrenilenlerin kalıcılığını önemli oranda arttırır.

- Öğrenme üzerinde en fazla bozucu etki yapan etkenlerin başında; yorgunluk, stres, hastalık, motivasyon eksikliği, umutsuzluk vb. gelmektedir.

- Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik ise uykudur. Bu nedenle uyumadan önce kısa bir tekrar yapmanın önemli yararı olabilir.

- Öğrenme bir amaca yönelik olmalıdır. Öğrenmek için amaçları yada nedenleri belirlemek, öğrenmeye karşı olan isteği de arttıracaktır.

-Mutlaka masa başında ve sandalyede oturarak çalışın.

Gürültülü ortamda çalışmayın.Dikkatiniz Dağılır.

Ayrıca Sınavdan Sonra;

-Mümkünse sınavdan sonra hangi soru veya konularda yanlışlık yaptığınızı bulup,o konuyu tekrar çalışın.

-Başkalarıyla değil önce kendinizle çalışın.

-Düzenli ve sürekli çalışın.Unutmayın taşı delen suyun gücü değil,damlaların sürekliliğidir. 

Okuma Alışkanlığınızı Geliştirin;

-Daha çok daha hızlı ve nitelikli okuyun.

-Daha çok okumak kelime hazinenizi geliştireceğinden algılama ve anlama kapasiteniz artacak düşüncelerinizi daha kolay ifade edeceksiniz.

Daha çok okuyun çünkü bu ders çalışırken ve sınavlarda size zaman kazandıracaktr. Özellikle Türkçe sınavlarında çok yardımcı olacaktır. 

-Okurken önemli yerlerinin altını çizin.


genç NOTLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin