Merhabaa🤍
Kısa bir bölüm yazmak istemedim.O yüzden dönüşüm efsanelerinin hepsini bu bölüme ekledim.🌻
Medyaya eklediğim müzikle dinlemenizi tavsiye ederim.🌸
İyi okumalar.🌛
_______________________________________________
Apollon ve Defne Ağacına Dönüşen Daphne
Thesallia ırmağı Peneus’un kızı, yani bir nympha olan Daphne, oldukça güzel bir genç kızdır. Kendisini tanrıça Gaia’ya adadığı için; erkeklerden uzak durduğu, bakire bir hayatı tercih etmiştir. Fakat ne yazık ki, Tanrı Apollon kızın güzelliğine aşık olmuştur. (Bazı kaynaklarda Apollon, Eros’u küçümsediği için, bu Eros’un işidir.) Ancak ne yaparsa yapsın, Daphne’yi bu aşka ikna edememiştir. Fakat Apollon reddedilmeyi kabul etmeyip kıza zorla sahip olmayı kafasına koymuştur. Nihayetinde Daphne’nin peşinden koşmaya, zaman zaman onu kovalamaya başlamıştır.
Günlerden bir gün yine böyle bir kovalamacanın yaşandığı bir zamanda, artık kızı yakalamak üzeredir. Daphne, Apollon kendisine sarılmadan hemen önce , babası Irmak tanrı Peneus’a yakarmış ve kendisini kurtarmasını istemiştir. Ve tam o sırada bir defne ağacına dönüşmüştür. Sonuç olarak babası tarafından bir ağaca dönüştürülerek, tecavüzden kurtulmuştur.
Bu mit, aslında oldukça trajik ve hatta rahatsız edicidir. Söylediğimiz gibi mitolojik hikayeler, toplumun bilinçdışı olarak kabul edilebilir. Bu hikayenin alt metninde de erkek egemen bir toplumun, kadını zorladığı durumları açık açık görürüz.
_______________________________________________
Dionysos ve Yunus Balığına Dönüştürdüğü Korsanlar
Bu mitte, şarap tanrısı Dionysos, genç bir adam şeklini alıp yeryüzünde dolaşmaya başlar. Kimliğini saklı tutan Dionysos, Ege Denizi’nde yolculuk yaparken Tiren Denizi korsanları tarafından köle olarak satılmak niyetiyle kaçırılır. Tanrının gerçek kimliğini anlamayan korsanlar, nihayetinde Dionysos’u bağladıkları geminin direği asma dallarına ve üzüm salkımlarına dönüşünceye kadar gerçekleri fark edemezler. Gerçek kimliğini ortaya çıkaran Dionysos’u gören korsanlar dehşet içinde gemiyi terk etmek için denize atlar. Fakat kaçmak için denize zıplayan her korsan yunus balığına dönüşür. Dionysos’un kendisini kaçıran kötü niyetli korsanlara verdiği ceza da budur. Gemiyi bir üzüm asmasına, kötü korsanları ise yunus balıklarına dönüştürmüştür.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
☆Tanrıçalar☆
Fantasy🌛Bu kitapta sadece Tanrıçalar yok! 🌛Efsaneler de yanında birlikte size sunulmakta.🧚🏻♀️ 🌛Görsellerle renklendirilmeye çalışılmış bir kitap. 🌛Okurken sıkılmamanızı isterim.Bölüm başına koyduğum müziklerle birlikte okursanız sizin için daha keyi...