Merhabalar( ꈍᴗꈍ)
Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle.🌝İyi okumalar.🌵
..................................................................
Lyssa:
Lyssa, Yunan mitolojisinde Nyx ile Uranos'un kızı. Herakles'in karısı ve çocuklarını öldürmesine neden olan delilik iblisi olarak bilinir.
Macaria:
Macaria veya Makaria*, Herakles ile Deianeira'nın kızıdır.Kardeşlerinin Eurystheus'u yenmesi için kendisini feda etmiştir.
*Macaria veya Makaria,kutsanmış demektir.
Maia:
Maia, Yunan mitolojisinde yağmur perisidir. Babası Atlas, annesi bir Okeanid* olan Pleione'dir. Asterope, Electra, Taygete, Dryope, Celaeno, Alcyone kardeşleridir. Bu yedi kardeşe Pleiades(Ülker)* denilmektedir. Maia en yaşlı ve en güzel olanıdır. Kyllenne Dağı'nda yalnız yaşarken Zeus onu görür ve onunla ile birlikte olur. Hermes onun Zeus'tan oğludur. Mayıs ayına adını vermiştir.*Okeanidler veya Oceanidler Yunan mitolojisinde Tethys ile Okeanos'un çocuklarına verilen isimdir. Okeanidlerin hepsi peri yani nemfdir. Her okeanid belli bir nehir, göl, okyanus veya su kaynağının betimlemesi ve tanrısıdır. Sayılarının 4000'i aştığı düşünülmüştür. Uzun süre yaşasalar da ölümsüz olarak tanımlanmamışlardır. Okeanidler Roma mitolojisinde de yer alır.
*Pleiades Yunan mitolojisinde Artemis'in arkadaşları olan, Titan Atlas ve deniz perisi (nemfi) Pleione'nin yedi kızına verilen ad. Bunların yedisi de sonradan yıldız halini aldı. Burçları, ekinlerin olgunlaşma zamanı ve deniz mevsiminde görünürdü. Kalypso, Hyas, Hyadeler ve Hesperidler'in kız kardeşleridirler.
Pleiades:
Sözcük görünüşte anneleri olan "Pleione"nin adından türemiştir ve "Pleione'nin kızları" anlamına gelmektedir. Bununla birlikte, yıldız kümesinin adı muhtemelen daha önceden vardı ve Pleione miti bunu açıklamak için oluşturuldu. Başka bir izahata göre Pleiades kavramı, yıldız kümesinin Akdeniz'deki yelken açma mevsimini başlatmadaki önemi nedeniyle (plein, "yelken açmak") kelimesinden türemiştir.Melione:
Melione, Yunan mitolojisinde ölen insanların yani gölgeler veya hayaletlerin tanrıçasıdır. Melione'nin kendi yolunu insanları korkutarak çizdiğine inanılır. Hades'in kisvesini alan ve Styx Nehri'nde Persephone'u baştan çıkaran Zeus'un kızı olduğu söylenir. Bu nedenle o Olimposluların en büyüğü ve şimşeğin tanrısı Zeus ve yeraltının karanlık kraliçesi Persephone'dan doğduğu için yarısı parlak yarısı karanlıktır.
Metis:Yunan mitolojisinde, Okeanos ile Tethys'in kızı, Hikmet tanrıçasıdır. Metis, tanrıların başı olan Zeus'un ilk karısı ve akıl tanrıçası Athena'nın annesi olarak anılır. Zeus babası Kronos'u kusturtmak ve kardeşlerini kurtarmak için Metis'ten yardım almıştır. Metis'in hazırladığı çok tatlı ve mide bulandırıcı bir içkiyi Kronos'a vermiştir. Ayrıca Zeus karısının hamile olduğunu öğrenince, kendi tahtını sarsabilecek, kendisinden güçlü bir çocuk doğacağı korkusuyla Metis'i yutar. Bunun sonucunda Metis Zeus'a ömrü boyunca iyi ve kötü hakkında bilgi verir. Zeus tarafından yutulduğu sırada Metis hamile olduğu için daha sonra akıl ve sanatın tanrıçası Athena, Zeus'un başından zırhıyla çıkar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
☆Tanrıçalar☆
Fantasía🌛Bu kitapta sadece Tanrıçalar yok! 🌛Efsaneler de yanında birlikte size sunulmakta.🧚🏻♀️ 🌛Görsellerle renklendirilmeye çalışılmış bir kitap. 🌛Okurken sıkılmamanızı isterim.Bölüm başına koyduğum müziklerle birlikte okursanız sizin için daha keyi...