Merhaba canlarr💖
Nasılsınııız umarım iyisinizdir😻
Keyifli okumalar diliyoruum🐰
..................................................................Rheia:
Rheia Yunan mitolojisindeki en güçlü tanrılar olan Zeus ve Poseidon'un annesidir. Bu nedenle birçok efsanede ve Antik Yunan tiyatrosunda Tanrıların Annesi adıyla bilinir. Kronos'un eşi olan Rheia, çocuklarına düşkündür. Bu nedenle mitolojide şefkati simgeler.
Rheia'nın doğurduğu tüm çocukları yutan Kronos'un bu durumu şöyle anlatılır Hesiodos'ta:
Korkuyordu Uranos'un mağrur
torunlarından biriÖlümsüzler arasında kral olacak diye.
Gaia ve Uranos bildirmişti ki ona
Ne kadar güçlüler güçlüsü de olsa
Kendi oğluna yenilmekti kaderi(Rheia,Kronos'a kundağa sarılı bezi verirken)
Rheia bu duruma çok üzüldüğü için Uranos'la Gaia ona yardım ederler ve Zeus'a hamileyken Rheia'ya Girit bulunan İda dağındaki Lyktos mağarasına saklanır, Zeus'u orada doğurur. Kronos'a da koca bir taşı beze sarıp verir. Kronos taş olduğunu anlamadan yutar. Zeus, Girit'teki mağarasında büyür ve babası Kronos'u ve onun soyundan gelen Titanları yenip üçüncü kuşak tanrılar olan Olymposluların egemenliğini başlatır.
☆Rhea'nın kardeşi ve aynı zamanda kocası olan Kronos,babası Uranus'u tahttan indirmiştir. Bundan sonra Hekatonkheirleri ve Kyklopları yeniden yer altına hapsederek başlarına da dişi ejder Kampe'yi gözetmen olarak dikmiştir. Bunun ardından Rheia ve Kronus tahta geçmiştir. Bu çağa Altın Çağ denir.
Rhea ve Kronus'un 6 çocuğu olmuştur. Bunlar sırasıyla: Hestia, Demeter, Hera, Hades, Poseidon ve Zeus'tur. Kronos babasından öğrendiği üzere çocuklarını doğar doğmaz yutmaya başlamıştır.
KRONOS
..................................................................Umarım beğenmişsinizdir🥰
Yeni bölüm akşam da gelebilir.🥴🤌
ŞİMDİ OKUDUĞUN
☆Tanrıçalar☆
Fantasy🌛Bu kitapta sadece Tanrıçalar yok! 🌛Efsaneler de yanında birlikte size sunulmakta.🧚🏻♀️ 🌛Görsellerle renklendirilmeye çalışılmış bir kitap. 🌛Okurken sıkılmamanızı isterim.Bölüm başına koyduğum müziklerle birlikte okursanız sizin için daha keyi...