Tekrardan merhabalar😃
Sınav haftaları baya yorgun geçerken biraz stres atmak için bölüm atmaya karar verdim.🙊
İyi okumalarr📚
..................................................................
Erato:
Erato (Yunanca anlamı: sevimli), Yunan mitolojisinde,dokuz müzden(ilham perileri) birisidir. Lirik şiirin, aşk şiirlerinin ve korolu şiirlerin ilham perisidir. Arcas'dan Azan isminde bir oğlu olmuştur. Çoğunlukla bir lir ile resmedilmiştir.
Eunomia:
Eunomia bir Yunan hukuk ve yasa tanrıçasıydı ve aynı zamanda yeşil çayırların bahar tanrıçasıydı. Aynı zamanda meralar da nomia olarak adlandırılır. Çoğu kaynağa göre Themis ve Zeus'un kızıdır. Zıt karşılığı ise Dysnomia (Kanunsuzluk) idi.
Eunomia'nın adı, kız kardeşlerininkiyle birlikte bir Hendiatris(üçleme) oluşturur. Bu üçleme İyi Düzen, Adalet ve Barış'tır.
Afrodit'in takipçileri tarafından Atina'daki vazo resimlerinde sıklıkla tasvir edilmiştir ve bu anlamda kadınların evlilikteki yasal veya itaatkar davranışlarını temsil etmiştir. Aynı zamanda Hariteslerin annesi olan Eurynome ile de özdeşleştirilmiştir.
Eurybia:
Eurybia, Yunan mitolojisi'nde Küçük bir deniz tanrıçasıdır.
Pontos'la Gaia'dan, yani denizle topraktan doğmuş Eurybia, Nereus, Phorkys, Thaumas ve Keto'nun kız kardeşidir. Titanlar'dan Kriyus'la birleşip Astraios, Pallas, ve Perses'i doğurur.
Furies:
Yunan mitolojisinde Furies, Furiae, Hiddetliler veya Cehennem Tanrıçaları.Gaia ve Uranüs'ün kızları. Üç kardeşlerdir:
Mégère « Nefret »
Tisiphone « İntikam »
Alecto « Amansız »
Tartarus'ta yaşamaktadırlar. Hades'in hizmetkarlarıdır. Athena onları kandırınca, Athena'nın koruyucuları olmuşlardır. Bu olaydan sonra Adalet Gardiyanları olarak adlandırılırlar. Daha erken dönemlerde Eriynsler ile eş tutulmuşlardır.
Graeae:
Graeae, Yunan mitolojisinde Gri Kardeşler ve Phorcides olarak da adlandırılan Graeae, aralarında bir göz ve bir diş paylaşan üç kız kardeşlerdir. İsimleri Deino, Enyo ve Pemphredo idi.
(Johann Heinrich Füssli tarafından çizilen Graeae'nin Gözüne Geri Dönen Perseus)
..................................................................
Umarım beğenmişsinizdir.🍬
İyi bir gün geçirmeniz dileğiyle.🙋♀️
İyi günler efenim.💛
ŞİMDİ OKUDUĞUN
☆Tanrıçalar☆
Fantasia🌛Bu kitapta sadece Tanrıçalar yok! 🌛Efsaneler de yanında birlikte size sunulmakta.🧚🏻♀️ 🌛Görsellerle renklendirilmeye çalışılmış bir kitap. 🌛Okurken sıkılmamanızı isterim.Bölüm başına koyduğum müziklerle birlikte okursanız sizin için daha keyi...