Yunan Mitolojisi

405 9 2
                                    

Merhaba🌸

Okuduğunuz zaman sıkılmamanız için müzikler koyacağım.🥰

Her türlü öneri,isteklerinizi metnin sonunda belirtebilirsiniz.🐣

..................................................................

Yunan Mitolojisi

Yunan mitolojisi, Antik Yunan'da dünyanın yaratılışı, tanrı, tanrıça ve kahramanların hayatı hakkındaki söylence ve öğretileri içermekle kalmayıp aynı zamanda Eski Yunan dininin gövdesini oluşturmaktadır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Yunan mitolojisi, Antik Yunan'da dünyanın yaratılışı, tanrı, tanrıça ve kahramanların hayatı hakkındaki söylence ve öğretileri içermekle kalmayıp aynı zamanda Eski Yunan dininin gövdesini oluşturmaktadır. Günümüzde, bu mitoloji hakkındaki bilgilerimizi bu sözlü edebiyatın yazılı hâllerinden alıyoruz.
.................................................................
Yunan Mitolojisi Tanrıçaları

Yunan mitolojisinde yer alan tanrıçaların kendilerine has özellikleri vardır. Bazıları göklerde, bazıları ise denizlerde ve yer altında yaşar.
Gelin hep birlikte tanrıçalara bakalım.
.........................................................................
1-Hestia-Sonsuz Ateşin Tanrıçası

Günlük ev hayatında önemli bir yere sahiptir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Günlük ev hayatında önemli bir yere sahiptir. Hiçbir mitolojik anlatımda yer almadığı gibi, Antik Yunan'da ona adanan tapınakları da olmamıştır.

Kronos ve Rhea'nın altı çocuğundan biri olan Hestia, kardeşler içerisinde en büyük olandır. Tanrısal varlıkların en kibarı olmasının yanı sıra, en cömert ve en erdemli tanrıça olarak da bilinmektedir. Kendisine ibadet eden insanlar onu fazilet timsali olarak görmüşlerdir. Hestia o kadar erdemli ve saygındır ki, bu saygısını sarsacak mite rastlanılmamıştır.

Hestia, heykel ve resimlerdeki tasvirlerinde genellikle olgun bir kadın olarak tasvir edilir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Hestia, heykel ve resimlerdeki tasvirlerinde genellikle olgun bir kadın olarak tasvir edilir. Ocak ateşi dışında, eşek ve domuz da sembolleri arasında yer alır.
Ocak ateşinin ve aile kavramının tanrıçası olan Hestia, evlerin ve aile bireylerinin koruyucusu olarak evlerde olup bitenleri de yakından izlerdi. Ayrıca konukseverliğin ve ateşte pişen nimetlerin koruyucusu da sayılırdı.

Hestia'nın önceliği evlerdi, ancak toplumu korumakta onun görevleri arasında yer alıyordu. Bu sebeple evlerin yanı sıra kamu yapıları, toplantı alanları ve topluma ait mülkler de egemenlik alanına girmekteydi.

İnsanların toplantı noktalarının tanrıçası olarak da bilinmektedir.
Hestia, tanrılar ve insanlar arasında büyük bir şeref payı elde etmiştir. Her tapınakta ve her evde sunağı vardır. Ocakta yanan ateş, tanrıların da insanların da konutlarında dinsel bir merkez sayılırdı.

Ocak tanrıçası olan Hestia aynı zamanda tanrı ve tanrıçaların evinin de koruyucusu olarak bilinir. Kendini evine adamış olan Hestia, diğer tanrı ve tanrıçalar gibi dünya üzerinde dolaşmayıp, tüm zamanını Olympos Dağı'nda geçirmiştir. Hestia'nın diğerleri gibi kendine has öykülerinin olmamasının sebebi, evinden ayrılmakta gösterdiği isteksizlikten kaynaklanmaktadır.

Hestia barıştan yana olan bir tanrıçaydı. Bu sebeple, nedeni ya da sonucu ne olursa olsun herhangi bir çatışmadan kaçınırdı. Huzura olan büyük inancı sebebiyle de asla evlenip yuva kurmadı.

Hestia evlenmek istemiyordu, ancak bu durum taliplerinin olmasına engel değildi. Denizlerin Tanrısı Poseidon ve Işığın Tanrısı Apollon ona aşık olmuştu. İki tanrı, Hestia'yı elde edebilmek için ciddi bir rekabetin içine girdiler. Öyle ki, aralarındaki bu rekabet neredeyse savaşa dönüşecekti. Hestia savaşa neden olmak istemediğinden bu duruma bir son vermek adına kardeşi Zeus'tan müdahale etmesini istedi.Zeus'ta Hestia'yı koruması altına aldı.
..................................................................

Eveeet bu kadardı.🥰
Beğendiyseniz oylamayı unutmayın.🌸
Merak ettikleriniz/istekleriniz/önerileriniz👉

☆Tanrıçalar☆Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin