Een baby

332 10 3
                                    

Alyssa p.o.v.

Ik ga met mijn fiets naar Sam toe en zie haar al naar buiten komen. We stappen tegelijk op de fiets en fietsen weg. Tijdens het fietsen zeggen we weinig, het is nog vroeg en we hebben beide amper geslapen. Eenmaal op school aangekomen gaan ze naar hun kluisje. "Lyss, laat je me in de pauze je schriftje lezen?" "Ja doe ik, beloof dat je er verder met niemand over praat?" "Ja Lyss dat beloof ik." We hebben precies hetzelfde profiel en dus ook dezelfde vakken, we zitten dan ook bijna altijd naast elkaar, behalve bij de vakken waar de docenten ons gescheiden hadden. In de pauze liepen we naar buiten om een rustig plekje op te zoeken en gaf ik Sam mijn schriftje. Ze las het vanaf het begin. Toen ze klaar was zei ze "jeetje Lyss, dit is echt niet normaal meer. Weet je ik vind dat we op zoek moeten gaan naar dat huis, het is vast niet zo moeilijk te vinden aangezien je het goed beschreven hebt en er vast niet zo veel buurten zullen zijn als deze." "ja misschien heb je gelijk Sam, maar ik wil niet dat je in gevaar komt." "Ahw, dat vind ik lief van je, maar als ik in gevaar kom kies ik er nu zelf voor. Wij gaan na school in de bieb op de computer naar die buurt zoeken!" "oké, das echt een goed idee. Ik zal m'n moeder smsen dat we langer op school blijven om iets op te zoeken voor een project" "wow dat is een goede smoes Lyss. Ik zal mijn moeder ook smsen en ook dat ze me moet bellen als er iets is met haar baby." "is goed, maar volgens mij moeten we op schieten want de pauze is zo voor bij" ze smsten hun moeders en gingen ze weer naar hun les.

Na school

"Schiet op Lyss, straks zijn de pc's in de bieb allemaal bezet" "Jaja doe rustig ik kom al." Bij de bieb aangekomen zetten we de fietsen weg en huppelen we als konijntjes over het gras naar de ingang. Binnen zoeken we snel een computer gelukkig is er nog 1 vrij. Die starten we op en dan gaan we naar Google maps we tikken onze plaatsnaam in en kijken met street view of we buurten zoals in mijn droom vinden. Al snel vinden we het. We schrijven op hoe we er vanaf hier komen en hoe we vanaf daar naar huis komen en sluiten de pc weer af. "oké wat gaan we doen Sam, naar huis en morgen naar de buurt of nu naar de buurt?" " ja wat denk jij nou dan, nu naar de buurt natuurlijk" oké dat was duidelijk. Op naar de buurt. Het was nog best ver fietsen maar we zijn er. We staan stil voor het huis dat ik zag in m'n droom. even lijkt de wereld stil te staan totdat we opgeschrikt worden door de telefoon van Sam. "neem op Sam je word gebeld" "Hey met Sam" stilte "ja Eheh is goed ik kom er direct aan, waar moet ik zijn?" Weer stilte " ja oké bedankt voor het bellen, tot zo!" "Omg Omg Lyss m'n moeder gaat bevallen!" "wow echt nu al?" "jaaaaaa ik krijg een broertje of zusje yes!! Dus Ehm ik ga nu, ga je mee of moet ik je smsen?" "nee sms maar ik blijf nog even hier, ik ben tenslotte geen familie" "oké ik sms je!" En ze fietste weg. Nu was ik hier alleen. Nieuwsgierig als ik was liep ik naar het huis. Ik deed de deur open, man wat kraakte dat ding zeg. Ik stond binnen, piepend ging de deur met een klap dicht. het was minder donker dan in mijn droom, toch moest ik wennen, eer ik gewend was zag ik dat het er bijna hetzelfde uitzag als in mijn droom. Ik liep de trap op die bij elke trede harder kraakte toen ik bijna boven was zakte ik met 1 voet door de trede heen waardoor ik niet zag dat er iemand van de ene naar de andere kamer sloop. Na een tijdje had ik mijn voet los gekregen en liep ik verder naar boven. Boven aangekomen zag ik dat er 3 kamers waren, links 1, rechts 1 en aan het eind van de gang 1grote deur, hij was groter dan de andere, hij trok mijn aandacht. Ik was erheen gelopen. Ik twijfelde, deur openen of niet. Ik koos voor het eerste, ik zag nog net iets, wat ik zag daar schrok ik van, dat kon niet. Het was het laatste wat ik zag voordat alles zwart werd en ik viel.

Zwarte masker p.o.v.

Kut ze viel flauw, kut dit was niet de bedoeling maar aan de andere kant kwam het goed uit. Ik schrok me rot toen ik haar voor het huis zag staan met haar vriendin, even was ik bang dat alles verpest was, totdat Sam telefoon kreeg waarna ze weg ging. Alyssa ging niet mee, ik vroeg me af waarom niet, maar het kwam me goed uit. Net boven aan de trap even was ik bang dat ze me gezien had, maar ze was druk bezig om haar voet los te maken. En nu lag ze hier, ze was flauw gevallen, en ik was zeer slordig geweest. Ik bedacht me nu geen moment, tilde haar op, en liep met haar naar beneden op weg naar mijn auto, ze moest terug naar huis, als ze niet thuis zou komen zou Sam vast en zeker hier als eerste komen zoeken, dan was alles voor niks geweest. En ik vind het gewoon leuk om met haar te spelen, telkens als ik haar dan weer verward zie. Ik was bij haar huis aangekomen, gelukkig had ze haar kamer op begane grond dus het was niet moeilijk om haar kamer in te komen. Ik legde haar op bed, gaf een kus op haar voorhoofd en maakte dat ik weg kwam.

Alyssa p.o.v.

Ik werd wakker, mijn hoofd was helemaal wazig. Ik kon me niet heel veel meer herinneren. Ik keek om me heen, en zag tot mijn verbazing dat ik gewoon in m'n eigen kamer was. Was het dan toch allemaal een droom geweest. o was het toch maar niet allemaal zo wazig. Ik hoopte dat snel alles wat duidelijker is. Ik draaide me om en viel in een droomloze slaap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hey mensen, het 4e hoofdstuk al weer, redelijk laat maar ik moest en ik zou hem afmaken en plaatsen, dat heb ik bij deze dus gedaan. Voor dit hoofdstuk wil ik Floor heel erg bedanken ze heeft me hier vet goed me geholpen, bedankt Floor. Net als eef en Lianne die me ook goed geholpen hebben, bedankt. Nu ga ik dit online zetten en dan slapen. Het is op mn mobiel getypt dus als er fouten in zitten tell me. En ik lees hem morgen nog na om te checken op fouten. TRUSTE

Doodse stilteWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu